داستان پیراهن مشکی نساجی لغو شد بنزما در فکر ترک عربستان تونی کروس زمان خداحافظی‌اش از دنیای فوتبال را مشخص کرد تأکید و توصیه شهید سید ابراهیم رئیسی بر ورود فوتبال به مناطق محروم هادی رضایی در تالار مشاهیر فدراسیون جهانی والیبال سقف بودجه اعلام شد:بنویسید ۳۲۵ میلیارد، بخوانید ۵۰۰ میلیارد تاریخ و ساعت بازی بایرلورکوزن و آتالانتا در فینال لیگ اروپا | جاودانگی آلونسو یا تداوم غول‌کشی‌های گاسپرینی؟ روزبه چشمی در استقلال می‌ماند یا می‌رود؟ حضور وزیر ورزش در منزل شهید امیرعبداللهیان و سردار موسوی حجازی مجوز نشستن روی نیمکت استقلال را ندارد توافق پرسپولیس با اوسمار محرومیت هاشمی نسب بخشیده شد تقدیم نشان طلای پارادوومیدانی قهرمانی جهان به رئیس جمهور شهید کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس با نام «خادم‌الرضا» افشاگری مهم ممبینی در خصوص فساد در فوتبال+ ویدیو امیرقلعه‌نویی: آقای رئیسی پاداشی الهی گرفت برنامه سه هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد بوکسور مشهدی در ترکیب تیم ملی بوکس برای انتخابی المپیک مسابقات ورزشی تعطیل نمی‌شود سهیل مهدی بعد از برکناری در سازمان لیگ چه می‌کند؟
سرخط خبرها

دوچرخه‌سوار جوان مشهدی به‌دنبال ادامه درخشش‌ها

  • کد خبر: ۱۵۶۰
  • ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۸
دوچرخه‌سوار جوان مشهدی به‌دنبال ادامه درخشش‌ها
پارمیدا نیکفر، ستاره مسابقات 2 سال اخیر، به‌همراه تیم خراسان راهی مسابقات پیست کشوری شد

مژده رنگیان‌ - بهار و تابستان فصل رشته دوچرخه‌سواری است و با آغاز سال۹۸، رقابت‌های دوچرخه‌سواری نیز آغاز شده است. در اردیبهشت‌ماه، مرحله نخست لیگ دوچرخه‌سواری پیست در تهران برگزار شد که یکی از ورزشکاران تیم باشگاهی خراسان توانست در بخش جوانان درخشش داشته باشد و ۴ طلا، یک نقره و یک برنز را به نام خود بزند و توجه همه تیم‌ها را به خود جلب کند. با شروع تابستان، مسابقات قهرمانی کشور نیز آغاز شد که در بخش استقامت جاده، رکاب‌زنان در پارک چیتگر تهران با یکدیگر رقابت کردند که نیکفر مدال برنز را کسب کرد و در روز دیگر این مسابقات در ماده تایم‌تریل، نایب‌قهرمان کشور شد. پارمیدا نیکفر، این دوچرخه‌سوار پرافتخار مشهدی، که زمانی طولانی از شروع ورزش حرفه‌ای‌اش نمی‌گذرد، در همین ۲ سال گذشته ۲۱ مدال کسب کرده و می‌توان بر روی او که حالا عازم مسابقات کشوری در تهران است به‌عنوان ملی‌پوش آینده مشهد حساب کرد.


۱۵ مدال کشوری در ۲ سال
پارمیدا نیکفر که درحال‌حاضر تنها ۱۷ سال دارد و در رده جوانان در مسابقات حاضر می‌شود، درباره آغاز فعالیت خود در این رشته اظهار کرد: از کودکی دوچرخه‌سواری می‌کردم؛ اما حدود ۲ سال پیش که از طریق هیئت استان در مدرسه دوره‌های استعدادیابی برگزار شد، به دوچرخه‌سواری علاقه‌مند شدم و با انتخاب مربیان، به‌صورت حرفه‌ای تمرینات را آغاز کردم. او با بیان اینکه در بخش نیمه‌استقامت فعالیت می‌کند، ادامه داد: اوایل در مسابقات استانی شرکت می‌کردم که توانستم ۶ مدال استانی به دست آورم و بعد از آن در اولین رقابت‌های کشوری که رکاب زدم، در بخش سرعت برنز گرفتم و پس از آن هم در تمامی ماده‌های پیست و جاده موفق به کسب مدال شدم. در ۲ سال گذشته به‌دلیل اینکه در مسابقات کشوری بیشترین مدال را کسب کردم، به‌عنوان ستاره مسابقات نیز شناخته شدم.نیکفر درباره تمرینات خود نیز گفت: حداقل روزی ۲ ساعت تمرین دارم. برای تمرین جاده هم باید به جاده‌های بیرون شهر یا کمربند سبز بروم و پدر‌ومادرم با ماشین من را اسکورت کنند. مواردی بوده است که بچه‌ها بدون اسکورت رفته‌اند و تصادفات یا مزاحمت‌هایی برای آن‌ها اتفاق افتاده است. در این تمرینات مربی نیز همراهی می‌کند که هزینه آن را باید شخصی پرداخت کنیم.


هزینه‌های زیاد بر دوش خانواده ورزشکاران

قهرمان مشهدی دوچرخه‌سواری با اشاره به اینکه این رشته برخلاف ظاهرش بسیار پرهزینه است، تصریح کرد: به‌جز دوچرخه که بسیار گران‌تر شده است، کفش، کلاه، دستکش، طوقه‌های چرخ، غلتک، کیلومترشمار و...، همگی ابزار و تجهیزات موردنیاز هر دوچرخه‌سوار است که باید به‌صورت شخصی تهیه کند. مسابقات کشوری هم جوایزی ندارد و تنها یک مدال و لوح به ورزشکاران می‌دهند. در لیگ کشور هم با اینکه با نام باشگاه در رقابت‌ها شرکت می‌کنیم، اسپانسرها نیز تنها بخشی از هزینه‌های ما را پرداخت می‌کنند. البته حق دارند، چون دوچرخه‌سواری بانوان دیده نمی‌شود و رسانه‌ها به آن نمی‌پردازند و برای اسپانسرها نیز سرمایه‌گذاری در این رشته گویا سودی ندارد. خواسته ما حضور حامیان مالی بیشتر در این رشته است تا انگیزه بیشتری به ورزشکاران داده شود؛ زیرا تمامی فشار‌ها درحال‌حاضر بر دوش خانواده ورزشکاران است. نیکفر با اشاره به مسابقاتی که پیش‌رو دارد، خاطرنشان کرد: مسابقات از ۱۸ تا ۲۰تیرماه در پیست تهران پیگیری می‌شود. در بخش جوانان ۴ ورزشکار و در بخش بزرگ‌سالان نیز ۳ دوچرخه‌سوار از خراسان حضور دارند. سال گذشته آمادگی خوبی نداشتم، اما امسال پیش‌بینی حداقل دوسه مدال را دارم؛ زیرا قرار است در ۶ ماده شرکت کنم که ۳ ماده انفرادی و ۳ ماده تیمی است. دختر دوچرخه‌سوار مشهدی درباره هدفش در سال‌های آینده گفت: متأسفانه اعزام‌های برون‌مرزی در این رشته برای بانوان بسیار کم است. به المپیک۲۰۲۰ که نمی‌رسیم؛ اما امیدوارم در المپیک بعد بتوانم حضور داشته باشم. البته باید قبول کنیم این رشته در بخش بانوان با محدودیت‌هایی نیز روبه‌روست؛ به‌ویژه در مشهد که مسابقات بانوان سابقه لغوشدن نیز دارد.

گزارش خطا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->