خدمت رسانی آستان قدس رضوی به سیل زدگان مشهد قاضی‌زاده هاشمی: پیام انقلاب اسلامی به عالم، بیداری اسلامی و فهم مستقل بود آزادسازی ۱۶۰۰ زندانی جرایم غیرعمد با نذر امام رضا(ع) | اجرای عملیات عمرانی در ۳۰۸ روستا + فیلم آیا نماز آیات برای طوفان و رعد و برق واجب است؟ حرمِ عشق و زیارتنامه ای که باید عارفانه خواند آغاز و بهره‌برداری از ۱۵ پروژه شاخص آستان قدس رضوی در کشور | افتتاح ۴ پروژه در روستای هندل آباد یادی از مرحوم آیت ا... سید عبدا... فاطمی، خطیب مخلص تبریزی| آیینه دلان از تو صفا می‌گیرند تاریخچه لوله کشی آب در مسجد جامع گوهرشاد| باقیات الصالحات تاجر تبریزی در مشهد سِر حج در نگاه شاعران بزرگ علمدار نهضت رضوی| بررسی زندگی و سیره احمدبن‌موسی(ع) حضور ۷۰۰۰ خادم فعال در بقاع متبرکه خراسان رضوی خدمت‌رسانی ویژه کفشداران حرم مطهر رضوی به زائران دهه کرامت برگزاری نمایشگاه نقاشی نورالهدی در نگارخانه صحن کوثر برپایی موکب توسط خدمه حرم حضرت رضا (ع) در حرم مطهر شاهچراغ رئیس مرکز مریم‌شناسی لبنان: شگفت‌زده شدم که امام رضا(ع) پیشتاز گفت‌وگوی علمی آن هم در هزار سال پیش هستند برای برگزاری هفت دوره دو سالانه کنگره جهانی حضرت رضا(ع) برنامه‌ریزی شده است رئیس جمهور: علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) شاخص تام و تمام عدالت است | سازمان‌های بین‌المللی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین کارآیی ندارند + فیلم ویژه برنامه های آستان قدس رضوی در آستانه میلاد امام رضا(ع) اعلام شد+ فیلم شاخه گلی برای زائر آقا روز ولادت امام رضا(ع) تعطیل می‌شود؟
سرخط خبرها

برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد

  • کد خبر: ۲۲۵۵۰۱
  • ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱
برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد
سرپرست معاونت فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری مشهد گفت: سازمان فرهنگی شهرداری مشهد به مناسبت دهه کرامت برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در نظر گرفته که در روز‌های معین برای زائران و مجاوران برگزار می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمد اسکندری‌نژاد در خصوص برنامه‌های معاونت فرهنگی شهرداری مشهد در دهه کرامت اظهار کرد: نمایشگاه «شمس کرامت» یک برنامه مشارکتی در برپایی ۵۰۰ ایستگاه صلواتی در سطح شهر است که با مشارکت هیات‌ها و تشکل‌ها انجام می‌شود. همچنین برنامه اذن خدمت در آغاز دهه کرامت در حرم مطهر رضوی با حضور زائران و مجاوران نیز از جمله برنامه‌های تدارک دیدهشده است.

وی با بیان اینکه گلباران حرم مطهر رضوی توسط بانوان مشهدی انجام می‌شود، اضافه کرد: این برنامه در اولین روز دهه کرامت همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) اتفاق خواهد افتاد. فضاآرایی و اکران شهری نیز از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت دهه کرامت برای شهروندان مشهدی انجام می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: به مناسبت دهه کرامت ۲ الی ۳ نمایش در سالن‌های مختلف و در فضای خیابانی با موضوع امام رضا (ع) و با حمایت شهرداری مشهد اجرا می‌شود. همچنین ویژه برنامه‌ای در شب میلاد امام رضا (ع) با عنوان «جشن بزرگ خانواده امام رضایی‌ها» برای دومین سال متوالی با مشارکت تمامی نهاد‌ها و ارگان‌ها نیز برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: جشنواره «ریحان شهر» در بوستان ریحانه ویژه دختران برگزار می‌شود که در فضایی کاملاً دخترانه برنامه‌های شاد و با نشاطی را برای آنها مهیا کرده‌ایم. با توجه به اینکه در این دهه زائران زیادی به مشهد مشرف می‌شوند، بحث استقبال از زائر را داریم و تلاش می‌کنیم بهترین استقبال را از زائران امام رضا (ع) داشته باشیم.

اسکندری‌نژاد خاطرنشان کرد: چند پرفورمنس با موضوع دهه کرامت امام رضا (ع) در نظر داریم که در محیط‌های پرتردد مانند بوستان‌ها، چهارراه‌ها، مراکز خرید و ... انجام می‌شود. همچنین نمایشگاه مفهومی زیارت در بوستان وحدت در ایام دهه کرامت برنامه ویژه‌ای دارند که مانند رویداد‌های دیگر با استقبال زیاد مردم روبه‌رو خواهد شد.

وی افزود: اتوبوس‌های قرار زیارت افرادی که دارای معلولیت و محدودیت‌های جسمانی هستند و در حاشیه شهر قرار دارند و به عبارتی از حرم مطهر رضوی دور هستند را با احترام و تکریم به حرم مطهر می‌آورند و سپس آنها را برمی‌گردانند. همچنین در دهه کرامت ۱۰ الی ۱۲ دوچرخه در محیط‌های خاص و در روز میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) قرار دارند و به مردم رهگذر گل تقدیم می‌کنند.

اسکندی‌نژاد مطرح کرد: برنامه صبح و نشاط که یک پیاده‌روی خانوادگی است و در تلویزیون شبکه ۳ پخش می‌شود نیز این بار به مناسبت دهه کرامت با مشارکت نهاد‌های مرتبط خواهیم داشت و خانواده‌ها می‌توانند از میدان شریعتی به سمت کوهسنگی حضور داشته باشند و در این پیاده‌روی شرکت کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: به مناسبت دهه کرامت برنامه‌های منطقه‌ای مانند جشن‌های «نسیم کرامت» را خواهیم داشت که در روز‌های پایانی دهه کرامت و به مدت ۳ شب در بوستان‌های بزرگ انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->