سد دز پُر شد | احتمال افزایش خروجی سد دز وجود دارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آزادراه تهران شمال مسدود شد + علت (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع سیل در شبستر آذربایجان شرقی + فیلم (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است
سرخط خبرها
گرفتاری در تور چند‌لایه یک شیاد

متهمی که از زائران کلاهبرداری می کرد در مشهد دستگیر شد

  • کد خبر: ۸۱۵۳
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷
متهمی که از زائران کلاهبرداری می کرد در مشهد دستگیر شد
مأموران پس از چندین روز کار اطلاعاتی گسترده در فضای مجازی توانستند سرنخ ها و ادله ای از وقوع جرم را کشف کنند و در ادامه به فردی رسیدند که گرداننده اصلی یک سایت تقلبی بود.

سهیل دیبا - برای زیارت به مشهد آمده بود. تمام کارهایش را از قبل انجام داده بود تا به مشکلی برنخورد، اما نه تنها مشکلات زیادی برایش ایجاد شده بود که با خسارت های هنگفتی رو به‌رو شد. مرد جوان با حضور در پلیس فتای خراسان رضوی از شیادی که او را فریب داده بود شکایت کرد.
او از اهالی یکی از استان های مرکزی کشور بود. و برای حضور در ایام آخر صفر قصد داشت به مشهد بیاید، اما با تجربه ای که از ازدحام جمعیت در مشهد داشت، تصمیم گرفت که از خدمات یک دفتر خدمات گردشگری استفاده کند. به قصد پیدا کردن تور گردشگری ارزان قیمت به مقصد مشهد، به سراغ چند دفتر خدماتی معتبر رفت، اما هزینه ها زیاد بود و او نمی توانست به راحتی این هزینه ها را پرداخت کند.
مرد جوان که نتوانسته بود از دفاتر خدمات مسافرتی استفاده کند، اقدام به جست و جوی اینترنتی کرد و به واسطه موتورهای جست وجوگر به تبلیغی رسید که خدمات خوبی را با قیمت های کمتر ارائه می کرد، پس با ثبت نام در سایتی که به او معرفی شده بود، مبالغی را برای رزرو هتل در نزدیک حرم مطهر، بلیت هواپیما و... پرداخت کرد و تمام اقداماتی که از او خواسته بود را انجام داد.
این مسافر جوان در روز موعود که نزدیک به شهادت حضرت رضا(ع) بوده به فرودگاه مراجعه می کند که مشخص می شود اصلا چنین پروازی وجود ندارد، ازاین رو مجبور به خرید بلیت هواپیما به قیمت بیشتری می شود. او وقتی به مشهد می رسد و به هتل مورد نظر مراجعه می کند، مشخص می شود که نه تنها هیچ اتاقی برای او رزرو نشده، بلکه این هتل اصلا اتاق خالی ندارد که به او بدهند.
او که سرگردان شده بود، برای یافتن یک اتاق خالی دربه در شهر می شود و در نهایت با مبالغی خیلی بیشتر از آنچه دفاتر مجوزدار اعلام کرده بودند، می تواند اتاقی که چندان خوشایندش هم نبوده را پیدا کند.
مرد جوان که متحمل هزینه های هنگفتی شده بود، با مراجعه به دادسرای ناحیه هفت مشهد از فرد یا افرادی که از او کلاهبرداری کرده بودند شکایت کرد و پس از تشکیل پرونده، به همراه مرجوعه قضایی برای رسیدگی به شکایتش به پلیس فتای خراسان رضوی مراجعه کرد.


آغاز تحقیقات برای شناسایی متهمان
شاکی تمام اطلاعاتی را که از گردانندگان سایت تقلبی داشت به کارشناسان پلیس فتای خراسان رضوی اعلام کرد. این شکایت منجر به صدور دستور تخصصی از سوی سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان رضوی به منظور شناسایی عاملان این کلاهبرداری شد.
از آنجایی که احتمال داشت این پرونده قربانیان دیگری نیز داشته باشد، کارشناسان پلیس فتا با دقت و سرعت بیشتری آن را پیگیری کردند.
مأموران پس از چندین روز کار اطلاعاتی گسترده در فضای مجازی توانستند سرنخ ها و ادله ای از وقوع جرم را کشف کنند و در ادامه به فردی رسیدند که گرداننده اصلی این سایت تقلبی بود.
با کشف این اطلاعات و هماهنگی های قضایی، عملیات میدانی برای دستگیری متهم آغاز و در پی این عملیات جوانی بیست ونه ساله دستگیر شد.


دسیسه چینی کارمند اخراجی
تحقیقات از متهم نشان داد او از کارکنان یک آژانس مسافرتى است که قبلا به دلیل تخلف از کار برکنار شده و با راه اندازى تبلیغاتى دروغین در فضاى مجازى اقدام به جذب گردشگر با وعده هاى پوچ و توخالی کرده است.
متهم که چیزی برای از دست دادن نداشت، با ندامت به جرم خود اعتراف و بیان کرد پس از اخراج از محل کارش و با توجه به سابقه اى که در حوزه گردشگرى به دست آورده، اقدام به تبلیغ تورهاى گردشگرى با ارقام پایین کرده و پس از دریافت وجه از مشترى به تعهدات خود بى توجه بوده و گاهی نیز کیفیتى ناپذیرفتنی را به مشترى هاى خود ارائه مى کرده است.


احتمال کلاهبرداری های دیگر
به گفته رئیس پلیس فتای خراسان رضوی، با توجه به مدت زمان فعالیت متهم در فضاى سایبرى تحقیقات از سوی کارشناسان پلیس فتای استان درباره شناسایى شاکیان پرونده و میزان و رقم اصلى کلاهبردارى ادامه دارد.
سرهنگ جواد جهانشیری با اشاره به شگرد مکارانه متهم در این پرونده اعلام کرد: در بیشتر پرونده هاى ثبت شده در پلیس فتا، کارشناسان متوجه نداشتن پروانه کسب و اخذ نکردن مجوز لازم از سوی آژانس هاى مسافرتى و تورهاى گردشگرى از سازمان میراث فرهنگى شده اند، ازاین رو شهروندان باید قبل از رزرو محل اقامت خود از صحت مجوزهاى لازم اطمینان حاصل کنند و این مدارک را بدون رودربایستی از شرکت خدمات دهنده تقاضا کنند.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->