نسخه فوق پیشرفته هوش مصنوعی «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده رونمایی شد شواهدی جدید از زمان عرضه گلکسی S24 FE تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، معرفی شد محققان می‌گویند هوش مصنوعی یاد گرفته‌ چطور انسان‌ها را فریب دهد چرا هنگام شفق قطبی در آسمان رنگ‌های مختلف می‌بینیم؟ بالاخره آپدیت One UI ۶.۱ برای گلکسی A۵۴ منتشر شد بازی پابجی در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا می‌شوند طرح عربستان برای ساخت طولانی‌ترین استخر معلق جهان در پروژه نئوم! + عکس اولین دریافت‌کننده کلیه خوک در جهان، بعد از دو ماه درگذشت
سرخط خبرها

آمریکا برای ساخت تراشه کامپیوتری در تگزاس ۶.۴ میلیارد دلار بودجه به سامسونگ می‌دهد

  • کد خبر: ۲۲۲۰۵۸
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
آمریکا برای ساخت تراشه کامپیوتری در تگزاس ۶.۴ میلیارد دلار بودجه به سامسونگ می‌دهد
دولت آمریکا به توافقی رسیده است تا به سامسونگ ۶.۴ میلیارد دلار بودجه مستقیم برای توسعه تولید و تحقیقات تراشه‌های کامپیوتری در تگزاس بدهد.

شهرآرانیوز - بودجه وزارت بازرگانی دولت آمریکا بخشی از سرمایه‌گذاری در بخش توسعه تراشه است؛ بخش دیگری از این بودجه با پول مشارکت خصوصی تأمین می‌شود و مجموع آن‌ها به بیش از ۴۰ میلیارد دلار می‌رسد. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، سال ۲۰۲۲ با هدف احیای تولید تراشه‌های کامپیوتری پیشرفته در آمریکا قانون «تراشه و علم» را تصویب کرد.

جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا، گفته است: «این پروژه، تگزاس را به یک اکوسیستم نیمه‌هادی پیشرفته تبدیل خواهد کرد و آمریکا را در مسیر رسیدن به هدف خود، یعنی تولید ۲۰ درصد از تراشه‌های برتر دنیا.»

انتظار می‌رود این پروژه حداقل ۱۷۰۰۰ شغل ساختمانی و بیش از ۴۵۰۰ شغل تولیدی ایجاد کند.

بخش سامسونگ در تگزاس، شامل دو کارخانه است که تراشه‌های چهار و دو نانومتری تولید می‌کنند. همچنین، یک کارخانه به تحقیق و توسعه اختصاص می‌یابد.

طبق گفته دولت آمریکا، انتظار می‌رود اولین کارخانه در سال ۲۰۲۶ به بهره‌برداری برسد و دومین کارخانه در سال ۲۰۲۷.

لائل برینارد، مدیر شورای اقتصاد ملی کاخ سفید، هم در این باره گفته که سامسونگ قادر خواهد بود به طور مستقیم تراشه‌هایی را برای وزارت دفاع تولید کند. در بحبوحه رقابت ایالات متحده و چین، دسترسی به فناوری پیشرفته به یک نگرانی اصلی برای امنیت ملی دو کشور تبدیل شده است.

سامسونگ اعلام کرده علاوه بر این ۶.۴ میلیارد دلار، از وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز اعتبار مالیاتی سرمایه‌گذاری درخواست خواهد کرد.

آمریکا قبلاً برای حمایت از سایر سازندگان تراشه، از جمله اینتل و شرکت تولید نیمه‌هادی تایوان، در پروژه‌های گسترده اعلام آمادگی کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->