محدودیت‌های ترافیکی مراسم سالگرد ارتحال امام‌خمینی‌(ره) پیش‌بینی بارش‌های رگباری در برخی استان‌ها (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) مادر مشهدی چهارقلو به دنیا آورد + فیلم خروج قطار باری از ریل در ازنا لرستان (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) تاکید شهید رییسی بر مردمی کردن حفاظت از محیط زیست دستگیری ۲ شکارچی قوچ‌های وحشی در نیشابور| جریمه شکار هر قوچ ۸۰ میلیون تومان تعیین شده است سقوط خودرو در نیشابور ۲ مصدوم برجای گذاشت+تصویر (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) دستگیری قاتل مسلح و اعترافات این فرد جانی(۱۱ خرداد ۱۴۰۳) مرگ‌های تلخ در پشت صحنه فیلم‌ها و سریالها | بازخوانی حوادث مرگبار سینمایی بهترین زمان مصرف سرکه سیب برای کاهش وزن و قند خون | خواص سرکه سیب را بشناسید با مهمترین عوامل گرمازدگی آشنا شوید | چه چیزی باعث گرمازدگی می‌شود؟ فعالیت بدنی کم در اوقات فراغت و کاهش خطر سکته مغزی واقعا مجبوریم روزانه ۸ لیوان آب بنوشیم؟ چگونه در سوگ به کودکان کمک کنیم؟ ترکیب طب ایرانی و نوین برای ترک سیگار تولد سومین گورخر پارک ملی کویر سمنان گیر کردن پاترول روی ریل، قطار تهران - یزد را متوقف کرد + فیلم دبیر ستاد ملی جمعیت: به دنبال افزایش حق فرزند و همسر برای کارکنان دولت هستیم صفر تا صد قوانین مربوط به «موتورسیکلت‌های پاکشتی» قیمت پیش‌فروش سؤالات امتحان نهایی با ارز دیجیتال اعلام شد!
سرخط خبرها

داروی ترکیبی ژاپن برای درمان کرونا

  • کد خبر: ۳۳۵۷۸
  • ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
داروی ترکیبی ژاپن برای درمان کرونا
گروهی از پژوهشگران دانشگاه توکیو بر اساس تازه ترین تحقیقات خود داروی جدیدی را که ترکیبی از دو داروی ضد التهاب لوزالمعده و ضد آنفلوانزا است برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا آزمایش کردند.
به گزارش شهرآرانیوز،  این محققان می‌گویند علائم ۱۰ بیمار از ۱۱ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ پس از مصرف ترکیب «فوتان» داروی ضد التهاب لوزالمعده به همراه «آویگان» داروی ضد آنفولانزا کمتر شده است.

این گروه در ماه آوریل / فروردین - اردیبهشت/ بر روی ۱۱ بیمار مبتلا به ذات الریه شدید ترکیبی از دارو‌های فوتان و آویگان را استفاده کردند فوتان معمولا برای ورم حاد لوزالمعده و همچنین بیماری‌های دیگری استفاده می‌شود که موجب لختگی خون در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود.

یک بیمار که مردی ۷۵ ساله و تحت دستگاه تنفس مصنوعی بود درگذشت، اما نشانه‌های بهبودی در ۱۰ بیمار دیگر که بین سنین ۳۶ سال تا ۷۱ سال بودند، آغاز شد. هفت بیمار که با دستگاه جایگزین عملکرد قلب و ریه (ECMO) یا با دستگاه تنفس مصنوعی تحت درمان بودند یک ماه بعد توانستند خودشان تنفس کنند.

در آمریکا و اروپا گزارش‌هایی وجود داشته مبنی بر ایجاد لخته‌های خونی در برخی از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ که موجب وخیم شدن وضعیت آن‌ها می‌شود.

برای تایید ایمنی و کارآیی درمان بیماران کووید-۱۹ با داروی فوتان مطالعات بالینی در بیمارستان دانشگاه توکیو و دیگر موسسات پزشکی در ژاپن در دست انجام است.

ویروس کرونا تا کنون در جهان افزون بر ۱۲ میلیون نفر را مبتلا کرده و باعث فوت ۵۵۰ هزار نفر هم شده است.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->