اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره «توماج صالحی» آزمون استخدامی آموزش و پرورش برگزار شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران در جاده‌های خراسان رضوی (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احتمال وقوع سیل و صاعقه در ۷ استان کشور (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| پیکر هشتمین جانباخته سیل در خراسان رضوی پیدا شد فرماندار نیشابور: تا کنون هیچ خسارت جانی ناشی از سیل گزارش نشده است| برآورد خسارت ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریالی در این شهرستان (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام محور‌های مسدود در خراسان رضوی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنترل کامل انتظامی و امنیتی در منطقه سیل زده سیدی مشهد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) قصاص؛ مجازات تصادف فوتی بدون گواهینامه است؟ شاهدان دروغگو در دادگاه| آیا مجازات شهادت کذب بازدارنده است؟ بارش شدید باران در شهر‌های خراسان رضوی | محور درگز-کلات مسدود شد افزایش ۳ برابری بارش‌های مشهد نسبت به سال گذشته| آب سد‌های مشهد ۶ درصد افزایش یافت (۲۷ اردیبهشت) اکران تصاویر مشاهیر به مناسبت دهه ادب و حماسه در مشهد خسارت سیلاب به بدنه و لایه‌های زیرین محوطه تاریخی یاریم تپه درگز (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بارش شدید باران در خراسان رضوی | احتمال سیلابی شدن مجدد مسیرها (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردردهای میگرنی دومین عامل ناتوانی بشر در جهان است| عضویت ایران در انجمن جهانی سردرد تعطیلی محور‌های گردشگری، تفریحی و بوم‌گردی مشهد تا روز دوشنبه هشدار نارنجی هواشناسی در خصوص سیل در مشهد و ۱۸ شهر خراسان رضوی (۲۷ اردیبهشت) حضور ۱۵۰ گروه جهادی برای کمک به آسیب‌دیدگان سیل در خراسان‌رضوی ۵۰۶ سارق و مالخر در مشهد دستگیر شدند
سرخط خبرها

یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند

  • کد خبر: ۲۲۵۷۲۴
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند
مدیر کل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: اکنون از ۳۳ شهرستان این استان پهناور، ۱۰ شهرستان فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر سید آریا حجازی روز پنجشنبه در هشتمین جلسه دستگاه‌ها و نهاد‌های اجتماعی خراسان رضوی به میزبانی اداره کل پزشکی قانونی این استان افزود: هم اکنون شهرستان‌های خلیل آباد، خوشاب، داورزن، فیروزه، باخرز، کوهسرخ، زبرخان، گلبهار، ششتمد و میان جلگه فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند و تاکنون موفق به جذب پزشک نشده ایم.

وی با بیان اینکه مراکز پزشکی قانونی در سه شهرستان «رشتخوار، بجستان و مه ولات» خراسان رضوی نیز تعطیل شده است، ادامه داد: از سوی دیگر مرکز پزشکی قانونی در سه شهرستان «نقاب، جغتای و کلات» دایر است، اما این مراکز فاقد پزشک برای انجام معاینات و کارشناسی است.

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان رضوی بیان کرد: موضوع انتقال اجساد از شهرستان‌ها به مشهد برای تشریح، ساختمان استیجاری پزشکی قانونی واحد شرق مشهد از جمله معضلات اساسی و مهم این نهاد است.

وی افزود: عدم وجود اعتبار برای تهیه ساختمان (تملیکی، استیجاری یا امانی) و استقرار پزشکی قانونی در محلی مستقل از مطب پزشک در شهرستان‌های بردسکن، نقاب، خواف، سرخس، صالح آباد، فریمان، کلات، عدم وجود کارشناس (قطع همکاری پزشک معاضذتی برای دوره تخصصی) در شهرستان جغتای، از جمله مشکلات مراکز پزشکی قانونی خراسان رضوی است.

حجازی ادامه داد: کمبود کارشناس حوزه معاینات بانوان در شهرستان‌های تربت حیدریه، تربت جام، تایباد، چناران، درگز، قوچان و کاشمر از دیگر مشکلات مراکز پزشکی قانونی خراسان رضوی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به طرح‌های در حال اجرای پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: تکمیل آزمایشگاه ساختمان شماره ۲ مشهد، ساختمان معاینات بالینی شرق مشهد، پروژه ساختمان اداره کل پزشکی قانونی اراضی الهیه مشهد و نیز پروژه ساخت ۱۰ مرکز پزشکی قانونی در شهرستان‌های استان از این جمله است.

مشکلات پزشکی قانونی مکتوب شود

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: در قانون بودجه یک درصد در بخش فرهنگی برای دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی در نظر گرفته شد که امسال این میزان تغییرات معناداری پیدا کرده و سهم هر دستگاه و شرکت دولتی مشخص شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد خطاب به مدیرکل پزشکی قانونی استان خراسان رضوی بیان کرد: در خصوص مشکلات موجود در حوزه ساختمان‌های پزشکی قانونی استان، مراتب به صورت کتبی به استانداری ارسال شود تا پیگیری و همکاری‌های لازم صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به افزایش تصادفات در استان خراسان رضوی و شناسایی نقاط حادثه خیز از پزشکی قانونی استان خواستاریم که آمار نقاط حادثه خیز جدید را به استانداری ارائه دهد تا در این خصوص برنامه ریزی‌های لازم صورت گیرد.

پزشکی قانونی خراسان رضوی دارای ۲۴ مرکز شامل چهار مرکز در مشهد و ۲۰ مرکز در سایر شهرستان‌های استان خراسان رضوی است؛ پزشکی قانونی خراسان رضوی دارای ۲۵۵ نفر نیروی انسانی و پرسنل است که ۱۶۷ نفر مرد و ۸۸ نفر زن هستند که از این تعداد ۷۹ نفر پزشک هستند که از این تعداد ۵۰ نفر رسمی، ۶ نفر پیمانی، ۹ نفر طرحی و ۱۴ نفر معاضدتی هستند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->