اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد
سرخط خبرها

آخرین نبرد با اختاپوس سرویس‌های ارزش افزوده

  • کد خبر: ۵۴۰۳
  • ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۰
آخرین نبرد با اختاپوس سرویس‌های ارزش افزوده

حامد سرادار | اگر خودتان تجربه نکرده باشید، حتما اطرافیانتان یا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایتان تمام‌شدن سریع شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری‌شان را تجربه کرده و شاکی باشند از اینکه بدون استفاده غیرمتعارف، شارژشان به پایان رسیده است یا مبالغ زیادی در قبض‌های موبایلشان دیده می‌شود. این اتفاقی است که ازطریق شرکت‌های ارزش افزوده و اکثرا بدون رضایت برای کاربران رقم می‌خورد و حالا وزارت ارتباطات قصد دارد برای مقابله با این نوع کلاهبرداری، سرویس‌های ارزش افزوده را قطع کند.
چند سال پیش، سرویس‌های ارزش افزوده به‌منظور ارائه خدمات ویژه‌ به کاربران موبایل راه‌اندازی شدند تا خدمات اضافه‌ای مثل متن، خدمات حوزه آی‌تی، سرگرمی و... را دربرداشته باشند و در‌ازای این خدمات، هزینه‌ای هم دریافت کنند. در سال‌های ابتدایی شرکت‌های ارزش افزوده روش‌هایی همچون ارسال روزانه فال حافظ یا سخن بزرگان را برای جذب کاربران در نظر گرفته بودند، اما در سال‌های اخیر، این شرکت‌ها به کمک شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها و نرم‌افزار‌های آلوده سعی دارند شماره همراه شما را به دست آورند و عضو این سرویس‌ها کنند. بدین‌صورت بدون اطلاع شما از عضویت در چنین سامانه‌ای و ارائه‌نکردن خدمت ارزش افزوده، حداقل روزانه 500‌تومان از حساب شما کسر می‌شود.


سفره‌ای پهن‌شده از جیب مردم
اطلاعات دقیقی از میزان دقیق گردش مالی مجموعه شرکت‌های فعال در حوزه ارزش افزوده در‌اختیار مردم قرار نگرفته است، اما تنها یک پرونده تخلف در این حوزه که وزیر ارتباطات اعلام کرد و از آن به‌عنوان اختاپوس‌های ارزش افزوده یاد می‌شود، نشان از کلاهبرداری ۲۲‌میلیارد‌تومانی داشت. چندی پیش نیز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر از درآمد سالانه ۳هزار میلیارد تومانی در بازار پیامک داد که ۶۰درصد آن متعلق به خدمات ارزش‌افزوده و پیامک‌های تبلیغاتی است.
این حجم از گردش مالی کلان تاکنون مانع‌از مقابله کامل با این اختاپوس‌های ارزش افزوده شده و کار وزیر جوان را سخت کرده است. جالب است بدانید در این چرخه مالی خیلی بزرگ، صاحب محتوا، ‌صاحب خدمات و تجمیع‌کننده و ارائه‌کننده و اپراتورهای تلفن ‌همراه، همه سود می‌برند و تنها کسی که ضرر می‌کند، کاربر صاحب سیم‌کارت است.


آخرین راه حل برای مقابله
حالا پس از مدت‌ها خط و نشان کشیدن درباره تخلفات سرویس‌های ارزش افزوده، محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر و اینستاگرام خود اعلام کرده است که «شاید وقتش رسیده باشد که به‌زودی کل سرویس‌های ارزش افزوده را برای همیشه تعطیل کنیم.»
تا قبل از این، وزیر ارتباطات هیچ‌وقت از تعطیلی کامل این سرویس قدیمی که با هزاران کلک مایه نگرانی و از‌دست‌رفتن پول مردم شده است، حرفی نزده بود. مجموعه وزارت ارتباطات تا پیش از این با جریمه شرکت‌های ارزش افزوده یا اپراتورها تلاش می‌کرد متخلفان این حوزه را تنبیه کند و به‌نوعی وضعیت آن را با یک تسویه ساده سر و سامان بخشد. اما توئیت اخیر آذری‌جهرمی نشان می‌دهد احتمالا همان‌طور‌که بسیاری حدس می‌زنند، تخلفات سرویس‌های ارزش افزوده آن‌قدر گسترده شده که حالا وزیر ارتباطات تصمیمی مهم برای تعطیلی کامل آن گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->