تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای اولین بار در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حریم، همچنان بلاتکلیف بین تهران و مشهد

  • کد خبر: ۲۷۱۲۳
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
حریم، همچنان بلاتکلیف بین تهران و مشهد
فرمانداری مشهد پس از ارسال طرح پیشنهادی خود برای حریم به استانداری، منتظر اعلام نظر مسئولان استانی و کشوری است

علیرضا ظهیری/شهرآرانیوز- موضوع حریم مشهد در نقطه غربی این شهرستان، به عنوان موضوعی قدیمی، طی 13 سال گذشته همواره مورد مناقشه مسئولان بوده است و حالا مسئولان شهری مشهد با تهیه طرحی برای حریم و مرز مشترکشان با شهرستان طرقبه و شاندیز درصددند این موضوع را با ارائه مستندات و دفاعیاتی، برای همیشه تعیین تکلیف کنند. روزنامه شهرآرا نیز همپا با سایر رسانه های محلی و استانی در سال های اخیر، گزارش های متعددی در این زمینه تهیه کرده و آسیب های اختلاف موجود بر سر حریم مشهد و طرقبه و شاندیز را بارها و بارها واکاوی کرده است.
دراین راستا معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری مشهد در گفت وگو با شهرآرا، با بیان اینکه براساس طرح جامع و تفصیلی، حریم شهر و محدوده خدماتی مشخص است، افزود: درباره تقسیمات سیاسی شهرستان مشهد، مسئولیت با دستگاه های دیگر نظیر استانداری است.
احمد ریواده با اشاره به وجود برخی اختلافات درباره حریم شهر مشهد ادامه داد: ما در زمینه وضعیت حریم شهرستان مشهد، طرح و پیشنهادمان را اعلام کردیم و منتظر تصمیم نهادهای تصمیم گیرنده هستیم.
وی گفت: اعتقاد داریم که درباره مرز غربی شهرستان مشهد، شهرستان هم جوار ما متأثر از وضعیت اقتصادی مشهد است؛ بنابراین براساس قانون تقسیمات کشوری، ما در طرح پیشنهادی خود، توجهیات را ارائه کرده ایم و اصرار داریم تا نظر شهروندانمان در تقسیمات لحاظ شود. ریواده افزود: طرحی که به دفتر تقسیمات سیاسی ارائه کردیم، به استناد مجموعه عوامل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و منطبق با قانون تقسیمات کشوری است؛ در همین راستا اکنون منتظریم دفتر تقسیمات کشوری استانداری و کارشناسان وزارت کشور درباره آن نظر دهند.
وی بدون اشاره به مختصات طرح پیشنهادی حریم مشهد افزود: فرمانداری مشهد، قبل از آغاز سال 99، از کارشناسان درخواست کرده بود که برای بررسی وضعیت حریم به مشهد بیایند، اما با توجه به برگزاری انتخابات و وضعیت قرمز کرونایی، این خواسته محقق نشد و دوباره درخواست تعیین تکلیف وضعیت حریم را مطرح کرده ایم.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری مشهد تأکید کرد: با توجه به سختی این کار، نیاز است کارشناسان وزارت کشور به این موضوع ورود کنند و با توجه به نیازهای مشهد و توقعات شهروندان و با توجه به مستندات و دفاعیاتی که پیرو این طرح ارائه کردیم، اعمال نظر کنند.
مرزهایمان مشخص است
فرماندار شهرستان بینالود (طرقبه و شاندیز) هم گفت: ما درباره مرزمان با مشهد اختلافی نداریم و تابع تقسیمات سیاسی هستیم. شهرداری مشهد براساس چشم انداز ترسیمی خود و بدون توجه به اسناد بالادستی که همان تقسیمات سیاسی است، در شورای عالی شهرسازی، بخشی از شهرستان ما را در محدوده و بخشی را در حریم تعریف کرده است که شورای عالی شهرسازی این موضوع را منوط به وضعیت تقسیمات سیاسی کرده است. سیدحسن حسینی با بیان اینکه تصمیم گیرنده درباره چگونگی توسعه محدوده مورد اختلافی، مسکن و شهرسازی است، تأکید کرد: اگر در اراضی مورد بحث، موضوع بارگذاری جمعیت و ارائه خدمات است، همان طور که شهرداری مشهد طالب آن است، شهرداری های طرقبه و شاندیز به طریق اولی طالب آن هستند.
او تأکید کرد: ما مرزهایمان مشخص است و مردم طرقبه و شاندیز هم روی این مرزها تعصب دارند؛ البته در این زمینه تابع نظرات دولت هستیم. باید اذعان کرد که از نظر اجتماعی، مردم این منطقه نسبت به کوچک شدن شهرشان مقاومت می کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->