سد دز پُر شد | احتمال افزایش خروجی سد دز وجود دارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آزادراه تهران شمال مسدود شد + علت (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع سیل در شبستر آذربایجان شرقی + فیلم (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است
سرخط خبرها

اعمال نرخ جدید جریمه‌های رانندگی، پشت چراغ قرمز مراحل اداری !

  • کد خبر: ۲۲۳۰۳۱
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۲
اعمال نرخ جدید جریمه‌های رانندگی، پشت چراغ قرمز مراحل اداری !
نرخ جدید جریمه‌های رانندگی بنابر اعلام رئیس پلیس راهور فراجا قرار بود از ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ اعمال شود که با گذشت حدود یک هفته از موعد مقرر هنوز این مسئله اجرایی نشده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مطابق قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، میزان جریمه‌های نقدی متناسب با افزایش یا کاهش تورم هر سه سال یک بار بنا به پیشنهاد نیروی انتظامی و تأیید وزارتخانه‌های دادگستری، کشور و راه و ترابری و تصویب هیأت وزیران قابل تعدیل است که البته این مهم از حدود یک دهه گذشته مورد غفلت قرار گرفته بود.

مناسب سازی و اصلاح مبلغ جریمه تخلفات رانندگی پس از حدود ۹ سال بر اساس مصوبه جدید هیات دولت که طرح آن از سوی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی و پلیس راهور تدوین شده بود، تصویب شد؛ اصلاحاتی که در نتیجه بازدارنده نبودن جریمه‌های فعلی و افزایش نرخ تخلفات از سوی پلیس ضروری دانسته شد.

بنابر اعلام و ابلاغ هیات دولت، تخلفات جرایم رانندگی با در نظر گرفتن ماده ۲۸ قانون رسیدگی به تخلفات پلیس افزایشی ۴ تا ۵ برابری خواهند داشت و تنها تخلفی که ۷ برابری داشته، رانندگی در مواقعی است که فرد مشروبات الکلی یا مواد مخدر مصرف کرده باشد.

با این حال، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا دهم ۱۰ فروردین امسال در مصاحبه‌ای اعلام کرد که افزایش نرخ جرایم رانندگی از ۲۵ فروردین یعنی ۲ هفته پس از این خبر اعمال خواهد شد، اما اکنون با گذشت یک هفته از زمان مقرر، خبری از اعمال مبالغ جدید جریمه‌ها نیست.

منتظر ابلاغ هیات دولت هستیم

معاون عملیات پلیس راهور فراجا درباره تاخیر در اعمال نرخ جدید جرایم رانندگی گفت: هنوز مصوبه مورد نظر ابلاغ نشده است و برای اعمال و اجرا منتظر ابلاغ مصوبه از سوی هیات دولت هستیم.

محمدباقر سلیمی افزود: مناسب سازی و اصلاح مبلغ جریمه تخلفات رانندگی از سوی وزرا تایید شده است واکنون باید این مصوبه برای اجرا به پلیس ابلاغ شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا مانعی برای تصویب و اعمال نرخ‌های جدید وجود دارد، گفت: نه. هیچ مانعی وجود ندارد و دولت و پلیس برای ایجاد بازدارندگی از تخلفات رانندگی همسو هستند و فقط مراحل اداری آن منجر به تاخیر شده است.

معاون عملیات پلیس راهور تاکید کرد: در مرحله اجرا نیز سامانه‌های برخط پلیس در لحظه قابلیت به‌روزرسانی دارند و پس از ابلاغ به سرعت و در کمترین زمان، مبالغ جدید جایگزین خواهد شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->