استقلال بدون هوادارانش جشن قهرمانی می‌گیرد؟ استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ اعتراض کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و تاتنهام در لیگ انگلیس | گام محکم توپچی‌ها برای قهرمانی فوتسال ایران تمام جوایز فنی را درو کرد روز جذاب فوتبال: دختران هم قهرمان شدند برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد آغاز طرح استعداد یابی نوجوانان ایران بدون انتخاب سرمربی تیم نوجوانان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی
سرخط خبرها

وقتی پروفسور بمب خبری شد

  • کد خبر: ۹۸۷۲
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵
وقتی پروفسور بمب خبری شد
صفر تا صد ماجرای عجیب بازگشت برانکو به تیم ملی فوتبال ایران
رسانه‌های مختلف از مذاکره فدراسیون فوتبال با برانکو ایوانکوویچ برای حضور این مربی کروات به‌جای مارک ویلموتس خبر داده‌اند و کار تاجایی پیش رفته است که خیلی‌ها به‌دنبال پیداکردن یک راهکار مناسب برای تسویه‌حساب با ویلموتس هستند.

ملاقات با سفیر ایران
همه‌چیز از یک ملاقات ساده شروع شد. سرمربی سابق پرسپولیس با سفیر ایران در کرواسی دیدار کرد و عکس این ملاقات را در اینستاگرام منتشر کرد تا هجمه زیادی از گمانه‌زنی‌ها و شایعات به راه بیفتد؛ از پیداکردن راهکاری برای پرداخت طلب برانکو توسط پرسپولیس تا نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران. خود برانکو، اما این ملاقات را صرفا دوستانه دانست و عنوان کرد به‌واسطه چندین سال حضور در ایران، دوستان ایرانی خوبی دارد که سفیر ایران هم یکی از آن‌هاست.

نتایج ضعیف ویلموتس و غیبت‌های عجیبش
سرمربی تیم ملی این‌روز‌ها به مربی پروازی معروف شده و اهالی فن معتقدند در صورت ادامه این روند، تیم ملی کشورمان در ۴ دیدار حساس آینده دچار مشکلات زیادی در راه صعود به جام‌جهانی۲۰۲۲ قطر خواهد شد. این، اما همه مشکلات ویلموتس نبود؛ ۲ شکست متوالی برابر بحرین و عراق، باعث شد خیلی‌ها نسبت به صعود تیم ملی کشورمان به مرحله بعدی رقابت‌های جام‌جهانی دودل شوند و بازهم موجی از دلهره میان هواداران تیم ملی کشورمان به وجود بیاید. باوجود این انتقادها، ویلموتس بلافاصله بعد از بازگشت با تیم ملی به تهران، عازم بلژیک شد و شاید انتقاد‌های فوتبالی‌ها در ایران را چندان حس نکرد، اما بدون‌شک در این راه فدراسیون متحمل انتقاد‌های فراوانی شد. دراین‌بین، مسئولان فدراسیون بلافاصله با ویلموتس صحبت کرده و بعد از نشست هیئت‌رئیسه، با این مربی تماس‌هایی را برقرار کردند.

بیانیه عجیب فدراسیون فوتبال
بعد از اتفاقات پیش‌آمده، روابط‌عمومی فدراسیون فوتبال اطلاعیه‌ای را منتشر کرد مبنی بر اینکه تیم ملی مسافر جام‌جهانی می‌شود. در بخشی از این اطلاعیه آمده بود: «صرف‌نظر از گمانه‌زنی‌های غیرواقعی مطرح‌شده، هر اتفاقی که بتواند تیم ملی را به‌عنوان تیم نخست به مرحله بعد رهنمون سازد، میسر خواهد شد.» این پاراگراف از اطلاعیه، دوپهلوست. به نظر می‌رسد بخش اول آن در پاسخ به ادعای کسانی است که از بازگشت کارلوس کی‌روش به تیم ملی و همچنین احتمال حضور برانکو در تیم ملی حرف می‌زنند، بخش دوم، اما حاوی نکات جذابی است؛ اینکه فدراسیون‌نشینان احتمال هر اتفاقی را در ادامه راه ویلموتس محتمل می‌دانند.

برانکو همه‌چیز را تکذیب کرد
سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس گفت که هیچ‌گونه مذاکره‌ای بین او و مسئولان فدراسیون فوتبال ایران صورت نگرفته است. به نظر می‌رسد فسخ قرارداد فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس مراحل نهایی خود را طی می‌کند و دراین‌بین از برانکو ایوانکوویچ به‌عنوان گزینه اول فدراسیون برای هدایت تیم ملی نام برده می‌شود؛ مربی‌ای که ۴ فصل موفق را در پرسپولیس سپری کرد و پیش‌تر از این هم سرمربی تیم ملی بوده است. برانکو ایوانکوویچ درمورد اینکه آیا مذاکره‌ای با او ازسوی فدراسیون فوتبال ایران انجام گرفته است یا نه، گفت: تااین‌لحظه مذاکره‌ای با مسئولان فدراسیون نداشته‌ام. وی درباره اینکه آیا مسئولان فدراسیون فوتبال با او تلفنی صحبت کرده‌اند یا خیر، گفت: خیر، هیچ‌گونه تماسی بین من و مسئولان فدراسیون فوتبال وجود نداشته است.

برانکو و شرط برای دریافت مطالبات و قراردادی سه‌ساله
سرمربی سابق پرسپولیس تااین‌لحظه پیامی از فدراسیون‌نشینان برای همکاری روی نیمکت تیم ملی دریافت نکرده، اما کاملا راغب به این اتفاق در صورت نهایی‌شدن آن است. بااین‌حال نزدیکان وی از ۲ درخواست ویژه او در صورت طرح این پیشنهاد خبر داده‌اند. برانکو در وهله اول خواهان تسویه‌حساب با پرسپولیس و صدور مفاصاحساب مالیاتی و در وهله دوم نیز عقد قراردادی سه‌ساله تا پایان جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود و به‌هیچ‌عنوان قرارداد مقطعی با فدراسیون منعقد نخواهد کرد. با این شرایط باید دید فدراسیون در اولین اقدام موفق به توافق با ویلموتس برای پایان همکاری خواهد شد تا در قدم بعدی به‌دنبال توافق با برانکو برای بازگشت باشد یا خیر؛ اتفاقی که باوجود اخباری مبنی‌بر توافق رسمی با برانکو و جلسه فردا در ترکیه با این مربی، مطمئنا در این فاصله زمانی امکان‌پذیر نخواهد بود و بازگشت احتمالی برانکو به ایران مستلزم فرایند طولانی‌تری خواهد بود.

بازتاب اخراج احتمالی ویلموتس
سایت میتل هسن گزارشی کوتاه در مورد احتمال تغییروتحول در کادر فنی تیم ملی ایران منتشر کرد. این رسانه با استناد به اخبار رسانه‌های ایرانی، عنوان کرد فدراسیون فوتبال ایران از عملکرد سرمربی بلژیکی راضی نیست و به فکر برکناری وی است. این سایت همچنین از برانکو ایوانکوویچ به‌عنوان جانشین ویلموتس و سرمربی جدید تیم ملی ایران نام برد. میتل‌هسن به این نکته اشاره کرد که برانکو با فوتبال ایران به‌خاطر سرمربیگری تیم ملی کشورمان در جام‌جهانی ۲۰۰۶ و مربیگری تیم پرسپولیس آشناست. به گزارش سایت «siol» کرواسی، فدراسیون فوتبال ایران قصد دارد با مارک ویلموتس، سرمربی بلژیکی خود، قطع همکاری کند. انتظار می‌رود برانکو ایوانکوویچ، سرمربی ۶۵ ساله و سابق تیم ملی ایران دوباره هدایت این تیم را برعهده بگیرد. او از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ روی نیمکت ایران مربیگری کرده بود. بنا بر گزارش‌ها، فدراسیون ایران مذاکرات خوبی با سرمربی کروات انجام داده است. سایت اسپورسا بلژیک با استناد به اخباری که یکی از رسانه‌های ایرانی عنوان کرد، از قطع همکاری فدراسیون فوتبال ایران و مارک ویلموتس خبر داد. این سایت نوشت شواهدی در دست است که این سازمان و مربی بلژیکی برای اتمام زودتر از موعد همکاری و قرارداد به توافق رسیده‌اند؛ زیرا تیم ایران بعد از شروعی ضعیف در مرحله انتخابی جام‌جهانی به حذف از ادامه مسابقات تهدید می‌شود. این سایت افزود: مارک ویلموتس یک سال است مربی تیم ملی ایران است؛ اما بعد از شروعی امیدوارکننده در ماه‌های گذشته اوضاع خراب شد. چند هفته قبل این خبر اعلام شد که ویلموتس به‌خاطر پرداخت‌نشدن حقوقش می‌خواهد قرارداد خود را فسخ کند. حالا هم خبر می‌آید که فدراسیون فوتبال ایران می‌خواهد مربی‌اش را از کار برکنار کند. این سایت در ادامه عنوان کرد درصورتی‌که این اتفاق بیفتد، فدراسیون فوتبال ایران احتمالا سراغ برانکو ایوانکوویچ، سرمربی کروات، خواهد رفت. البته در این مورد فدراسیون هنوز سکوت کرده است.

فدراسیون فوتبال نه تأیید کرد نه تکذیب
فدراسیون فوتبال با صدور بیانیه‌ای، تغییرات روی نیمکت تیم ملی را نه تأیید کرد و نه تکذیب. با توجه به انتشار برخی مطالب درباره نیمکت تیم ملی، فدراسیون فوتبال با تأکید بر سیاست خود مبنی‌بر ضرورت برنامه‌ریزی همه‌جانبه و تداوم پشتیبانی لازم جهت حضوری موفق در دور برگشت مقدماتی جام‌جهانی، در بیانیه‌ای عنوان کرد که فدراسیون فوتبال درحال‌حاضر در موقعیت تأیید یا تکذیب گمانه‌زنی‌های مطرح‌شده قرار ندارد. همچنین در این بیانیه آمده است: نتایج پیگیری‌ها و مذاکرات صورت‌گرفته در باب مباحث مرتبط با سرمربی تیم ملی در آینده به اطلاع عموم خواهد رسید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->