آغاز به کار جشنواره ملی شعر رضوی در کرمان همه چیز درباره سریال رخنه + بازیگران و خلاصه داستان جشن روز دختر در «باغ شادونه» دانلود آهنگ و ترانه با موضوع باران + متن «میشل یو» در «بلید رانر ۲۰۴۹» شباهت عجیب رضا عطاران با صدام حسین + عکس داستان «باستان» | کتاب‌فروشی قدیمی و تأثیرگذار شهر، امسال صدساله می‌شود انتشار ۲ کتاب آموزشی جدید در حوزه موسیقی ایرانی همه فن حریف | نگاهی به مهم‌ترین نقش‌آفرینی‌های رضا عطاران به مناسبت سالروز تولدش + تصاویر حافظ افسانه‌های خراسانی | درباره حمیدرضا خزاعی به مناسبت نخستین سال روز درگذشتش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ برنامه‌های تلویزیون در «دهه کرامت» + زمان پخش ماجرای اعتصاب کارکنان در جشنواره کن ۲۰۲۴  فیلم‌های سینمایی تلویزیون در سومین هفته اردیبهشت (۲۰ و ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش ویژه برنامه‌های رادیو در جشن میلاد حضرت‌معصومه (س) + زمان پخش «سپند امیرسلیمانی» ازدواج کرد + عکس جزئیات جدید از بازداشت متهم پرونده زهره فکور صبور در قهوه‌خانه فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد
سرخط خبرها

ضبط ۱۲۰ ساعت برنامه انتخاباتی در صداوسیمای خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۱۳۴۸۹
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
ضبط ۱۲۰ ساعت برنامه انتخاباتی در صداوسیمای خراسان رضوی
با ضبط ۱۲۰ ساعت برنامه انتخاباتی، امکان معرفی نامزد‌های مجلس در شبکه استانی خراسان‌رضوی فراهم شده است

به گزارش شهرآرانیوز با فرارسیدن اسفند، شمارش معکوس روز‌ها برای فرارسیدن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به اعداد تک‎رقمی رسیده است و همه برای به‌تصویرکشیدن نمای دیگری از مردم‌سالاری دینی آماده می‌شوند.

در این میان، حال‌وهوای استودیو ثامن سازمان صداوسیمای خراسان‌رضوی هم کاملا انتخاباتی است و صد‌ها نفر از نامزد‌های انتخابات به تفکیک حوزه‌های انتخابیه استان به این سازمان می‌روند تا در قالب فرصتی عادلانه جلو دوربین، بی‌واسطه با مردم سخن بگویند و برنامه‎هایشان را تشریح کنند. آنچه می‌خوانید، روایتی از ضبط و تولید برنامه «مناظره» است که از سوم اسفند روی آنتن شبکه استانی خراسان‌رضوی رفته است.

نمای اول: ورودی

برای ورود به سازمان صداوسیمای خراسان‌رضوی، همه‌چیز از قبل هماهنگ شده بود. خودم را که معرفی کردم و گفتم خبرنگار هستم، با احترام به استودیو ثامن راهنمایی شدم. البته خیلی زود معلوم شد که تنها نیستم و خبرنگاران دیگری هم حضور دارند. پیش از ورود به استودیو، تلفن همراه و لپ‎تاپ را تحویل گرفتند تا مبادا پیش از آغاز موعد رسمی تبلیغات نامزدها، عکس و فیلمی از نامزد‌ها در گزارش خبرنگاران بیاید و حق‌الناس زیرپا گذاشته شود. تلفن‌های همراه را که تحویل دادیم، وارد اتاق شدیم و از فضای اتاق فرمان، استودیو پیش چشممان ظاهر شد.

«مناظره»، فرصت عادلانه برای گفتگو با مردم

نمای دوم: همه مهیای کار حرفه‌ای!

پشت دوربین حدود صد نفر در قالب واحد‌های مختلف تولید، پشتیبانی، فنی، روابط‌عمومی و عوامل پخش پیوسته در تلاش هستند. بعضی‎هایشان دست‌به‌سینه پشت شیشه پنجره استودیو ایستاده‌اند و همه‌چیز را به دقت زیر نظر دارند. دستیار نور خیره به فلات یا همان پروژکتور‌های بزرگی است که نور استودیو را به‌طور کامل و بدون سایه تأمین می‌کنند. دستیار صدا چشم به بوم صدا و مینی‎گان‌ها دارد تا بدون اینکه حضورشان در قاب تصویر محسوس و زننده باشد، صدای نامزد‌ها و مجری با بالاترین کیفیت ضبط شود.

داخل استودیو هم چهار تصویربردار با دوربین‌های بزرگ برودکست یا همان استودیویی درحال ضبط از چهار نمای مختلف بودند. با خوشامدگویی محسن نصرپور، مدیرکل صداوسیمای خراسان‌رضوی، نامزد‌ها یکی پس از دیگری از راه رسیدند، وارد استودیو شدند و هرکدام روی یک صندلی نشستند تا با ورود مجری، ضبط به‌صورت رسمی آغاز شود.

«مناظره»، فرصت عادلانه برای گفتگو با مردم

نمای سوم: بی‌واسطه و چهره به چهره با مردم

تصویر پس‎زمینه در صحنه، دورنمای بزرگی از صحن مجلس شورای اسلامی است و موقعیت قرارگیری هر نامزد به گونه‌ای تعریف شده است که دقیقا در جایگاه نطق نمایندگان قرار بگیرند. حال‌وهوای تصویربرداری از هر نما به گونه‌ای است که نامزد‌ها به‌طور کامل خود را در پیشگاه مردم و وضعیتی بسیار مشابه با بهارستان می‌بینند.

رضا شکری، مدیر واحد تولید سازمان که البته به‌عنوان مجری در ضبط این برنامه حاضر است، رو به دوربین مقدمه‌ای می‌گوید؛ از تأکید رهبر معظم انقلاب بر امنیت، رقابت، سلامت و مشارکت در انتخابات به‌عنوان چهار اصل محوری و راهبردی که صداوسیمای خراسان‌رضوی برای برگزاری این مناظرات تلویزیونی نامزد‌ها دنبال می‌کند تا مردم بی‌واسطه بتوانند با نمایندگان آینده‌شان در مجلس دوازدهم آشنا شوند و انتخاب آگاهانه‎تری داشته باشند.

مقدمه که به پایان می‌رسد، مجری یک نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی را به ایستادن پشت تریبون فرا می‌خواند، زمان باقی‎مانده و مهلت قانونی هر فرد را به دقت ثانیه محاسبه و آن را به نامزد اعلام می‌کند تا هرکس بتواند در زمان تعیین‎شده، مهم‌ترین دغدغه‎ها، برنامه‌ها و راهبردش را در موضوعات مشخص اعلام کند.

ضبط برای هر حوزه انتخابیه دوازده ساعت طول می‌کشد. از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۷ شب نامزد‌های هر حوزه انتخابیه جلو دوربین حاضر می‌شوند، خود را معرفی می‌کنند، از اهداف و برنامه‎هایشان می‌گویند و بی‌واسطه با مردم حرف می‌زنند.

«مناظره»، فرصت عادلانه برای گفتگو با مردم

نمای چهارم: فرصتی عادلانه برای مردم‎سالاری

پشت دوربین به رعایت سکوت کامل ملزم هستیم تا تمرکز نامزد‌ها برای سخنرانی‎های مدت‎دارشان برهم نخورد. به همین دلیل، به اتاق فرمان برگشتم تا از مدیرکل صداوسیمای استان جزئیات بیشتری درباره برنامه بپرسم.

نصرپور در گفتگو با شهرآرا تأکید کرد که فرصت معرفی تلویزیونی نامزدها، تبلیغات انتخابات را به عدالت نزدیک‌تر می‌کند و دراختیارگذاشتن امکان تبلیغ تلویزیونی و معرفی نامزد‌های انتخابات، ابتکار جالبی است که مردم با سلامت و دقت می‌توانند به نظرات نامزد‌ها گوش دهند و فرصت کافی برای قضاوت و تصمیم‌گیری داشته باشند.

به گفته او، تبلیغات تلویزیونی نامزد‌ها نعمت بزرگی است که پول، زور، تبلیغات نابجا و گاهی تبلیغاتی با منشأ نامعلوم، نمی‌تواند آن را تحت‌تأثیر قرار دهد. رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات افزود: به‌طور کلی دوازده کانال انتخاباتی برای دوازده حوزه انتخابیه خراسان‌رضوی تعریف شده است تا به‌عنوان طرح بزرگ رسانه‌ای در سال‌های اخیر، بسیج امکانات با کمترین هزینه و زمان در خدمت نامزد‌ها باشد.

نصرپور این را هم گفت که از سوم اسفند پخش این برنامه‎های ضبط‎شده در دوازده شبکه انتخاباتی استان آغاز شده و هم اکنون ادامه دارد. هر برنامه دوبار هم بازپخش خواهد داشت. وی ادامه داد: مناظرات تلویزیونی را می‌توان فرصتی دانست که برای نامزد‌های غایب به‌طور کامل از دست رفته است. صداوسیمای استان به‌طور فراگیر دعوت‌نامه رسمی برای همه نامزد‌ها ارسال کرده است تا به‌صورت کاملا رایگان برنامه‌هایشان را به مردم عرضه کنند و این فرصتی است که به‌طور عادلانه برای همه فراهم شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->