Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
سرخط خبرها

جنگ وزیر جوان با ستاره مربع‌ها

  • کد خبر: ۸۵۳۹
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰
جنگ وزیر جوان با ستاره مربع‌ها
آذری‌جهرمی در جدیدترین اقدامش با شرکت‌های ارزش‌افزوده سرشاخ شده‌است؛ تقابلی که معلوم نیست با پیروزی کدام طرف همراه خواهد بود؟

 
محمدناصر حق‌خواه - محمدجواد آذری‌جهرمی وقتی به‌عنوان جوان‌ترین وزیر تاریخ جمهوری اسلامی و اولین وزیری که بعد از وقوع انقلاب اسلامی متولد شده‌است، از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد گرفت، کمتر کسی فکر می‌کرد قرار است حاشیه‌هایی که در آینده برای او پیش می‌آید، بیشتر از، اما و اگر‌های جلسه رأی اعتماد در مجلس باشد. مرد جوان از همان روز‌های اول وزارت نشان داد که ساز جدیدی کوک کرده‌است؛ از ارتباط گسترده و پیگیر و صمیمی در شبکه‌های مجازی با مردم و شوخی‌های گاهی عجیب، تا حضور ناگهانی در خانه فردی که در نظری اینستاگرامی او را به آب‌دوغ‌خیار دعوت کرده بود، تا اعلان رسمی مجازات‌هایی که برای زیردستانش در وزارتخانه و سازمان‌های متبوع درنظر می‌گیرد و این اواخر هم درافتادن با شرکت‌های ارزش‌افزوده که بزرگ‌ترین جنجال دوره وزارت او شده‌است. خیلی‌ها این حرکات وزیر را نمایشی برای کسب محبوبیت و شرکت در انتخابات‌های آتی می‌دانند و بعضی هم به حسن‌نیت وزیر اعتماد دارند؛ اما سوای جُنگ یا جَنگ بودن حاشیه‌های آقای وزیر، شرکت‌های ارزش‌افزوده دقیقا چه هستند و ما برای فهمیدن اینکه کلاه سرمان رفته‌است یا نه چه امکانی داریم؟

ارزش‌افزوده چیست و برای کیست؟
پاسخ این سؤال که ارزش‌افزوده برای کیست را محمدجواد آذری‌جهرمی هم نمی‌داند؛ چراکه در اولین روز‌های مقابله با این شرکت‌ها درجایی گفت که مقابل ارزش‌افزوده ایستاده‌است و به‌دنبال یافتن پاسخ این است که پول‌های ارزش‌افزوده متعلق‌به کیست و این پول‌ها کجا هزینه می‌شود؟ او همچنین گفت که می‌خواهد مبالغی را که ناآگاهانه از مردم گرفته شده‌است به آن‌ها برگرداند. اما شرکت‌های ارزش‌افزوده دقیقا چه می‌کنند؟
خدمات ارزش‌افزوده مخابرات به سرویس‌هایی گفته می‌شود که مانند اشتراک خدمات چند رسانه‌ای، پیام‌های متنی یا بازی و امثال آن، از طریق تلفن همراه امکاناتی فرعی علاوه‌بر تماس تلفنی و دسترسی به اینترنت به کاربران ارائه می‌کند. این شرکت‌ها که گفته می‌شود تا ماهی چندصد میلیارد درآمد دارند، بخشی از درآمد خود را به اپراتور‌های تلفن همراه می‌دهند و به این ترتیب بیشتر اوقات بدون اطلاع مشترکان یا با ترفند‌هایی گمراه‌کننده، ماهیانه مبالغی از حساب مشترکان کم می‌کنند. اما آذری‌جهرمی برای مقابله با این سرویس‌ها چه راهکاری را پیشنهاد داد؟

#۶* ۸۰۰*
چند روز پیش محمدجواد آذری‌جهرمی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش، شماره # ۶ *۸۰۰*  را به‌دنبال‌کنندگانش معرفی کرد و از آنان خواست که به اقوام و آشنایان خود هم بسپارند تا با گرفتن این شماره از میزان پولی که در ۳ سال گذشته سرویس‌های ارزش‌افزوده از آنان کم کرده‌اند، آگاه شوند و در همین سامانه جزئیات مبالغ کم شده ازسوی هر سامانه ارزش‌افزوده و تاریخ آن هم قرار داده شده‌است؛ سپس می‌توانند با فرستادن شماره هرکدام از این سرویس‌ها به شماره‌ای که در همان پیامک نوشته شده‌است، از این شرکت‌ها شکایت کنند. او این پست را طبق معمول خالی و بدون حاشیه منتشر نکرد و در بالای عکسی که این شماره در آن قرار داشت، بزرگ نوشت: «امشب شب تلخی برای کلاهبرداران است!» کاری که می‌شد انتظارش را از وزیر جوان و پرحاشیه داشت. البته این حمله وزیر بی‌پاسخ نماند و یک‌روز بعد از این اتفاق، خبری در شبکه‌های مجازی پیچید که خواهرزن وزیر، حقوق ۶۹ میلیون تومانی از وزارت ارتباطات می‌گیرد. آذری‌جهرمی هم بیکار نماند و به‌سرعت در اینستاگرام خود قول قرار دادن یک لایو را داد؛ لایوی که همان شب و سروقت انجام شد و صدهزار نفر هم بازدیدکننده داشت!

لایو با وزیر!
وزیر جوان در پستی که گذاشت و خبر از ارتباط زنده در اینستاگرام با مردم داد، این را هم گفت که میهمانان ویژه‌ای خواهد داشت. وقتی لایو شروع شد وزیر جلو دوربین با چندنفر از کسانی که در سرویس‌های ارزش‌افزوده مبالغ زیادی از آنان کم شده بود، صحبت کرد. ازجمله جوانی که سلطان ارزش‌افزوده ایران نام دارد و ۱۲ میلیون تومان از حسابش در ۳ سال کم شده‌است! این نمایش وزیر پاسخی محکم به مخالفان این حرکت بود، اما هنوز خبر حقوق ۶۹ میلیونی خواهرزن باقی‌مانده بود که وزیر جوان با چرخاندن گوشی، برگ دیگرش را هم در لایو رو کرد؛ باجناق! باجناق وزیر با حضور در کنار او اول این نکته را گفت که از دهه‌هشتاد و خیلی قبل‌تر از وزارت آذری‌جهرمی بابرخی شرکت‌های مرتبط کار می‌کند و همسرش هم با او همکاری می‌کند و جزئیاتی از حضور و فعالیتش در شرکت‌های مختلف را مطرح کرد. درباره حقوق همسرش هم گفت که مبلغ یک قرار داد شامل پرداخت حقوق کارمندان و مالیات و هزینه‌های دیگر می‌شود و درباره دریافتی همسرش بزرگ نمایی شده‌است.
به این ترتیب وزیر پرحاشیه تا حدی توانست حملات نخستین به‌خودش در پی درافتادن با شرکت‌های ارزش‌افزوده را خنثی کند. حملاتی که معلوم نیست تا کی ادامه داشته باشد و باید نشست و دید حرکات بعدی وزیر جوان باهمین شفافیت و صراحت خواهد بود یا حمله‌ها گام‌های بعدی او را شل خواهد کرد؟
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->