احتمال وقوع سیل و صاعقه در ۷ استان کشور (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| پیکر هشتمین جانباخته سیل در خراسان رضوی پیدا شد فرماندار نیشابور: تا کنون هیچ خسارت جانی ناشی از سیل گزارش نشده است| برآورد خسارت ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریالی در این شهرستان (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام محور‌های مسدود در خراسان رضوی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنترل کامل انتظامی و امنیتی در منطقه سیل زده سیدی مشهد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) قصاص؛ مجازات تصادف فوتی بدون گواهینامه است؟ شاهدان دروغگو در دادگاه| آیا مجازات شهادت کذب بازدارنده است؟ بارش شدید باران در شهر‌های خراسان رضوی | محور درگز-کلات مسدود شد افزایش ۳ برابری بارش‌های مشهد نسبت به سال گذشته| آب سد‌های مشهد ۶ درصد افزایش یافت (۲۷ اردیبهشت) اکران تصاویر مشاهیر به مناسبت دهه ادب و حماسه در مشهد خسارت سیلاب به بدنه و لایه‌های زیرین محوطه تاریخی یاریم تپه درگز (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بارش شدید باران در خراسان رضوی | احتمال سیلابی شدن مجدد مسیرها (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردردهای میگرنی دومین عامل ناتوانی بشر در جهان است| عضویت ایران در انجمن جهانی سردرد تعطیلی محور‌های گردشگری، تفریحی و بوم‌گردی مشهد تا روز دوشنبه هشدار نارنجی هواشناسی در خصوص سیل در مشهد و ۱۸ شهر خراسان رضوی (۲۷ اردیبهشت) حضور ۱۵۰ گروه جهادی برای کمک به آسیب‌دیدگان سیل در خراسان‌رضوی ۵۰۶ سارق و مالخر در مشهد دستگیر شدند رژیم غذایی افراد باید متناسب با منطقه و فصلی که در آن قرار دارند، تنظیم شود بهترین مواد غذایی برای صبحانه؛ از این نوشیدنی غافل نشوید خوردن آبگوشت برای این افراد ضرر دارد
سرخط خبرها

کشف و ضبط ۲ هزار و ۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و تقلبی در مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۲۵۶۳۰
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
کشف و ضبط ۲ هزار و ۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و تقلبی در مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
معاون غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طی بازرسی‌های صورت‌گرفته در فروردین ماه امسال، تعداد ۲ هزار و ۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و تقلبی فاقد صلاحیت مصرف انسانی در سطح عرضه به ارزش تقریبی ۴ میلیارد ریال کشف و ضبط شد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی روحبخش با اعلام این خبر، اظهار کرد: معاونت غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با هدف تأمین، نظارت و ارتقای کیفی و کمی خدمات دارویی، غذایی، آرایشی، بهداشتی، طبیعی، سنتی، ملزومات و تجهیزات مصرفی پزشکی در ۷ حوزه مدیریت نظارت بر امور دارو و مواد تحت‌کنترل، مدیریت نظارت بر مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، اداره تحقیق و توسعه، اداره نظارت بر فراورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و شیرخشک، مدیریت نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی، مدیریت آزمایشگاه کنترل غذاودارو و مدیریت امور اجرایی فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: در فروردین ماه امسال، بیشترین تمرکز حوزه معاونت غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر اجرای مأموریت‌های محوله در طرح نوروزی ۱۴۰۳ بود و در این ایام، مدیریت نظارت بر امور دارو و مواد تحت کنترل به منظور خدمت‌رسانی هر‌چه‌بهتر به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، علاوه بر فعالیت ۱۲۶ داروخانه شبانه‌روزی در سطح دانشگاه، با ۳۶ داروخانه روزانه مجاور حرم مطهر رضوی هم به متقاضیان خدمات شبانه‌روزی ارائه کرد.

معاون غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این ایام، روزانه ۵ تیم بازرسی دونفره متشکل از کارشناسان این معاونت طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، فعال بودند و در طول این مدت، تعداد ۱۲۲۷ بازرسی در ساعات مختلف شبانه‌روز از داروخانه‌های تحت پوشش این دانشگاه صورت گرفته که تخلفات داروخانه‌ها هم مورد پیگیری قرار گرفت و اقدامات قانونی لازم در حال انجام است.

روحبخش با بیان اینکه در راستای نظارت بیشتر بر عملکرد شرکت‌های دارویی و توزیع عادلانه دارو و همچنین دسترسی بهتر بیماران به دارو‌های مورد نیاز، تعداد ۳۳ شرکت توزیع دارو به صورت آنکال به داروخانه‌های تحت پوشش دانشگاه خدمت‌رسانی کردند، خاطرنشان کرد: در فروردین ماه امسال و طی ۱۴ بازرسی انجام‌شده از شرکت‌های فوق، نظارت همه‌جانبه بر عملکرد صحیح این شرکت‌ها در خصوص توزیع دارو صورت پذیرفت و ثبت فاکتور‌های ارسالی هم در سامانه ttac انجام شد.

وی اضافه کرد: با توجه به فعالیت شبانه‌روزی ۶۱ بیمارستان در حوزه دانشگاه و همچنین نظارت بیشتر بر عملکرد داروخانه داخلی بیمارستان، بازرسی‌های متعددی توسط اینجانب و همچنین تیم‌های بازرسی از واحد‌های مربوطه انجام شد و کمبود‌های دارویی تا حد امکان مرتفع شد.

معاون غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه کارشناسان این معاونت همه‌روزه پاسخگوی تماس‌های مردمی با سامانه تلفنی ۱۹۰ هستند، بیان کرد: در این تماس‌ها موضوع کمبود‌های دارویی و همچنین برخی از سؤالات در خصوص نحوه مصرف انواع دارو‌ها مطرح می‌شود و کارشناسان حوزه غذاودارو به این سؤالات پاسخ داده و راهنمایی‌های لازم را برای افراد تماس‌گیرنده داشتند و در همین خصوص به ۵هزارو۵۴۳ تماس تلفنی مردمی در ماه گذشته پاسخ داده شد.

دکتر روحبخش در خصوص فعالیت‌های مدیریت نظارت بر فراورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: این حوزه مدیریتی کنترل و نظارت همه‌جانبه بر مراکز تولید مواد خوراکی و آشامیدنی دارد تا محصولی که در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد سالم و مورد تأیید باشد. همچنین در همین خصوص باید به بیش از ۱۷۱ مورد بازرسی از کارگاه‌ها و کارخانجات تولیدی مواد غذایی و بیش از ۹۳ مورد نمونه ارسالی به آزمایشگاه کنترل غذا و دارو اشاره کرد، ضمن اینکه تعداد ۹۳ گواهی بهداشتی صادرات مواد غذایی هم در طی یک ماه اخیر صادر شده است.

وی افزود: اداره نظارت بر فراورده‌های آرایشی و بهداشتی در نخستین ماه سال جاری تعداد ۹۷ مورد بازدید از واحد‌های عرضه‌کننده فراورده‌های آرایشی و بهداشتی اعم از داروخانه‌های فروشگاه‌های عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی و... داشتند که در طی این بازدید‌ها، تعداد ۲ هزار و ۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و تقلبی فاقد صلاحیت مصرف انسانی در سطح عرضه به ارزش تقریبی ۴ میلیارد ریال کشف و توقیف شد.

معاون غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن اشاره به فعالیت‌های اداره تحقیق و توسعه این معاونت، تصریح کرد: مرکز اطلاع‌رسانی دارو‌ها و سموم معاونت غذا و دارو در فروردین ماه امسال به ۱۳۶۴ تماس تلفنی مردمی با سامانه ۱۹۰ پاسخ داد و واحد آمار و توسعه این معاونت هم مسئولیت جمع‌آوری، ارسال و بارگذاری کلیه اطلاعات و آمار مدیریت‌های تحت پوشش این معاونت در سامانه «فرابر» را عهده‌دار بود. همچنین این واحد مسئولیت جمع‌آوری عملکرد مدیریت‌های تحت پوشش معاونت و تهیه گزارشات مربوط به ستاد سفر نوروزی و همچنین پاسخگویی به هرگونه ابهامات موجود در مکاتبات و گزارشات ارسالی را نیز برعهده داشت.

روحبخش تأکید کرد: در طی یک ماه اخیر، یک‌هزارو۲۲۷ مورد بازدید از داروخانه‌ها صورت پذیرفته و در کنار آن به شکایات واصله در خصوص ارائه خدمات دارویی رسیدگی شده است؛ همچنین ۹۷ مورد بازرسی نیز از واحد‌های آرایشی و بهداشتی داشتیم و در این خصوص به ۹ شکایت مردمی رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: همچنین از دیگر اقدامات مهم صورت‌گرفته در طی یک ماه اخیر می‌توان به صدور ۹۳ مجوز صادرات و واردات مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، ۷۲ مورد بازرسی از خرده‌فروشی‌های گیاهان دارویی (عطاری‌ها) و باشگاه‌های ورزشی، ۷۹۷ مورد پاسخگویی به شکایات و تماس‌های تلفنی مرتبط با شیرخشک و غذا‌های ویژه، بررسی ۹۳ مورد نمونه دریافتی در آزمایشگاه کنترل غذاودارو (ارسالی از مدیریت امور فراورده‌های غذایی و آشامیدنی) و همچنین بررسی ۱۱ مورد نمونه دریافتی در این آزمایشگاه (ارسالی از مرکز بهداشت) اشاره کرد.

معاون غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان گفت: این معاونت در تمامی ایام سال به‌خصوص در مناسبت‌های خاص ملی و مذهبی برنامه‌های اجرایی و نظارتی خود را در موضوعات غذا، دارو، فراورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل، شیرخشک، تجهیزات و ملزومات پزشکی، آزمایشگاه کنترل غذاودارو و... دارد و از مردم هم می‌خواهیم که هرگونه مشکلی در این حوزه مشاهده کردند بلافاصله موضوع را به سامانه تلفنی ۱۹۰ اعلام کنند تا آن موضوع توسط بازرسان معاونت غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد مورد پیگیری و بررسی قرار بگیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->