هلال احمر به ۱۱۳۱ نفر از شرکت کنندگان در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی (ره) خدمات ارائه داد غرق شدن کودک ۸ ساله مشهدی در استخر گلخانه زمین لرزه در میمند فارس (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) حریق خودرو پژو ۲۰۶ و تلاش آتش نشانان برای پیشگیری از انفجار +تصاویر(۱۴ خرداد ۱۴۰۳) تهران از فردا (۱۵ خرداد) بارانی می‌شود اعضای باند حرفه‌ای که کارشان «مختومه کردن پرونده‌ها» بود راهی زندان شدند| همدستی سه کارمند دادگستری با تبهکاران! غم‌های بزرگ چه بلایی بر سر تیروئید ما می‌آورند؟ جاده چالوس به کرج مسدود شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) پیش بینی وزش باد به عنوان پدیده غالب در خراسان رضوی (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) بایدها و نبایدهای طب سنتی درباره نوشیدن آب در روزهای گرم سال+ اینفوگرافی نکات مهمی که باید درباره واکسن «پنوموکوک» بدانید کشف بیش از ١۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اعمال می‌شود؟ آب پاکی روی دست بازنشستگان تامین اجتماعی | چرا همسان سازی حقوق برای تمام بازنشستگان اجرا نمی‌شود؟ «وام ازدواج» فرزندان بازنشستگان کشوری واریز شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) خاطرات شنیدنی پزشک امام(ره) از توجه ایشان به توصیه پزشکان بازداشت دو سارق موتورسیکلت در تهران| آنها پدر و پسر بودند دستگیری سارق سابقه‌دار حین سرقت از اداره ثبت‌احوال پنج راه حل برای تشخیص ایمیل‌های جعلی آیا می‌دانید تفاوت حکم تخلیه و دستور تخلیه فوری چیست؟
سرخط خبرها

خراسان‌رضوی رتبه‌دار در نزاع، خودکشی و گازگرفتگی

  • کد خبر: ۵۹۰۸۲
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
خراسان‌رضوی رتبه‌دار در نزاع، خودکشی و گازگرفتگی
بر اساس اطلاعاتی که سرپرست دفتر مدیریت خطر بلایای وزارت بهداشت به رسانه‌ها داده است، هر چند خراسان‌رضوی در آمار مرگ‌ومیر حوزه تصادفات رانندگی توانسته از صدر جدول در کشور فاصله بگیرد، اما در زمینه نزاع و خودکشی همچنان جزو ۳ استانی است که بیشترین حوادث را در این زمینه‌ها تجربه می‌کند.
گروه جامعه | شهرآرانیوز؛ بر اساس اطلاعاتی که سرپرست دفتر مدیریت خطر بلایای وزارت بهداشت به رسانه‌ها داده است، هر چند خراسان‌رضوی در آمار مرگ‌ومیر حوزه تصادفات رانندگی توانسته از صدر جدول در کشور فاصله بگیرد، اما در زمینه نزاع و خودکشی همچنان جزو ۳ استانی است که بیشترین حوادث را در این زمینه‌ها تجربه می‌کند.

دکتر محمداسماعیل مطلق به ایسنا گفته است که بیشترین نزاع کشور به ترتیب در استان‌های مازندران، خراسان رضوی و تهران رخ می‌دهد و بالاترین آمار خودکشی امسال نیز در تهران، فارس و خراسان‌رضوی ثبت شده است.

مشاور وزیر بهداشت با بیان اینکه براساس آمار، ایران جزو کشور‌های بلاخیز و جزو ۱۰ کشور اول از نظر جمعیت تحت‌تأثیر مخاطرات است، بیان کرد: بر این اساس مدیریت خطر بلایا به جای مدیریت بلایا با رویکرد پیش فعال و تأکید بر آمادگی و پیشگیری باید در دستور کار قرار بگیرد.

مطلق با اشاره به گزارش مرکز هدایت عملیات بحران وزارت بهداشت در ۱۰ ماه اول سال ۱۳۹۹، اظهار کرد: در این مدت ۱۹هزار و ۲۳۵ حادثه در کشور به ثبت رسیده که ۷۴ درصد آن‌ها ترافیکی و ۲۶ درصد غیرترافیکی بوده است، البته این آمار تنها موارد ثبت شده بوده و تعداد زیادی از این حوادث در کشور ثبت نمی‌شود.

 

خرداد، آذر و دی پرحادثه

این استاد دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه بیشترین حوادث ثبت شده در دی و سپس خرداد و آذر بوده است، گفت: از ۵ هزار و ۹۰ حادثه ترافیکی به ثبت رسیده در کشور، بیشترین تعداد حوادث و بیشترین مصدوم در خرداد و بیشترین مرگ در مهر به ثبت رسیده است. همچنین بیشترین حوادث ترافیکی در تهران، شیراز و سیستان و بلوچستان بوده است.
 
مطلق همچنین درباره حوادث غیرترافیکی، بیان کرد: از ۱۴هزار و ۱۴۵حادثه غیرترافیکی ثبت شده، نزاع با ۳۲ درصد، مسمومیت با ۲۰‌درصد و خودکشی با ۱۴ درصد بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.

سرپرست دفتر مدیریت خطر بلایا در وزارت بهداشت با اعلام اینکه در ۱۰ ماه گذشته ۱۲۸‌زلزله ۴ریشتر و بیشتر در کشور به ثبت رسیده که بیشترین آن به ترتیب در خرداد و فروردین بوده است، تصریح کرد: شدیدترین زلزله‌های سال ۹۹‌به ترتیب ۷.۵ریشتر در خنج استان فارس، ۵.۵ ریشتر در کنگ هرمزگان و ۴.۵ ریشتر در دماوند به ثبت رسیده است. همچنین بیشترین مصدوم ناشی از زلزله‌های ثبت شده در تهران، گلستان و خراسان‌رضوی بوده است.

 

۹۷ کشته بر اثر شرایط بد جوی

مطلق ادامه داد: حوادث جوی ۱۰ماه گذشته در کشور نیز ۱۲۱مصدوم و ۹۷ کشته به دنبال داشته است.
به گفته این مسئول، همچنین ۴ هزار و ۴۷۶ مسمومیت مونوکسیدکربن در ۴ ماه مهر تا دی ثبت شده که ۲۰۷‌کشته در پی داشته و تهران، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی به ترتیب بالاترین میزان مسمومیت با مونوکسیدکربن را گزارش کرده‌اند.

مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره حوادث ناشی از غرق‌شدگی نیز توضیح داد: در ۶ ماه نخست امسال تعداد ۹۴۴مورد غرق‌شدگی به علت شنا در مناطق ممنوع اعلام شده که ۶۴۹مورد آن به فوت منجر شده که از این تعداد ۸۲درصد مرد بوده‌اند و بالاترین آمار نیز به استان‌های مازندران، فارس و گیلان اختصاص دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->