گفت‌وگو با آتنا دشتبان، بازیگر و داور فیلم و تئاتر نوجوان مشهدی
  • کد مطالب: ۷۹۸۹۲
  • /
  • ۰۶ تير‌ماه ۱۴۰۱ / ۱۶:۲۰

گفت‌وگو با آتنا دشتبان، بازیگر و داور فیلم و تئاتر نوجوان مشهدی

آتنا دشتبان حدود ۱۳ سال دارد و کارهای خوبی در حوزه‌ی فیلم‌سازی و بازیگری و داوری انجام داده است.

شبنم کرمی- شاید بسیاری از ما تاکنون با تماشای دنیای جذاب و دور از دسترس برخی فیلم‌ها و سریال‌ها و هنرپیشه‌های آن‌ها در دل آرزو کرده باشیم که ای کاش من هم می‌توانستم یک بازیگر یا فیلم‌ساز شوم.

آتنا دشتبان حدود ۱۴ سال دارد و در مدرسه‌ی طوبی درس می‌خواند. او به این آرزو از کودکی جامه‌ی عمل پوشانده و کارهای خوبی در حوزه‌ی فیلم‌سازی و بازیگری و داوری انجام داده است.

با آتنا درباره‌ی تجربه‌هایش گفت‌وگو کرده‌ایم.

 

فعالیت‌های هنری و ادبی خود را از کی شروع کردی؟

از تابستان سال ۹۶ ابتدا کلاس‌های بسیاری مانند اسکیت، ژیمناستیک، نقاشی و شنا ثبت‌نام کردم اما هیچ‌یک را ادامه ندادم تا اینکه با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آشنا شدم و تاکنون که تابستان پس از کلاس هفتم را سپری می‌کنم، در کلاس‌ها حاضر می‌شوم.

سال ۹۷، کلاس پنجم که بودم، مستند کوتاهی با نام «بازی، حرم، مهره» ساختم که در جشنواره‌ی بهشت برگزیده شد.

سال ۹۸ با توجه به فعالیت‌های زیادم، به‌ عنوان داور جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان برگزیده شدم.

سال ۱۴۰۰ هم در مهرواره‌ی عکس‌نوشت با داستان کوتاهی به‌ نام «دلتنگی از دسته‌ی تنهایی است» برگزیده شدم. در مسابقات نهج‌البلاغه‌ی امسال مدارس نیز رتبه‌ی عالی استان را کسب کردم.

دوست دارم بگویم با هر موفقیتی، از اینکه از بین آن همه بچه من برگزیده می‌شوم احساس خیلی خوبی دارم و خوشحالم. این احساس همیشه مرا برای ادامه‌ی مسیرم تشویق کرده است.

 

درباره‌ی فعالیت‌های مختـــلفی که تاکنـون داشتــه‌ای‌برایمــــان بگو.

جز آنچه گفتم، تاکنون خودم انیمیشن هم ساخته‌ام اما هنوز فیلم یا تئاتری نساخته‌ام. در تعدادی تئاتر فانتزی و تئاتر عروسکی بازی کرده‌ام.

راستش را بخواهید، کارگردانی را دوست ندارم اما اجرای نقش خوب برایم خیلی مهم است و دوست دارم یک نقش اثرگذار داشته باشم.

برای این کار، آشنایی با زبان بدن و فن بیان قوی هم خیلی مهم است. به‌ جز این‌ها، در سال ۹۸ در رشته‌ی هندبال موفق به کسب مقام سوم ناحیه در مسابقات بین مدارس شدم.

 

برای آینده چه هدفی داری و برای رسیدن به آن‌ها چه کاری انجام می‌دهی؟

همیشه دوست داشته‌ام در آینده یک فرد موفق و مفید باشم. برای رسیدن به این هدف، خیلی درس می‌خوانم و همیشه نماینده‌ی کلاس می‌شوم.

نمره‌های خوبی هم می‌گیرم. به اجرا خیلی علاقه‌مندم و همیشه آرزو دارم یک مجری توانمند شوم، اما به معلمی هم علاقه‌ی بسیاری دارم.

برای رسیدن به اهدافم برنامه‌ریزی و تلاش را مهم می‌دانم زیرا بسیاری مواقع پیش آمده است که کلاس‌هایم با هم تداخل داشته‌اند و رسیدگی به همه‌ی کارهایم مشکل بوده است اما به‌خوبی از پس آن‌ها برآمده‌ام.

معتقدم وقتی تلاش می‌کنی، پاداش آن را هم می‌گیری.

 

در دوران قرنطیــــــنه چه کارهای جدیدی یادگرفتی و چه‌گونه وقت می‌گذراندی؟

در آن مدت چند مدل کاردستی یاد گرفتم و با خیلی از نرم‌افزارهای تولید محتوا آشنا شدم. همیشه برای مدرسه پاورپوینت درست می‌کردم. گاهی طراحی می‌کردم و می‌نوشتم.

بعضی وقت‌ها هم با دوستانم چت می‌کردم اما راستش بیرون رفتن و وقت گذراندن با دوستان و خانواده حالم را خیلی خوب و در خانه ماندن طولانی ناراحتم می‌کرد که در آن شرایط چاره‌ای هم برای آن نبود.

 

چه عواملی را در پیشرفت خود مؤثر می‌دانی و برای هم‌سالانت چه سخنی داری؟

پشتیبانی پدر و مادرم و مربیان عزیزم و تلاش خودم تاکنون مرا به جلو هدایت کرده است و از آن‌ها سپاسگزارم، به هم‌سالانم هم سفارش می‌کنم هدفشان را دنبال کنند زیرا ما حق داریم استعدادهایمان را شکوفا کنیم.

 

 

 

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.