قایدی آماده‌ترین بازیکن کلبا اعتراض باشگاه پرسپولیس به تعداد کم بلیت خواسته هواداران سپاهان از مورایس: فقط پرسپولیس را ببر تراکتور به دنبال جذب مهاجم پرسپولیس رقابت سه پرسپولیسی برای یک پست ترکیب احتمالی سپاهان برای مصاف با پرسپولیس نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا پخش زنده بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور در مجموعه موج های آبی مشهد + فیلم یازدهمین تقابل نکونام با تراکتوری‌ها| درانتظار پنجاه و پنجمین بازی اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی دفاع اوسمار از تعویض‌هایش مقابل آلومینیوم اراک یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند
سرخط خبرها

مربی دورگه ایرانی روی نیمکت هرتابرلین

  • کد خبر: ۱۰۱۷۳
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶
مربی دورگه ایرانی روی نیمکت هرتابرلین
الکساندر نوری دستیار کلینزمن شد
مهم‌ترین خبر فوتبال آلمان روز گذشته به تیم هرتابرلین اختصاص یافت. جایی که سران باشگاه هرتابرلین با اخراج سرمربی خود یعنی آنته کوویچ، یورگن کلینزمن را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کردند تا به دنبال فرار از قعر جدول باشند. کلینزمن که سابقه هدایت تیم ملی آلمان و سومی در جا‌م‌جهانی ۲۰۰۶ همراه این تیم را در کارنامه داشته، یک فصل در بوندس‌لیگا مربی بایرن‌مونیخ بود که پیش از اتمام فصل از کار برکنار شد. زیگفرید، پدر یورگن کلینزمن از هواداران قدیمی تیم هرتابرلین بوده و یاناتان پسرِ او هم تا چند ماه پیش در عضویت این باشگاه بود که این فصل به سنت‌گالن سوئیس ملحق شد. باشگاه هرتابرلین در ابتدا قصد نداشت تا در مورد قطع همکاری با «آنته کوویچ» سرمربی فصل گذشته خود و انتصاب موقت کلینزمن اظهارنظری کند. با وجود این، باشگاه پایتخت‌نشین آلمان، که با متحمل شدن ۴ شکست متوالی اخیر در جایگاه پانزدهم جدول رده‌بندی بوندس‌لیگا جای گرفته است، روز گذشته کلینزمن را به سمت سرمربی جدید خود منصوب کرد؛ کسی که به تازگی به هیئت مشاوران باشگاه پیوسته بود.

نوری دستیار کلینزمن شد
سرمربی جدید هرتا در اولین تصمیم خود، الکس نوری را به عنوان دستیار خود در این تیم انتخاب کرد. مربی
ایرانی – آلمانی کار خود را در بوندس‌لیگا با وردربرمن آغاز کرد و توانست با کسب نتایج این تیم را از رده‌های پایین جدول به رده هشتم برساند. او در ادامه کار خود را به عنوان سرمربی اینگول اشتات در لیگ دسته دوم آلمان پیگیری کرد، اما توفیق چندانی در باشگاه جدیدش نداشت و از سمت خود برکنار شد. نوری در چند مقطع مورد توجه تیم‌های ایرانی نیز قرارگرفت. جایی که بعد از اتمام جام ملت‌های آسیا او یکی از گزینه‌های جانشینی کارلوس کی‌روش شد، اما در نهایت هدایت تیم ملی را قبول نکرد. این مربی فصل گذشته نیز مورد توجه تراکتور قرار گرفت، اما کار خود را در آلمان پیگیری کرد و حضور در تبریز را تجربه نکرد. آخرین تیم ایرانی که پیشنهاد همکاری به الکس نوری را ارائه کرد، پرسپولیس بود. سرخ‌ها بعد از خروج برانکو از تیمشان از این مربی دو رگه به عنوان گزینه اصلی خود یاد کردند که نوری از همان اول اعلام کرد برای انجام پروژه‌ای ورزشی به ایالت متحده می‌رود و برنامه‌ای برای فعالیت در ایران ندارد. حالا او به واسطه همین پروژه موفق به حضور در سومین تیم حرفه‌ای و آلمانی خود شده است.

چرا کلینزمن، الکساندر نوری را انتخاب کرد؟
نشریه «بیلد» دلیل این انتخاب را آشنایی کلینزمن با نوری دانست، چرا که نوری هم در آمریکا مدرسه فوتبال دارد و به همین واسطه با اسطوره فوتبال آلمان ارتباط داشت. همین شناخت باعث شده نوری که پس از جدایی از اینگول‌اشتات در تیمی مشغول نبود پیشنهاد کلینزمن را قبول کند و به کادرفنی هرتا بپیوندد. انتخابی که به گفته خود کلینزمن بهترین گزینه حاضر در آلمان محسوب می‌شود.

هرتا و دومین همکار با یک ایرانی
باشگاه هرتا برلین در گذشته هم سابقه همکاری با ایرانی‌ها را داشته است. بهترین دوران تاریخ این باشگاه با حضور علی دایی در خط حمله این تیم شکل گرفت. تیم اول پایتخت آلمان تنها یک بار در رقابت‌های چمپیونزلیگ حضور پیدا کرد. اولین و تنها حضور ‏هرتابرلین در این رقابت‌ها در فصل
۲۰۰۰-۱۹۹۹ بود؛ حضوری درخشان که هنوز هواداران این باشگاه ‏در مورد آن صحبت می‌کنند. نمایش‌هایی که تا اندازه‌ای سورئال بود. ‏نوری دومین ایرانی است که با این باشگاه همکاری می‌کند و هواداران برلینی بسیار امیدوارند تا دوباره خاطرات خوش گذشته را با این مربی ایرانی بسازند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->