بهره‌برداری از کندرو پیامبر اعظم (ص) و بوستان خطی بزرگراه امام علی (ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد | ملک‌آباد، پل رسالت و عبادی ترافیک پرحجم دارند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تولید سالانه بیش از 112 میلیون بوته انواع گل در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۳۱۲۹
  • ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۳
تولید سالانه بیش از 112 میلیون  بوته انواع گل در خراسان رضوی
112 میلیون و 125 هزار بوته انواع گل سالانه در این استان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
به گزارش شهرآرانیوز، سیدهاشم نقببی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۱۱۲ میلیون و ۱۲۵ هزار بوته انواع گل سالانه در این استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی افزود: این میزان شامل ۹۲۶ هزار و ۴۳۵ بوته گل آپارتمانی، ۱۴ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۱۵۰ بوته گل شاخه بریده، ۴۰ میلیون و ۶۶۲ هزار بوته گیاه فصلی و ۱۳۳ هزار و ۳۰۰ بوته گل زینتی است..

وی تعداد واحد‌های گلخانه‌ای اعم از گل‌های شاخه بریده، آپارتمانی، زینتی، فصلی و انواع نهال در خراسان رضوی ۷۱۰ واحد ذکر اظهار کرد: این تعداد گلخانه تامین نیمی از نیاز مردم این منطقه به انواع گل را تولید می‌کنند و باقی آن از استان‌های دیگر تامین می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با اینکه حدود ۵۰ درصد از نیاز استان به گل از استان‌های دیگر وارد می‌شود، اما برخی گل‌های شاخه بریده و آپارتمانی تولیدی این استان به کشور‌های همجوار مانند افغانستان و ترکمنستان صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مساحت گلخانه‌های گل‌های شاخه بریده مانند گل رز، داودی، شب بو و نظیر آن در استان ۱۳۸ هزار و ۳۱۴ مترمربع، گلخانه‌های گل‌های آپارتمانی مانند حسن یوسف، دیفن باخیا و پوتوس ۱۳۳ هزار و ۳۰۰ مترمربع، گلخانه‌های گل‌های زینتی ۲۷۱ هزار و ۹۱۴ مترمربع و گلخانه‌های فصلی مانند بنفشه و مینا ۷۴۵ هزار و ۲۸۵ مترمربع است.

وی بیان کرد همچنین خراسان رضوی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نهال‌های مثمر و غیرمثمر می‌باشد به طوری که سالانه پنج میلیون اصله نهال در این استان تولید و علاوه بر تامین نیاز داخل به استان‌های دیگر و کشور‌های همجوار صادر می‌شود.

نقیبی گفت: خوشبختانه به تناسب افزایش تعداد گلخانه‌ها و تولید انواع گل و نهال در خراسان رضوی، استقبال مردم از خرید گل افزایش یافته و باعث ایجاد امید در بین تولیدکنندگان شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی درباره مشکلات بخش تولید گل و گیاه نیز گفت: شهرداری‌ها خریداران عمده تولیدات گل و گیاه هستند، اما این نهاد خریدار همه انواع گل بویژه گل‌های فصلی نیست.
نقیبی اظهار کرد: تاکنون تنها یک بازار مشخص توسط بخش خصوصی با عنوان اولین نمایشگاه گل و گیاه شرق کشور در شاندیز راه اندازی شده، اما فعالیت آن بیشتر در خصوص گل‌های آپارتمانی است و نیاز همه تولیدکنندگان انواع گل و گیاه و نهال را تامین نمی‌کند، بنابراین ایجاد بازار‌های دائمی دیگر ضروری است.

این مسئول در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: اگر فضایی در قالب بازار دائمی برای تولیدکنندگان انواع گل و گیاه استان ایجاد شود کمک خیلی زیادی به توسعه بازار و تامین نیاز تولیدکننده و خریدار خواهد شد.
نقیبی ادامه داد: از سوی دیگر گل و گیاهی که به صورت قاچاق از کشور عراق وارد استان می‌شود باعث برهم زدن نظم بازار گل می‌شود که این موضوع از طریق ستاد نظارت بر بازار استان در حال پیگیری است.

وی در خصوص نرخ تسهیلات نیز گفت: نرخ تسهیلات ۱۴.۵ درصد می‌باشد و تولیدکنندگان توان بازپرداخت اقساط تسهیلات را ندارند لذا این گونه تسهیلات نمی‌تواند به توسعه بازار تولیدکنندگان کمک کند.
 
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->