پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

شهرداری مشهد یک ریال بدهی معوق بانکی ندارد

  • کد خبر: ۲۸۰۶
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳
شهرداری مشهد یک ریال بدهی معوق بانکی ندارد

درحالی‌که شهرداری مشهد در ابتدای فعالیت شورای شهر پنجم به دلیل بدهی در لیست سیاه بانکی قرار داشت و قادر به انتشار اوراق مشارکت نبود، با همت مدیران شهری مشهد نه‌تنها از این فهرست خارج شد، بلکه توانست با فروش اوراق جدید مشارکت مسیر اجرای طرح‌های توسعه‌ای را هموار کند.به گزارش پایگاه اطلاع‏‌رسانی شهرداری مشهد، مدیر مشارکت‎ها و سرمایه‏‌گذاری معاونت اقتصادی شهرداری در این‌باره گفت: اواخر سال پیش با یک بدهی انباشته معوقه و حال بانکی معادل 5 هزار میلیارد تومان مواجه بودیم که موفق به تسویه کامل آن شدیم و اکنون شهرداری مشهد یک ریال بدهی معوق بانکی ندارد. محمدهادی محمدی‌مقدم با بیان اینکه اکنون 5 هزار میلیارد تومان پروژه در حال اجرا داریم، اظهار کرد: با تخصیص مشوق ها کمک بزرگی به سرمایه‌گذاران می‌کنیم؛ به‌طوری که مثلا در پروژه بزرگی مثل پارکینگ زیتون، هزینه پروانه تجاری عددی نزدیک به صفر خواهد شد.
محمدی‌مقدم بیان کرد: از اواخر سال گذشته، شهردار وظیفه مهم اجرای پروژه‌های زیرساختی از محل درآمدهای غیرنقدی را مطرح کرد؛ مانند پروژه اتصال خیابان قائم به خیابان خلج که مطالبه پانزده‌ساله مردم بود و ما با مدل اقتصادی 25درصد نقد و 75درصد غیرنقدی شروع به انجام کار کردیم. با این روش چون پیمانکار به دریافت پروانه ملزم می‌شود، به ایجاد اشتغال نیز منجر می‌گردد. در پروژه‌های گروه «د» حداقل 300 نفر مشغول به کار می‌شوند که با توجه به شرایط اشتغال کشور، حرکت بسیار مهمی است. مدیر مشارکت‎ها و سرمایه‌گذاری معاونت اقتصادی شهرداری مشهد به پروژه تقاطع غیرهم‌سطح میدان نمایشگاه هم اشاره و خاطرنشان کرد: این پروژه بزرگ‌ترین پروژه روساختی تاریخ شهر مشهد است که در 4 سطح انجام می‏‌شود.وی گفت: سطح‌های این پروژه از میدان نمایشگاه به بزرگراه میثاق، از بزرگراه امام علی(ع) به بولوار مهدیه، چپ‌گرد بولوار مهدیه به بزرگراه میثاق و چپ‌گرد بزرگراه امام علی(ع) به بولوار وکیل‌آباد است. 28 شرکت بزرگ با رتبه‌های عالی برای اجرای این پروژه شرکت کردند که 14 شرکت انتخاب شدند تا مناقصه به پایان برسد. محمدی‌مقدم به پروژه کوهسنگی هم اشاره کرد و گفت: به‌تازگی مصوبات خوبی برای پارک‌های بزرگ شهر گرفته‌ایم. برای بوستان کوهسنگی هم با تدبیر شهردار موضوع «تله سیژ» را با ظرفیت‌های بخش خصوصی در نظر گرفته‌ایم تا امکان رفت‌وآمد به مقبره شهدا آسان شود. همچنین بحث قطار رینگ دور پارک نیز مطرح است که در همین قرارداد لحاظ شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->