ویژه برنامه‌های حرم مطهر در شب میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر اعلام شد ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت دهه کرامت + جزئیات شباهت‌های حضرت معصومه (س) با حضرت زهرا (س) حضرت معصومه (س) مظهر یک دختر اجتماعی در معنای دینی و اسلامی مشهدالرضا(ع)، میزبان همایش ملی «رویش امید» | رحیم‌پور ازغدی: حقوق زن و کودک، بزرگ‌ترین خط قرمز اسلام است  عطر شادی در بهشت هشتم پیچیده است | آغاز جشنی به بزرگی کرامت امام مهربانی‌ها + تصاویر رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) همزمان با آغاز دهه کرامت + فیلم و عکس حرم مطهر رضوی آماده میزبانی از زائران غیرایرانی در دهه کرامت کشف یک آغوش امن سیده جلیله فاطمه‌معصومه (س) برکتی به نام دختر | آنچه باید درباره شأن دختران در باور‌های دینی بدانیم طوفان به تاسیسات برق در مشهد و دو شهرستان خراسان رضوی خسارت زد نشست هم‌اندیشی کمیته علمداران شورای هیئات مذهبی مشهد برگزار شد مروری بر جایگاه و نقش زنان مسلمان در تاریخ صدر اسلام کینه را باید دفن کرد؛ آنچه می‌کارند مهر است نگاهی به آموزه های اسلامی درباره روابط خانواده، حدود و حقوق متقابل آنها نسبت به یکدیگر
سرخط خبرها

تولیت آستان قدس رضوی: احیای امر زیارت، مهم‌ترین دستاورد آیت‌‎الله واعظ‌طبسی بود

  • کد خبر: ۲۱۶۱۹۶
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
تولیت آستان قدس رضوی: احیای امر زیارت، مهم‌ترین دستاورد آیت‌‎الله واعظ‌طبسی بود
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی گفت: گسترش فضای زیارت از حدود ۹۰ هزارمترمربع به گستره یک میلیون مترمربع، ساخت بیش از ۳۶ کتابخانه عمومی در مشهد، احیای بقاع متبرکه، فضا‌های اقامتی بین‌راهی در امامزاده‌ها و حتی یادمان شهدای هویزه بخشی از خدمات آیت‎‌الله واعظ‌طبسی بود.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی در آیین نکوداشت هشتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله عباس واعظ‌طبسی، تولیت فقید آستان قدس رضوی که صبح امروز در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: این مراسم‌، بهانه‌ای برای بزرگداشت شخصیتی است که اگرچه عمر خود را در خدمت اقامه دین خدا قرار داد اما به گفته خود، مهم‌ترین جنبه هویتی‌اش را در خادمی امام هشتم(ع) می‌دید و درنهایت نیز به‌عنوان خادم خورشید شناخته شد.

وی افزود: افکار غبارآلود بدخواهان روحانیت و نظام اسلامی، چهره‌های تابناک خادمان ملت در این انقلاب را نمی‌پوشاند. این یک حقیقت است که مرحوم آیت‌الله واعظ‌طبسی، یک هویت فراموش‌نشدنی و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است و کار مطالعاتی و پژوهشی بسیار نیاز است تا این شخصیت موردتحلیل و واکاوی کامل قرار بگیرد.

تولیت آستان قدس‌رضوی خاطرنشان کرد: گسترش فضای زیارت از حدود ۹۰ هزارمترمربع به گستره یک میلیون مترمربع، ساخت بیش از ۳۶ کتابخانه عمومی در سطح شهر مشهد، احیای بقاع متبرکه، فضاهای اقامتی بین راهی در امامزاده‌ها و حتی یادمان شهدای هویزه، تنها بخشی از طیف وسیع خدمات مردی بود که با وجود حق برداشت از حق‌التولیه، حتی یک ريال از آن را برداشت نکرد. مرحوم آیت‌الله واعظ‌طبسی در همه برهه‌های حساس تاریخی و زمانی که بصیرت خواص راهگشا بود، پرچم‌داری می‌کرد و این روال، یادگار دورانی بود که پیشاپیش مردم مشهد در مبارزه با رژیم ستمشاهی حاضر می‌شد.

وی ادامه داد: این بسیار مهم است که وقتی فردی از دنیا برود، بدون هماهنگی سازمانی و دخالت نهادهای مختلف، مردم خودشان برای تشییع و بزرگداشت او به میدان بیایند. اشک ماتم بریزند و سوگواری کنند. مرحوم آیت‌الله واعظ‌طبسی چنین شخصیتی بود و در این مراسم نیز ما از پروردگار عالم مسئلت می‌کنیم تا روح او را همنشین علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) قرار بدهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->