کارنامه محیط زیستی شهید سید ابراهیم رییسی چند توصیه مهم برای خواب آرام شبانه هشدار سازمان هواشناسی درباره وقوع سیل در ۱۵ استان کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) از بایدها و نبایدهای زالودرمانی چه می‎‌دانید؟ نرخ باروری و موالید در کشور روند کاهشی دارد اهدای اعضای ۱۴۷ بیمار مرگ مغزی در غرب خراسان امتحانات دانش آموزان تا پایان هفته لغو شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرونشست خودرو خاور در خیابان بابانظر مشهد+ تصویر (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)‌ چرا خانواده‌ها با اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی مخالفت می‌کنند؟ سوءاستفاده از پروفایل افراد چه مجازاتی دارد؟ علت علمی بارش‌های شدید بهار امسال در مشهد و کشور چه بود؟ بازنشر گفتگوی شهرآرانیوز با سیدمحمدتقی میرحافظ، معلم کلاس اول رئیس جمهور | آقای معلم! «سید ابراهیم» هم به دانش‌آموزان شهیدت اضافه شد کلاهبرداری میلیاردی با صدای زنانه اجتماع دانشگاهیان مشهد در پی شهادت آیت الله رئیسی برگزار شد + ویدئو (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | تصاویر جدید تلویزیون ترکیه از محل سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیئت همراه هلاکت شرورِ مسلح و شهادت مأموران پلیس تهران بزرگ + تصاویر شهدا و فیلم بحران ها را هوشمندانه مدیریت کنیم
سرخط خبرها

هشدار پلیس درباره اپلیکیشن‌های جعلی ۳ بانک + جزئیات

  • کد خبر: ۸۷۴۴۴
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
هشدار پلیس درباره اپلیکیشن‌های جعلی ۳ بانک + جزئیات
پلیس فتا: در اهدافی جدید مجرمان سایبری با طراحی و ارسال اپلیکیشن‌های جعلی بانک‌های صادرات، کشاورزی و سپه به Google Play، زمینه کلاهبرداری از هموطنان را فراهم می‌سازند.

به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ رامین پاشایی با اشاره به قرارگیری اپلیکیشن جعلی ۳ بانک در Google Play، در تشریح این خبر اظهار کرد: طراحی و پیاده‌سازی اپلیکیشن‌های جعلی با اهداف مقرضانه نظیر دستیابی به اطلاعات شخصی، خصوصی و بانک کاربران یکی از ترفند‌های مجرمان سایبری است.

معاون اجتماعی پلیس فتا ادامه داد: در اهدافی جدید مجرمان سایبری با طراحی و ارسال اپلیکیشن‌های جعلی بانک‌های "صادرات"، "کشاورزی" و "سپه" به Google Play و تشویق کاربران مبنی بر بروزرسانی یا نصب اپلیکیشن‌های جعلی و مخرب، زمینه دسترسی غیرمجاز با مقاصد شوم کلاهبرداری، اخاذی و آلوده‌سازی گوشی تلفن‌همراه کاربران، هدایت آن‌ها به صفحات جعلی مرسوم به فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها را فراهم می‌سازند.

این مقام انتظامی افزود: بر اساس رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی، گزارشات متعدد دریافتی از هموطنان و بررسی‌های فنی، ضمن تأکید بر این فرآیند مجرمانه و اخذ دستور قضائی مبنی بر شناسایی، برخورد با مرتکبان و سایر اقدامات بین‌المللی درباره حذف این اپلیکیشن‌های جعلی از اپ‌استور‌های خارجی در جریان است.

وی متذکر شد: هموطنان در صورت نیاز به نصب اپلیکیشن‌های بانکی حتماً بر دریافت از مارکت‌های داخلی یا سایت‌های رسمی بانک‌های عامل اقدام و سایر اپلیکیشن‌های فعال مورد نیاز خود را نیز به همین طریق دریافت و از دریافت و نصب اپلیکیشن‌های آلوده که اکثراً لینک آن‌ها توسط مجرمان سایبری از طریق ارسال پیام یا پیامک‌ها به وسیله پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای آن‌ها ارسال می‌شود، اکیداً خودداری کنند.

پاشایی از هموطنان خواست که در صورت مواجهه با موارد مشکوک یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی تخصصی، از طریق سایت رسمی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ اقدام کنند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->