حملات هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به شرق لبنان + فیلم (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکید مخبر بر بسیج همه‌جانبه امکانات برای کمک به سیل‌زدگان خراسان رضوی هنیه: نابودی رژیم اشغالگر حتمی است رسانه‌های رژیم صهیونیستی: ۱۵ نظامی در شمال غزه زخمی شدند (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مراسم بیست و نهمین سالگرد شهادت دکتر «سید محمدعلی نقوی» در مشهد برگزار شد بلینکن: آمریکا حملات اوکراین به خاک روسیه را تشویق نمی‌کند قسام از لبنان پادگان «لیمان» را موشک‌باران کرد گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه ترکیه با هنیه درباره تحولات غزه سردار قاآنی: غزه، اسرائیل و آمریکا را به ذلت کشانده است موضع چین در خصوص سالگرد «روز نکبت» عملیات هماهنگ گروه‌های مقاومت علیه صهیونیست‌ها در نوار غزه سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی+ فیلم جزئیات عملیات نیرو‌های مسلح یمن در دریای سرخ وزیر خارجه هند به تهدید‌های آمریکا در مورد توافق چابهار پاسخ داد کدام ادارات و سازمان‌ها شنبه‌ها تعطیل نیستند؟ وزیر راه از افتتاح راه‌آهن رشت- کاسپین با حضور رئیس‌جمهور خبر داد سه مصوبه مهم امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیئت وزیران از زبان سخنگوی دولت تأکید رئیسی بر رفع دغدغه‌های مردم به‌عنوان سرمایه‌گذار و رکن اصلی بورس جداول بودجه سال ۱۴۰۳ اصلاح شد (۲۶ اردیبهشت)
سرخط خبرها

زلنسکی یکی از مقام‌های سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد

  • کد خبر: ۲۲۵۵۸۴
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۱
زلنسکی یکی از مقام‌های سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد
رئیس جمهور اوکراین با امضای حکمی، ایلیا ویتیوک رئیس بخش امنیت اطلاعات سرویس امنیتی اوکراین (SBU) را از سمت خود برکنار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، دفتر ریاست جمهوری اوکراین چهارشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که زلنسکی حکم برکناری ویتیوک از سمت رئیس بخش امنیت اطلاعات سرویس امنیتی این کشور را امضا کرده است.

بر اساس این بیانیه، زلنسکی همچنین روسای شعب منطقه‌ای سرویس امنیتی اوکراین در استان‌های میکولایف، دنیپروپتروفسک، زاکارپاتیا و ولین را برکنار کرده است.

به نوشته اوکراین اینفو، ویتیوک ابتدا در ماه آوریل پس از انتشار گزارش‌هایی در رسانه‌های اوکراینی مبنی بر اینکه وی از موقعیت خود برای ثروتمند کردن اعضای خانواده‌اش استفاده کرده است، از کار تعلیق شد.

بر اساس گزارشی که یکی از پایگاه‌های خبری اوکراین در تاریخ ۴ آوریل (۱۶ فروردین) در مورد اموال خانواده ویتیوک منتشر کرده بود، به طور خاص ذکر شده بود که همسر رئیس بخش امنیت اطلاعات سرویس امنیتی اوکراین، آپارتمانی به ارزش بیش از ۵۰۰ هزار دلار در یک مجتمع مسکونی اعیان‌نشین در کی‌یف خریداری کرده است.

همین پایگاه خبری در تاریخ ۶ آوریل (۱۸ فروردین)، کارکنان سرویس امنیتی اوکراین را به اعمال فشار بر خبرنگاران خود متهم کرد و مدعی شد که آنها قصد دارند یوهن شولگا روزنامه‌نگاری که گزارش مربوط به اموال خانواده ویتیوک را تهیه کرده بود را به تلافی تهیه این گزارش، به خدمت سربازی اعزام کنند.

از سوی دیگر واسیل مالیوک رئیس سرویس امنیتی اوکراین، ویتیوک را در حالی که اتهامات علیه وی در دست بررسی قرار داشت، از کار تعلیق کرد.

دفتر ملی مبارزه با فساد اوکراین (NABU) در ۲۵ آوریل (۶ اردیبهشت) و در پاسخ به پرسش اوکراین اینفو، اعلام کرد که آنها در حال تحقیق در مورد خرید املاک و مستغلات لوکس توسط اعضای خانواده ویتیوک هستند.

به گزارش ایرنا، بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا با ادامه کمک‌های مالی به اوکراین اظهار نارضایتی می‌کنند چرا که اعتقاد دارند فساد در بین مقامات کی‌یف همچنان وجود دارد و بیشتر این پول‌ها اختلاس می‌شود.

کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نشست اخیر خود در شهر ویلنیوس پایتخت کشور لیتوانی به اوکراین وعده کمک‌های مالی نظامی را دادند و این وعده درحالی صادر شد که تا کنون کی‌یف ۱۶۵ میلیارد یورو از کشورهای غربی دریافت کرده است.

ادامه کمک‌های مالی غرب به اوکراین در حالی صورت می‌گیرد که شهروندان آمریکا و اعضای اتحادیه اروپا به تدریج با چنین کمک‌هایی مخالفت می‌کنند چون اخبار و گزارش‌های متعددی از فساد مقامات اوکراین در رسانه‌های این کشور منتشر می‌شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->