ادارات خراسان رضوی و مشهد فردا (۳ خرداد ماه ۱۴۰۳) تعطیل شد شهردار مشهد: هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس فردا در مشهد خدمت رسانی می‌کنند | مترو در مشهد رایگان است جزئیات ممنوعیت تردد در روز تشییع شهدای خدمت در مشهد (۲خرداد۱۴۰۳) بررسی آخرین تمهیدات ترافیکی و حمل‌و‌نقلی خیابان امام‌رضا(ع) مشهد با حضور شهردار + فیلم مشهدالرضا آماده درآغوش‌گرفتن خادم‌الرضا(ع) خدمت برای میزبانی خادم ملت | مشهد مهیای حضور شهیدجمهور می‌شود تمهیدات اسکان برای شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع شهدای خدمت در مشهد جمع آوری موقت نرده های مسیر خط یک BRT در مراسم خاکسپاری شهید جمهور آیت الله رئیسی + فیلم اختصاص ۵۰۰ مسجد مشهد به اسکان زائران مراسم تشییع آیت‌الله رئیسی شهردار مشهد به دیدار مادر شهیدجمهور حضرت آیت‌الله رئیسی رفت عضو شورای شهر مشهد: نگاه شهید رئیسی حمایت از محرومان بود آماده باش سازمان آتش نشانی مشهد برای مراسم تشییع رییس جمهور شهید ایران اکران تصویر شهید آیت الله رئیسی در قاب مفاخر شهری مشهد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد: شهید رئیسی در حوزه زیارت صاحب ایده بود احیای کارگروه ملی زیارت، از اقدامات شاخص شهید رئیسی بود عضو شورای شهر مشهد: شهید رئیسی پدر معنوی محرومان بود یادگار‌های رئیسی برای مشهد تشکیل ۶ کمیته ویژه در شهرداری مشهد برای برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله رئیسی
سرخط خبرها
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان‌رضوی در گفت وگو با شهرآرا:

کارگروه ملی زیارت تا پایان ماه تشکیل می‌شود

  • کد خبر: ۸۱۳۸
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۸
کارگروه ملی زیارت تا پایان ماه تشکیل می‌شود

ملیحه فلاح - «کارگروه ملی زیارت اواخر این ماه یا اوایل آذرماه در مشهد برگزار خواهد شد.» این خبر را معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان‌رضوی در حالی به شهرآرا گفت که پیش‌تر در مصاحبه‌ای با این روزنامه از برگزاری کارگروه ملی زیارت در ماه صفر خبر داده بود.
ماجرای برگزاری دوباره کارگروه ملی زیارت تیرماه تیتر رسانه‌ها شد و استاندار خراسان‌رضوی از موافقت رئیس دولت برای برگزاری مستمر این کارگروه به ریاست رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور و راه‌اندازی دبیرخانه آن در مشهد خبر داد. یک‌ماه پس از این خبر نیز محمود واعظی، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور، در حکمی علیرضا رزم‌حسینی را به‌عنوان «دبیر کارگروه ملی زیارت» منصوب کرد.
اوایل ماه مهر بود که محمدصادق براتی در گفتگو با شهرآرا درباره زمان برگزاری این کارگروه اظهار کرده بود که سعی کردیم اولین جلسه آن در شهریورماه برگزار شود، اما به دلیل مصادف شدن با دهه اول ماه محرم و برخی موضوعات دیگر این مهم اتفاق نیفتاد. حالا معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان‌رضوی درباره علت تأخیر در برگزاری این کارگروه مهم برای شهر مشهد اظهار کرد: جمع کردن اعضای این کارگروه و هماهنگی آن کار سختی است، اما کارگروه ملی زیارت حتما تا آخر این ماه یا اوایل آذرماه در مشهد برگزار خواهد شد.
براتی درباره اعضای این کارگروه اظهار کرد: محمود واعظی، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور، به‌عنوان رئیس کارگروه، علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان‌رضوی، به‌عنوان دبیر کارگروه و همچنین عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور، محمد اسلامی، وزیر راه‌وشهرسازی، علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، عنایت‌ا... رحیمی، استاندار فارس، بهرام سرمست، استاندار قم و مصطفی خاکسارقهرودی، قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی، از دیگر اعضای کارگروه ملی زیارت هستند.
پیش از این کارگروه ملی زیارت به دلیل انجام تغییراتی در ساختار نهاد ریاست جمهوری و حذف معاون اجرایی از چارت ریاست‌جمهوری ۲سال بلاتکلیف ماند و تعطیل شد.
بهار سال‌٨٨ کارگروه ملی زیارت تشکیل شد و محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت ایران، ریاست آن را به دست معاون اول خود سپرد؛ اما عمر این کارگروه کوتاه بود و پس از برگزاری ۳جلسه و طرح و بررسی مصوبات مختلف تعطیل شد. یک سال از این ماجرا گذشت تا این کارگروه بار دیگر تشکیل شد، اما این‌بار نیز پس از ۲ جلسه برگزاری آن به‌صورت کامل لغو شد. آخرین جلسه این کارگروه با حضور احمدی‌نژاد در مشهد بود و بعد از آن با روی کار آمدن دولت یازدهم، برگزاری کارگروه زیارت تعطیل شد و تکلیف مصوباتی که حکم مصوبات دولتی و هیئت‌وزیران را داشت و قرار بود در راستای سامان‌دهی امور زائران ثامن‌الحجج (ع) اجرا شود، مشخص
نشد.
احداث قطار سریع‌السیر مشهد-تهران-اصفهان، ساخت ایستگاه دوم راه‌آهن مشهد، توسعه فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد و تعریض و بازسازی ورودی‌های شهر مشهد ازجمله مصوباتی بود که در عمر کوتاه این کارگروه به تصویب رسیده بود و حالا امید است با برپایی دوباره آن اقدامات مفیدی در راستای تسهیل امر زیارت در کشور و به‌ویژه مشهدالرضا (ع) انجام شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->