۴۵۴ مدرسه در خراسان رضوی میزبان مسافران تابستانی هستند رسیدگی ویژه به پرونده شیطان سیاه در مشهد + عکس خبر لغو حرکت قطار مشهد - سرخس تکذیب شد (۲۴ خرداد ۱۴۰۳) بهره‌برداری از اولین مرکز پرتودهی شرق کشور در خراسان رضوی | بومی سازی تجهیزات پرتودهی در دولت سیزدهم با کودکان دچار اتیسم چگونه رفتار کنیم؟ آخر و عاقبت بازی همستر کامبت به کجا ختم می‌شود؟ طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع یکی از مؤثرترین اقدامات صورت گرفته در دولت مردمی سیزدهم بود ۱۳۶ پروژه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در طی ۳ سال اخیر افتتاح شد توزیع شیر رایگان در مدارس و ده‌ها خدمت دیگر؛ ارمغان دولت سیزدهم در حوزه معاونت بهداشت اعمال قانون ۲۳۵۵دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۷نفر در تصادفات مصدوم شدند (۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۳) وجود پشه آئدس در ۶ استان ثابت شده، اما آلودگی در کشور گزارش نشده است ترافیک سنگین در میدان شهید فهمیده، ملک‌آباد و پیرامون حرم مطهر رضوی (۲۴ خرداد ۱۴۰۳) ۶۲۰ مرکز نیکوکاری در خراسان‌رضوی وظیفه جمع‌آوری گوشت قربانی نیکوکاران را برعهده دارند اهدای اعضای فوتسالیست مشهدی، به سه بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۴ خرداد ۱۴۰۳) وزیر بهداشت در مشهد: موفقیت‌های بزرگ در مهار کرونا، بزرگ‌ترین مدال افتخار برای حوزه سلامت است مرگ کودک ۱۰ ساله مشهدی بر اثر ابتلا به هاری زورگیران جوادیه دستگیر شدند (۲۳ خرداد ۱۴۰۳) چرا پایداری طبقه متوسط مهم است؟ چهار کشته و مجروح بر اثر واژگونی خودرو ۴۰۵ در محور سبزوار به شاهرود (۲۳ خرداد ۱۴۰۳) توقف خط‌تولید محلول دیالیز صفاقی یک شرکت دارویی
سرخط خبرها

کاهش استفاده از ماسک و عادی انگاری دوباره کرونا

  • کد خبر: ۸۸۵۹۲
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
کاهش استفاده از ماسک و عادی انگاری دوباره کرونا
بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، میانگین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و سایر شیوه نامه های بهداشتی نیز ۴۷.۴۳ درصد بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از وبدا، بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، میانگین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و سایر شیوه نامه های بهداشتی نیز ۴۷.۴۳ درصد بوده است.

نتیجه یک پژوهش جهانی نشان داده که استفاده از ماسک تنها اقدام منحصربفرد و موثر در بین اقدامات بهداشتی عمومی برای مقابله با کووید-۱۹ است که می تواند ابتلا به این بیماری را تا ۵۳ درصد کاهش دهد.

تحقیقات نظام مند تحلیلی از مداخلات غیر دارویی در مقابله با کرونا برای اولین بار نشان داده است استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و شستن دست ها همگی شیوه های موثری هستند اما ماسک بیشترین تاثیر را دارد.

واکسن ها ایمن و موثر هستند و نقش بسزایی در جلوگیری از مرگ و میر انسان ها در سراسر جهان داشته اند اما ایمنی آنها ۱۰۰ درصدی نیست و همه کشورها نیز همه جمعیت خود را واکسینه نکرده اند و هنوز به طور دقیق مشخص نیست که آیا تزریق واکسن ها می تواند با پیدایش سویه های ویروس کرونا از انتقال این ویروس جلوگیری کند یا نه، اما زدن ماسک می تواند جلوی انتقال این بیماری را به یکدیگر بگیرد.

محققان نتایج این مطالعه جهانی را در مجله پزشکی «بی ام جی» منتشر کرده اند و بر ضرورت تداوم استفاده از ماسک، شستن دست ها و حفظ فاصله اجتماعی در کنار برنامه واکسیناسیون تاکید دارند.

 

منبع: وبدا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->