سرخط خبرها
معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

بسته تحولی مناسب سازی، مدرسه انطباقی و مداخلات بهنگام و طلایی در جلسه شورای راهبردی سند تحول بنیادین تصویب شد

  • کد خبر: ۲۱۱۴۵
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
بسته تحولی مناسب سازی، مدرسه انطباقی و مداخلات بهنگام و طلایی در جلسه شورای راهبردی سند تحول بنیادین تصویب شد
در جلسه شورای راهبردی سند تحول بنیادین که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، بسته تحولی مناسب سازی ، مدرسه انطباقی و مداخلات بهنگام طلایی به عنوان یکی از بسته های تحولی وزات آموزش و پرورش و در راستای اجرا سازی سند تحول بنیادین مورد تصویب قرار گرفت.
به گزارش شهرآرانیوز، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی  در این نشست ضمن تشریح این سند اظهار داشت: این سند تحولی با اصل تطابق سازی به عنوان اصول ۷ گانه‌ی سازمان و با ۴ هدف از اهداف سازمان و همچنین  با هفت استراتژی از استراتژی‌های ۱۲ گانه سازمان منطبق می‌باشد.

حسینی در ادامه به ضرورت و بیان مساله پرداخت و اظهار داشت:  جامعه دوستدار انسان، نظریه امتداد، نظریه توسعه انسان بنیاد و نظریه دارایی محور از جمله نظریاتی است که طرح با نگاه به آن‌ها طراحی شده است.

وی افزود:  از جمله  مبانی طراحی بسته تحولی،   مستندات سند تحول در زیر نظام رهبری و اهداف ۴، ۵ و ۶، اهداف ۱ و ۵  برنامه‌های درسی،   هدف عملیاتی ۱۶ تربیت معلم و تامین نیروی انسانی و هدف عملیاتی ۱۴  تامین فضا، تجیهزات و فناوری ‌ می‌باشد.

حسینی در ادامه گفت: در این بسته تحولی همچنین بر  چرخش‌های تحول آفرین از روش‌های نظری به روش‌های   کاربردی و مهارتی،   جدا سازی به فراگیر سازی،   معلمان تک مهارتی به چند مهارتی و استفاده از ابزار‌ها و فناروی‌های نوین به جای فناوری‌های سنتی تاکید شده است.

وی تصریح کرد:  در کنار این مستندات اهداف دوره‌های تحصیلی براساس ساحت‌های ۶ گانه در تمامی بخش‌های آن پشتیبان این سند تحولی خواهد بود.

معاون وزیر در ادامه با اشاره به  مبحث مناسب سازی اظهار داشت:  مناسب سازی شامل ۷ مولفه معلمین، محتوا، والدین، دانش آموزان ویژه و عادی، فضا و جامعه  است

حسینی با بیان اینکه بسته تحولی مناسب سازی، مدرسه انطباقی و مداخلات طلایی و بهنگام دارای  چهار برنامه و ۱۱ فعالیت است اظهار داشت: برنامه اول ایجاد شبکه جامع آموزش و اطلاع رسانی دیجیتالی شامل ۳ فعالیت طراحی و تولید اپلیکیشن جامع آموزش و پرورش استثنایی، سامانه ندای همراه سوم و  ایجاد پایگاه آموزش مجازی است.

وی افزود: برنامه دوم مناسب سازی مبتنی بر توانمند سازی مدیران، معلمان و جامعه است که سه فعالیت نهضت زبان اشاره، نهضت بریل آموزی و آموزش معلمان مبتنی بر مهارت‌های چندگانه را شامل می‌گردد.

 معاون وزیر در ادامه گفت: برنامه سوم مدرسه انطباقی است که مشتمل بر ۴ فعالیت الگوسازی مدرسه انطباقی  دانش آموزان با اختلال طیف اتیسم، الگوسازی مدرسه انطباقی پذیرا ویژه دانش آموزان تلفیقی –فراگیر، نهضت مشارکتی توان افزایی و راه اندازی و ایجاد سیستم رادیویی FM است

حسینی با بیان اینکه چهارمین برنامه ارائه شده در شبکه تحولی آموزش و پرورش استثنایی کشور به مداخلات بهنگام طلایی در بعد تشخیص، آموزش توانبخشی و حمایتی مربوط می‌شود  اظهار داشت: در این برنامه در خصوص تشخیص جامع و به موقع،  مداخلات بهنگام در گروه‌های ۷ گانه دانش آموزان با نیاز‌های ویژه تاکید شده است و در این راستا سند جامع مداخلات بهنگام و طلایی با همکاری معاونت آموزشی و خصوصا وزارت بهداشت و درمان و بهزیستی به اجرا گذارده خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->