سرخط خبرها

مسمومیت ۵۱ کودک و نوجوان در داورزن

  • کد خبر: ۸۱۱۹
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
مسمومیت ۵۱ کودک و نوجوان در داورزن
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی سبزوار گفت: ۵۱ کودک و نوجوان از اهالی روستای صدخرو شهرستان داورزن در غرب خراسان رضوی در پی صرف غذا در یک محفل مذهبی دچار مسمومیت شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، عباس کافی افزود: این عده پس از صرف غذا با علائم ناشی از مسمومیت به مراکز بهداشتی درمانی روستای صدخرو مراجعه کرده‌اند.
وی ادامه داد: بلافاصله پس از مراجعه بیماران به این مراکز اقدامات درمانی اولیه از سوی پزشکان و کادر درمانی در محل آغاز و همچنین طی هماهنگی با ستاد عملیات دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گروه‌های بهداشتی و درمانی جهت بررسی تخصصی موضوع به داورزن اعزام شده‌اند.
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی سبزوار گفت: تاکنون ۳۳ نفر از افراد دچار مسمومیت در مراکز بهداشتی و درمانی صدخرو و پس از معاینات لازم به صورت سرپایی مداوا و ترخیص و ۱۸ بیمار دیگر جهت بررسی و انجام آزمایشات تخصصی به مرکز آموزشی درمانی واسعی و بیمارستان حشمتیه سبزوار منتقل شدند.
وی به انجام آزمایشات و بررسی دقیق این بیماران توسط پزشکان متخصص اشاره و بیان کرد: از مجموع ۱۸ بیمار اعزامی به بیمارستان‌های سبزوار ۱۱ بیمار با درمان سرپایی و در صحت و سلامت کامل ترخیص و هفت نوجوان دیگر جهت تکمیل روند درمان در بیمارستان بستری شدند.
دکتر کافی افزود: حال عمومی این بیماران "خوب" گزارش شده است. پنج بیمار در حال ترخیص از بیمارستان شده و دو بیمار دیگر جهت دریافت خدمات تخصصی در بیمارستان حشمتیه زیر نظر هستند.
"صدخرو" در مجاورت جاده تهران - مشهد و ۱۸ کیلومتری داورزن واقع است.

مرکز شهرستان ۲۱ هزار نفری داورزن در فاصله ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد. این شهرستان مرکب از دو بخش مرکزی و باشتین، ۴۰ روستا و ۱۸ هزار نفر جمعیت روستانشین دارد.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->