نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و تاتنهام در لیگ انگلیس | گام محکم توپچی‌ها برای قهرمانی فوتسال ایران تمام جوایز فنی را درو کرد روز جذاب فوتبال: دختران هم قهرمان شدند برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد آغاز طرح استعداد یابی نوجوانان ایران بدون انتخاب سرمربی تیم نوجوانان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم
سرخط خبرها

بدترین شروع کاتالان‌ها در قرن ۲۱

  • کد خبر: ۴۴۰۸
  • ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
بدترین شروع کاتالان‌ها در قرن ۲۱
توقف دوباره بارسا در شب غیبت مسی

بارسلونا شنبه‌شب در ورزشگاه ال سادار برابر میزبان خود اوساسونا با تساوی 2-2 متوقف شد و 2 امتیاز حساس دیگر را از دست داد. در دیداری که لیونل مسی و سوارز به‌دلیل مصدومیت غایب بودند، آنسو فاتی و آرتور ملو گل‌زنان بارسا بودند؛ اما این گل‌ها کمکی برای پیروزی آبی‌اناری‌ها نبود، چراکه میزبان که ابتدا با گل تورس پیش افتاده بود، در دقیقه81 با خطای هند پیکه به یک ضربه پنالتی دست یافت تا روبرتو تورس دبل خود را کامل کرده و کار را به تساوی بکشاند. باوجود اینکه جرارد پیکه به‌شدت به تصمیم مارتینز مونوئرا اعتراض داشت، طبق نظر کارشناس داوری مارکا، پنالتی به‌درستی برای اوساسونا اعلام شد.

 

بارسا و بدترین شروع قرن‌21
بارسا حالا از 3بازی ابتدای فصل خود تنها 4امتیاز کسب کرده و 5امتیاز در بازی‌های بیرون از خانه از دست داده است. اولین‌بار در 14 سال گذشته است که چنین‌اتفاقی رخ می‌دهد. به گزارش موندو دپورتیوو، تیم ارنستو والورده برخلاف 2 فصل قبل، امسال خوب شروع نکرده است. بارسا 2 فصل پیش تحت‌تأثیر جدایی نیمار و شکست معنادار در سوپرکاپ اسپانیا مقابل رئال‌مادرید، توانست هر 3 بازی ابتدایی لالیگا را ببرد. فصل گذشته هم همین داستان تکرار شد و تیم والورده هر 9امتیاز نخست را به حساب خود واریز کرد. هر 2 فصل نیز به قهرمانی منجر شد. درواقع یکی از دلایل مهم 2 قهرمانی مقتدرانه اخیر بارسا در لالیگا، شروع بسیار خوبش بود که به رقبا اجازه هیچ لغزشی را نمی‌داد. بااین‌حال امسال متفاوت آغاز شده است. بارسا ابتدا در سن مامس باخت، سپس بتیس را در نیوکمپ گل‌باران کرد و دوباره در پامپلونا از کسب پیروزی عاجز ماند تا با 4 امتیاز در رده‌های پایینی جدول قرار بگیرد. اگر اتلتی امروز بتواند ایبار را ببرد، در همین ابتدای کار اختلافش با بارسا را به 5 امتیاز می‌رساند. یک برد و یک تساوی در 3 بازی یعنی برابری بارسا با بدترین شروعش در قرن21 در لالیگا؛ چیزی که در 2 دهه اخیر فقط 2 بار دیگر تکرار شده بود. یک بار فصل 2008/09 که گواردیولا اولین بازی‌هایش را به‌عنوان مربی بارسا تجربه می‌کرد، بارسا بد شروع کرد؛ ولی به بهترین نحو ممکن فصل را به پایان رساند و اولین سه‌گانه تاریخ باشگاه به دست آمد. بار دوم باز هم در دوران پپ رقم خورد؛ این‌بار در فصل 2011/12 که دیگر با قهرمانی همراه نشد و رئال‌مادریدِ مورینیو توانست جام را پس از 3 سال از بارسا پس بگیرد.

 

فاتی، جوان‌ترین گل‌زن تاریخ بارسا
آنسو فاتی در دومین بازی رسمی خود برای بارسلونا موفق به گل‌زنی شد تا یک رکورد تاریخی را به نام خود ثبت کرده باشد. در بازی بارسا برابر اوساسونا، فاتی یک نیمه روی نیمکت نشست و زمانی که بارسا حتی یک موقعیت گل‌زنی هم خلق نکرد، از ابتدای نیمه دوم وارد زمین شد و خیلی زود هم تأثیرگذار ظاهر شد. دقیقه51 بازی بود که کارلوس پرز از سمت راست زمین با پای چپ سانتری را روانه دروازه اوساسونا کرد. شاید همه انتظار حضور گزیزمان یا بازیکنان بلندقامت بارسا درون محوطه جریمه را داشتند، ولی فاتی با پروازی بلند، بالاتر از مدافع اوساسونا با سر به توپ ضربه زد و توانست گل تساوی تیمش را به ثمر برساند؛ گلی که وارد تاریخ باشگاه بارسلونا شد. آنسو فاتی حالا با 16سال‌و304 روز سن، جوان‌ترین گل‌زن تاریخ بارسلوناست. پس از او بویان کرکیچ با 17سال و 53 روز و لیونل مسی با 17سال و 331 روز سن، موفق به گل‌زنی برای بارسا شده‌اند. او همچنین پس از فابرس اولینگا از مالاگا ( 16 سال و 98روز) و ایکر مونیایین از بیلبائو با 16سال و 289 روز، به سومین گل‌زن تاریخ لالیگا بدل شد. فاتی که هفته گذشته بازی برای تیم اول بارسا را باور نداشت، حالا جوان‌ترین گل‌زن تاریخ باشگاه کاتالان است.

 

والورده: آن پنالتی مضحک بود
ارنستو والورده پس از تساوی 2-2 تیمش در زمین اوساسونا در هفته سوم رقابت‌های فوتبال لالیگای اسپانیا گفت که سطح بازی نه‌چندان مطلوب، مانع برتری کاتالونیایی‌ها شده است. سرمربی تیم فوتبال بارسلونا دراین‌باره گفت: در نیمه اول خوب بازی نکردیم، حتی قادر نبودیم موقعیت خلق کنیم. آن‌ها روی اولین حرکاتشان به گل رسیدند که طبعا باعث تقویت روحیه‌شان شد. بااین‌حال در نیمه دوم توانستیم ورق را برگردانیم، چون یکدل شدیم که نمایش متفاوتی نسبت به نیمه اول ارائه کنیم. ما هجومی‌تر کار کردیم و مالک توپ‌ومیدان بودیم. همین هم باعث شد به 2 گل دست پیدا کنیم. اگرچه وقتی بازی در اختیار ما بود، اجازه دادیم اوساسونا یک گام روبه‌جلو بردارد و پیش بیاید. بعد هم آن صحنه مضحک پنالتی پیش آمد. نباید اجازه بدهیم بازی از دستمان خارج شود. باید بهتر در زمین جای‌گیری کنیم و پس از جلوافتادن هم به حمله‌کردن ادامه دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->