ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | رفاه کارگر در موضوع معیشت آن گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو سیگنال مثبت بانک مرکزی به بورس + جدول بورس تهران هشتمین بازار سهامی خاورمیانه شد! + نمودار دردسرهای کارگران تمامی ندارد | نبود امنیت شغلی حتی برای کارگران ماهر
سرخط خبرها

کاهش ۳۰ درصدی قیمت موبایل در مشهد

  • کد خبر: ۵۷۳۰
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
کاهش ۳۰ درصدی قیمت موبایل در مشهد
با افزایش واردات و کاهش نرخ ارز حباب قیمتی تلفن‌های همراه ترکید

این روزها اخبار غیرفعال شدن ۳۰ هزار دستگاه تلفن همراه که به صورت غیرقانونی رجیستری و وارد کشور شده‌اند و واردات ماهانه یک میلیون دستگاه تلفن همراه توجه همه را به بازار موبایل جلب کرده است‌. این اخبار در حالی منتشر می‌شود که براساس اعلام گمرک، در اردیبهشت‌ماه امسال، میزان واردات گوشی تلفن همراه در مقایسه با پارسال، 86 درصد کاهش داشته است. همچنین به گفته فعالان بازار، افزایش سه‌برابری قیمت‌ها سبب شده بود تقاضا برای انواع گوشی‌های تلفن همراه 50درصد کاهش یابد. با وجود این، کاهش قیمت دلار همراه با رشد واردات سبب شده است این روزها برخلاف ماه‌های گذشته، بازار وضعیت بهتری داشته باشد و تعداد افرادی که سری به بازار می‌زنند تا قدرت خرید خود را برای تعویض تلفن‌های همراهشان محک بزنند افزایش یابد.


افزایش مراجعه‌کنندگان به بازار
«خرید گوشی تلفن همراه رشد داشته است. با این حال، مردم هنوز در خرید محتاطانه عمل می‌کنند.» این را یکی از فروشندگان تلفن همراه در خیابان احمدآباد به شهرآرا می‌گوید. صابری به وضعیت چندماه گذشته تلفن همراه اشاره می‌کند و می‌گوید: تا ابتدای تابستان، هم گوشی کم بود و هم قیمت‌ها مدام نوسان داشت. بیشتر مردم هم به جای خرید، ترجیح می‌دادند همان گوشی‌های قدیمی خود را تعمیر کنند. این شرایط باعث شده بود فروش ما 70 درصد کاهش یابد. وی با اشاره به کاهش 20تا30درصدی قیمت گوشی‌های همراه در یک ماه اخیرادامه می‌دهد: این مسئله باعث افزایش خرید تلفن‌همراه در بازار شده‌است.البته بیشتر تقاضاها برای خرید گوشی هوشمند ارزان‌تر از 3 میلیون و 500 هزار تومان است و گوشی‌های گران‌قیمت متقاضی زیادی ندارند.
مجتبوی، یکی دیگر از فروشندگان گوشی تلفن همراه، نیز با بیان اینکه گوشی‌های گران‌قیمت‌تر بیشتر ارزان شده‌اند می‌گوید: قیمت برخی از گوشی‌های هوشمند تا 1.5 میلیون تومان نیز کاهش یافته است. با این حال، قیمت گوشی‌های هوشمند معمولی بین 300 تا 500 هزار تومان افت کرده است. «به احتمال زیاد، با ورود مدل‌های جدید به بازار در ماه‌های آینده، گوشی‌های موجود با قیمت کمتری عرضه می‌شوند.» کفاش‌زاده، فروشنده و توزیع‌کننده عمده گوشی تلفن همراه در مشهد، با بیان این مطلب می‌گوید: در ماه‌های اول سال، به دلیل شرایط اقتصادی کشور، شرکت‌های واردکننده واردات خود را متوقف کرده بودند. در عمل، بازار آن زمان دست افرادی بود که با عنوان گوشی مسافر، تلفن همراه قاچاق وارد کشور می‌کردند و با استفاده از گذرنامه افراد ثالث، آن‌ها را رجیستر می‌کردند. اما سخت‌گیری‌های چند وقت اخیر برای ورود این نوع گوشی‌ها سبب شده است واردات رسمی بیشتر شود. به گفته این فروشنده، افزایش واردات رسمی به نفع خریداران تمام شده است زیرا این نوع گوشی‌ها دارای گارانتی هستند و در صورت ایجاد مشکل، فروشندگان باید در قبال آن پاسخ‌گو باشند.
مشاهدات میدانی شهرآرا نشان می‌دهد قیمت انواع گوشی سامسونگ در بازار 200 تا 700 هزار تومان افت کرده است. به عنوان مثال، یکی از تولیدات این شرکت که در بهار امسال ۴ میلیون و 500 هزار تومان فروخته می‌شد، اکنون با قیمت ۳ میلیون و 8۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. قیمت گوشی‌های هوآوی نیز بین 200تا 400 هزار تومان افت کرده است. با این حال، انواع گوشی‌های اپل با کاهش بیش از یک‌ونیم‌میلیون‌تومانی، بیشترین افت قیمت را در بازار داشته‌اند. به عنوان مثال، آیفون XR با ظرفیت ۶۴ گیگ، ۱۰ میلیون و ۳0۰ هزار تومان قیمت دارد که در مقایسه با ماه گذشته، یک میلیون و 100 هزار تومان افت قیمت داشته است.
بازار تلفن همراه بهتر شده است
«بازار در مقایسه با 3 ماه گذشته بهتر شده و تقاضا برای تلفن همراه افزایش یافته است.» رئیس اتحادیه تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد با بیان این مطلب به شهرآرا می‌گوید: قیمت انواع گوشی تلفن همراه در مشهد به‌طور متوسط حدود 30 درصد کاهش یافته است.
افشین اکبری می‌افزاید: کاهش قیمت دلار همراه با افزایش واردات، مهم‌ترین دلایل کاهش قیمت انواع گوشی تلفن همراه در ماه‌های اخیر هستند. وی با بیان اینکه گوشی تلفن همراه کالایی مصرفی و عمر مفید آن 18 ماه است می‌گوید: گرانی قیمت‌ها سبب شده بود عمر استفاده از تلفن همراه به 5سال افزایش یابد. این مسئله تقاضا برای تعمیرات را افزایش داده بود اما از آنجا که عمر مفید گوشی‌های قدیمی تمام شده بود، در ماه‌های گذشته، تعداد شکایت از تعمیرکاران تلفن همراه نیز بیشتر شده بود. وی ادامه می‌دهد: شهروندان به اتحادیه مراجعه می‌کردند و می‌گفتند که بعد از مدت اندکی، گوشی آن‌ها دوباره خراب شده است اما اکنون بر تعداد افرادی که ترجیح می‌دهند گوشی‌های قدیمی خود را تعویض کنند افزوده شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->