برخورد کوئیک و پارس در مشهد ۶ مصدوم برجا گذاشت (۲۸ اردیبهشت) پرونده سیل مشهد روی میز کمیسیون اصل نود! کشف پیکر‌های چهار مفقود سیلاب در فریمان (۲۸ اردیبهشت) قتل جوان ۲۷ ساله افغان به‌خاطر توپ بازی! (۲۸ اردیبهشت) تمام خسارت‌های درمانی بازنشستگان تامین اجتماعی تا اسفند ۱۴۰۲ پرداخت شد | تسویه حساب ۲۰ روزه با بازنشستگان بازگشایی ۴۴ محور مسدود شده در خراسان رضوی (۲۸ اردیبهشت) تصادف پراید و پژو ۲۰۶ در قوچان ۷ مصذوم برجا گذاشت(۲۸ اردیبهشت) از ۸۱ روستای دارای سکنه سرخس فقط یک روستا جاده دسترسی ندارد نجات معجزه آسای جوان مشهدی از داخل چاه (۲۸ اردیبهشت) نامه سرگشاده نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی به رئیس جمهور درباره کارگران و بازنشستگان   محور صالح آباد - تربت جام بازگشایی شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) متلاشی شدنِ شبکه شیطان پرستی و دستگیری ۲۶۱ نفر نجات نیسان آبی با پنج سرنشین از درون سیلاب (۲۸ اردیبهشت) این پزشکان متخلف هستند عملیات گسترده هلال احمر در سطح استان خراسان رضوی تسویه ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی تامین اجتماعی سازمان برنامه و بودجه اجرای قانون همسان‌سازی بازنشستگان را به تاخیر نیندازد اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره «توماج صالحی» آزمون استخدامی آموزش و پرورش برگزار شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران در جاده‌های خراسان رضوی (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۵ راهکار ورزشی که موجب کاهش علائم افسردگی می‌شود

  • کد خبر: ۲۲۵۰۱۵
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷
۵ راهکار ورزشی که موجب کاهش علائم افسردگی می‌شود
به گفته متخصصان، ورزش یک مداخله رفتاری است که در کاهش علائم افسردگی و اضطراب و افزایش تمرکز و انگیزه مؤثر است.

به گزارش شهرآرانیوز، وقتی با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنید، شاید ورزش کردن امری سخت و بعید به نظر برسد، اما می‌تواند نقش مهمی در مدیریت علائم افسردگی داشته باشد.

ورزش یک مهارت مقابله‌ای سالم در راستای بهبود با افسردگی، اضطراب، ناامیدی و دیگر اختلالات روانی است. هنگامی که ماهیچه‌های خود را حرکت می‌دهیم و ضربان قلب خود را بالا می‌بریم، بدن ما اندورفین و سروتونین ترشح می‌کند که این هورمون‌ها باعث بهبود خلق و خو و تمرکز می‌شود. ترشح هورمون‌هایی که به ایجاد احساسات مثبت کمک می‌کنند، یک امر تسکین‌دهنده برای افراد مبتلا به افسردگی است.

برای کاهش علائم افسردگی این ورزش‌ها را انجام دهید:

یوگا

یوگا به دلیل ایجاد حس آرامش می‌تواند به بهبود افسردگی کمک کند. این ورزش با استفاده از تنفس ریتمیک و آگاهی روزافزون از بدن خود، کمک می‌کند تا ذهن و بدن به هم نزدیک شوند.

پیاده‌روی

پیاده‌روی کاری است که هر روز بدون فکر انجام می‌دهید. پیاده رفتن به فروشگاه، محل کار و ... به نوبه خود تحرک فیزیکی محسوب می‌شود و در بهبود خلقیات نقش دارد.

بلندکردن وزنه

وزنه‌برداری به دلیل ترشح اندورفین، علاوه بر بهبود تمرکز و تثبیت خلق و خو، به کاهش علائم افسردگی کمک می‌کند.

شنا کردن

شنا یک فعالیت لذتبخش است که برای طیف گسترده‌ای از افراد سودمند است؛ افراد باردار، افراد مسن و کسانی که درد‌های مزمن دارند، می‌توانند با این ورزش گامی در جهت درمان افسردگی خود بردارند.

دوچرخه‌سواری

دوچرخه‌سواری ورزش بسیار خوبی است و به دلیل اینکه در حین آن، مسافت زیادی در زمان کوتاه طی می‌شود، افزایش انگیزه را در بر دارد.

منبع: همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->