سرخط خبرها
هم‌زمان با دهه آخر صفر رخ می‌دهد

ورود ۸ هزار زائر پیاده به مشهد از محور کلات

  • کد خبر: ۷۳۱۸
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷
ورود ۸ هزار زائر پیاده به مشهد از محور کلات
فیضی - موسمش فرارسیده است که دیگر بار زائران به شوق وصال، مسیر چند روزه را با پای پیاده طی کنند و در اندوه و عزای خاندان اهل بیت (ع) به آستان سلطان توس، علی بن موسی الرضا (ع)، قدم بگذارند. به گزارش شهرآرامحله، شهردار منطقه ۳ درباره میزبانی شهرداری منطقه برای زائران امام مهربانی‌ها گفت: در حال آماده‌شدن برای استقبال از زائران دهه پایانی صفر هستیم و ایستگاه‌های استقبال از زائران از چهارم تا هشتم آبان در سالن راه‌آهن مشهد و ابتدای جاده کلات با مشارکت شورای اجتماعی محلات برپا می‌شود و شرایط پیشواز از زائران آماده است. حجت فرقانی به فعالیت برخی تشکل‌های مردمی محله بهمن و خادمان افتخاری در این زمینه اشاره کرد و افزود: به منظور رفاه حال زائران پیاده امام رضا (ع) موکب‌هایی در بولوار ۲۲ بهمن، نبش بهمن ۴۲ و مسجد مهدیه در بهمن ۲۲ و ۲۴ ایجاد شده است.
وی خاطر نشان کرد: این موکب‌ها از چهارم آبان خدمت‌رسانی به زائران را آغاز می‌کند، پیش بینی می‌شود جمعیتی بالغ بر ۸۰۰۰ نفر از این مبدأ ورودی انتخاب مسیر خواهند کرد.
شهردار منطقه ۳ افزود: ایستگاه استقبال از زائران جاده کلات استراحتگاه مناسب برای زائران پیاده را فراهم آورده و آنان را برای طی آخرین منزل تا حرم رضوی آماده می‌کند.
فرقانی ادامه داد: در کنار آن نیز غرفه‌های متنوع دیگری برای خدمات پزشکی، ایمنی، مشاوره‌های دینی و... برپاست که می‌تواند به بهبود کیفیت زیارت در ادامه مسیر کمک کند. همچنین این خدمات در ایستگاه میدان راه‌آهن مشهد با مشارکت شورا‌های اجتماعی محلات و خادمان افتخاری در قالب راهنمای زائران، خدمات ویژه برای معلولان و ناتوانان جسمی و حرکتی فراهم شده است. وی در پایان از همه تشکل‌ها و خیران خواست به‌منظور انسجام در خدمت‌رسانی به شهروندان تمامی نذر‌های خود را به این ایستگاه تحویل دهند تا میزبانی شایسته و درخور نام زائران امام مهربانی علی ابن موسی الرضا (ع) را در پیش داشته باشیم. نرگس شالچیان، معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی‌اجتماعی شهرداری مشهد، نیز درباره برنامه‌های شهرداری برای استقبال از زائران پیاده اظهار کرد: ارائه خدمات در ایستگاه‌های استقبال از زائران پیاده، با مشارکت بیشتری از سوی شهروندان انجام خواهد شد و افزایش مشارکت اجتماعی و تنوع‌بخشی به خدمات، از اقدامات جدید در حوزه استقبال از زائران پیاده است. وی در ادامه افزود: ارائه خدمات در ایستگاه‌های استقبال از زائران پیاده، مانند سال‌های قبل و با کیفیت بهتر انجام خواهد شد.
معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی‌اجتماعی شهرداری مشهد با بیان اینکه «امسال، طرح استقبال از زائران پیاده امام‌رضا (ع) با مشارکت بیشتر شهروندان داوطلب انجام خواهد شد» خاطرنشان کرد: با توجه به مشارکت گسترده شهروندان، خدمات به بهترین شکل به زائران ارائه می‌شود و امیدواریم بتوانیم میزبانی خوبی داشته باشیم. شالچیان بیان کرد: این ایستگاه‌های استقبال، شامل ایستگاه‌های مشارکتی و حمایتی است و در این ایام، پیش‌بینی سامان‌دهی مراکز اسکان اضطرار زائران نیز صورت گرفته است. امیدواریم بتوانیم خدمات مؤثر و شایان توجهی را به زائران پیاده امام‌رضا (ع) بدهیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->