چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد
سرخط خبرها

دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جمع مراکز علمی پر استناد در مقالات علمی

  • کد خبر: ۱۴۹۰۲۰
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جمع مراکز علمی پر استناد در مقالات علمی
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ما در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، رجیستری، بین‌المللی‌سازی، رتبه‌های برتر شانگهای، لایدن، اسکوپوس، ISC و QS و همچنین کسب رتبه‌های برتر حوزه‌های کتابخانه، مجلات و اطلاع‌رسانی پزشکی و منابع علمی و نیز داشتن ۲۱ دانشمند یک‌درصد پراستناد جهان، جزو برترین دانشگاه‌ها هستیم.

دکتر مجید غیور مبرهن در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهرآرانیوز در حاشیه نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پژوهشگاه ۱۲ هزار متری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال ساخت است که فاز نخست آن با ۸۵۰۰ متر‌مربع در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: در نظر داریم‌ متراژ این پژوهشگاه را به ۱۷ هزار متر‌مربع افزایش دهیم و امیدواریم مورد موافقت شورای گسترش واقع شود.

غیور با اشاره به اینکه راه‌اندازی مرکز یونسکو اقدام شاخص دیگر حوزه پژوهش و فناوری بوده است، تصریح کرد: ما معتقدیم که باید از ظرفیت هرکسی که هر نوع توانمندی پژوهشی دارد، استفاده شود و در کنار آن، بر توسعه زیرساخت‌های پژوهشی، افزایش فضای مفید پارک علم و فناوری سلامت مشهد و راه‌اندازی مرکز سلول ‌درمانی و اتاق تمیز آن تأکید داریم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه ما در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، رجیستری، بین‌المللی‌سازی، رتبه‌های برتر شانگهای، لایدن، اسکوپوس، ISC و QS و همچنین کسب رتبه‌های برتر حوزه‌های کتابخانه، مجلات و اطلاع‌رسانی پزشکی و منابع علمی و نیز داشتن ۲۱ دانشمند یک‌درصد پراستناد جهان، جزو برترین دانشگاه‌ها هستیم، گفت: همچنین باید به امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری با کشورهای عراق، تاجیکستان، ترکمنستان، لبنان، ایتالیا، آلمان، غنا، نیجریه و دیگر کشورها پس از برگزاری نشست سفرا هم اشاره کنیم.

افزوده‌شدن یک واحد به خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد

همچمین دکتر محمدرضا صابری، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نیز در این نشست بیان کرد: بیش از ۹ هزار دانشجو در مقاطع و رشته‌های مختلف در مجموعه دانشگاه‌ها و دانشکده‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحصیل می‌کنند. از این تعداد ۲۵۰۰ نفر ساکن خوابگاه هستند و تقریبا دو هزار تخت استاندارد خوابگاهی در این مجموعه وجود دارد. با توجه به افزایش ظرفیت دانشکده‌های پزشکی و دندان‌پزشکی، امسال ناچار شده‌ایم یک واحد خوابگاه اجاره کنیم و ظرفیت اتاق‌های حاضر را افزایش دهیم و سرویس خوابگاهی ارائه ‌کنیم.
 
وی افزود: در حوزه تغذیه روزانه ۶۰۰۰ پرس غذا داده می‌شود که هزینه سالانه آن بیش از ۷۰ میلیارد تومان می‌شود و در حوزه ورزشی هم حضور در المپیادهای دانشجویان پسر و دختر را داشتیم که موفق به کسب عناوین برتر شده‌ایم.
 
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه بخش زیادی از دانشجویان طرح بالینی را در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌گذرانند، باید سرویس‌دهی انجام شود که هزینه زیادی را به دانشگاه تحمیل کرده است.

در بخش دیگری از این نشست علی رحیمی، مدیر منابع فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: با توجه به مشکلات مشهد به‌خصوص در موضوعات حاشیه شهر و زائران، با کمبود بیش از ۲۸۰۰ تخت بستری مواجه بودیم که بخشی از آن با افتتاح بیمارستان ولایت جبران و بخشی دیگر با اتمام پروژه‌های در حال اجرا جبران خواهد شد.

وی افزود: اقدام شاخص دیگر این دانشگاه ساخت پروژه‌های بزرگ آموزشی و پژوهشی در مشهد، ساخت پروژه‌های بیمارستانی مشهد و گلبهار و توسعه خدمات بیمارستانی مشهد، قوچان، کاشمر و خواف بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->