ریزش آوار ساختمان در حال تخریب + تصویر (۳۰ اردیبهشت) تمدید ساعات کاری دفاتر ازدواج به مناسبت میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) کشف ۱۴۰۰ گرم تریاک از معده یک قاچاقچی در بجستان (۳۰ اردیبهشت) سپاه مشهد و اصناف تامین برخی کالاهای ضروری سیل‌زدگان مشهد را برعهده گرفتند ادامه بارندگی و مه تا فرداشب در منطقه حادثه بالگرد رئیس‌جمهور بازداشت زن‌وشوهر کلاهبردار (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟ + تصویر بازدید از موزه‌های تاریخ طبیعی کشور تا سوم خرداد ماه رایگان است پهپاد‌های هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور اعزام شدند شهرستان ورزقان کجاست و چقدر با تبریز فاصله دارد؟ منطقه جلفا کجاست؟ عواقب اجاره کارت‌های بانکی پلمب ۱۳ پاتوق خرده فروشان مواد افیونی در مشهد روزگار تلخ مرد مشهدی پس از ۵ ازدواج ناموفق پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ٣٠ اردیبهشت ١۴٠٣) | آغاز مجدد بارش باران و رعدوبرق از اواسط هفته مردی که زن دومش را به قتل رسانده بود، از قصاص نجات یافت + عکس تولیت آستان قدس رضوی: مرکز درمان ناباروری بشری برای اقشار آسیب‌پذیر که توان مالی ندارند، ایجاد شده است آموزش‌های تخصصی یک‌ساله برای زوجین در آستانه ازدواج برگزار می‌شود هزینه‌کرد ۱۳۴۶ میلیارد تومان برای بیمارستان رضوی از سال ۱۳۹۹ تاکنون وزیر بهداشت در مشهد: مراجعه یک میلیون ‌و ۲۰۰ هزار نفر به مراکز درمان ناباروری کشور در سال گذشته
سرخط خبرها

اجازه بدهید بچه‌ها شما را بپذیرند

  • کد خبر: ۹۵۸۴۱
  • ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
اجازه بدهید بچه‌ها شما را بپذیرند
والدین باید بدانند که واکنش‌های کودک نسبت به ازدواج مجدد بعد از طلاق، موقتی است و در صورتی که نکاتی را رعایت کنند فرزندشان به تدریج با شرایط جدید سازگاری پیدا می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، ازدواج دوباره حق طبیعی و مسلم هر زن و مردی است که همسرش فوت کرده یا طلاق گرفته است. این درست، اما حضور بچه‌ها را هم نمی‌توان و نباید نادیده گرفت. آن‌ها یک طرف معادله‌اند و وزنه سنگینی هم به‌حساب می‌آیند، چون هر قدر رابطه شما ۲ نفر خوب باشد، ناسازگاری بچه‌ها با هم یا با شما رابطه‌تان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

موسی رسولی، روان‌شناس و مشاور خانواده درباره این موضوع توضیح می‌دهد: بچه‌ها خراب‌کن‌هایی عالی هستند و می‌توانند شما و همسرتان را مدام به جان هم بیندازند. پس خیلی راحت از کنار این موضوع نگذرید. برای این منظور لازم است:

-با خودتان دو‌دوتاچهارتا کنید. شاید طرف مقابلتان از آن تیپ آدم‌هایی باشد که از بچه خوشش نمی‌آید. شاید او از شما بچه بخواهد و شما نخواهید. اصلا خودتان می‌توانید فرزند همسرتان را به عنوان فرزند خودتان قبول کنید؟ آیا به رابطه پدر و فرزندی یا مادر و فرزندی آن‌ها که گرم و صمیمی است حسودی‌تان نمی‌شود؟ و ده‌ها پرسش بی‌جواب دیگر. پس ابتدا تکلیف خودتان و همسر آینده‌تان را با این موضوع مشخص کنید. بدانید ۲ طرف چه شرایطی دارید و از زندگی چه می‌خواهید.

-از یک مشاور خوب کمک بگیرید، چه قبل از ازدواج چه پس از آن. یادتان باشد افزو بر خودتان، بچه‌ها هم به مشاوره نیاز دارند، به‌ویژه اگر در نوجوانی باشند.

-پیش از اینکه زندگی مشترک را رسمی شروع کنید، حتما مدتی را برای ایجاد رابطه و پذیرش بین نامادری یا ناپدری با فرزند بگذارید. نامادری یا ناپدری باید بتواند در این مدت نظر مثبت فرزند همسر آینده‌اش را به دست آورد. به عبارت ساده‌تر، بچه‌ها باید طرف مقابل را برای ازدواج مادر یا پدر خود پذیرفته باشند.

-تکلیف خیلی چیز‌ها را باید قبل از ازدواج مشخص کنید و با هم قول و قرار‌هایی بگذارید. برای نمونه، اگر همسرتان فرزندی دارد، شما باید در جایگاه پدر یا مادر دوم او اجازه داشته باشید با رفتار‌های اشتباه او برخورد کنید.

ازدواج فقط به خاطر بچه‌ها ممنوع!

یکی از تصمیم‌گیری‌های شتاب‌زده‌ای که برخی از افراد می‌گیرند ازدواج برای آینده بچه‌ها یا به خاطر بچه‌هاست. یعنی اول به دنبال مادر یا پدر برای فرزندشان هستند، سپس یک همسر برای خودشان. این در حالی است که یک ازدواج درست و یک رابطه عاطفی سالم باید بر مبنای ۴ اصل کلی در زندگی صورت بگیرد. در غیر این صورت، هیچ‌گاه به هدف اصلی زندگی مشترک، آرامش، دست نخواهیم یافت.

تفاهم شناختی: اشاره به هم‌کفو بودن زوج‌ها دارد. هرچه معیار‌های منطقی‌تری برای ازدواج استفاده شده باشد، طبیعی است که تفاهم شناختی بیشتری صورت بگیرد.

تفاهم عاطفی: هر اندازه بده‌بستان‌های عاطفی و احساسی بین زوج‌ها بیشتر باشد، تفاهم عاطفی بیشتری با هم خواهند داشت.

تفاهم اقتصادی: به توانایی و مدیریت اقتصادی زوج‌ها در فضای زندگی مشترک اشاره دارد که سبب کم شدن تنش‌های مالی بین آن‌ها خواهد شد.

تفاهم جنسی: موضوعی که غیرمستقیم بر سازگاری و رضایت از زندگی و در نهایت آرامش زوج‌ها اثر دارد. باید پیش از ازدواج آن را سنجید و در صورت وجود اختلاف زیاد یا بروز مشکل برای آن، راهکاری پیدا کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->