خدمت برای میزبانی خادم ملت | مشهد مهیای حضور شهیدجمهور می‌شود تمهیدات اسکان برای شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع شهدای خدمت در مشهد جمع آوری موقت نرده های مسیر خط یک BRT در مراسم خاکسپاری شهید جمهور آیت الله رئیسی + فیلم اختصاص ۵۰۰ مسجد مشهد به اسکان زائران مراسم تشییع آیت‌الله رئیسی شهردار مشهد به دیدار مادر شهیدجمهور حضرت آیت‌الله رئیسی رفت عضو شورای شهر مشهد: نگاه شهید رئیسی حمایت از محرومان بود آماده باش سازمان آتش نشانی مشهد برای مراسم تشییع رییس جمهور شهید ایران اکران تصویر شهید آیت الله رئیسی در قاب مفاخر شهری مشهد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد: شهید رئیسی در حوزه زیارت صاحب ایده بود احیای کارگروه ملی زیارت، از اقدامات شاخص شهید رئیسی بود عضو شورای شهر مشهد: شهید رئیسی پدر معنوی محرومان بود یادگار‌های رئیسی برای مشهد تشکیل ۶ کمیته ویژه در شهرداری مشهد برای برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله رئیسی از دیوارنگاره شهیدجمهور در میدان شهدای مشهد رونمایی شد تداوم فعالیت ۲۴ ساعته پاکبانان مشهدی برای پاکسازی معابر وزارت کشور باید زمینه برگزاری انتخابات شورا‌ها را فراهم کند آیا ادارات مشهد پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل می‌شود؟ تعطیلی مدارس مشهد و خراسان رضوی از فردا تا پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد:

مردم با همه کاستی، کمبود‌ها و نامهربانی‎‌ها در راهپیمایی ۲۲ بهمن حاضر می‌شوند

  • کد خبر: ۱۷۳۸۹
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
مردم با همه کاستی،  کمبود‌ها و نامهربانی‎‌ها در راهپیمایی ۲۲ بهمن حاضر می‌شوند
بهمن، ثمره مبارزه یکصد ساله مبارزه مردم بود. در حقیقت تمام مبارزات یکصدساله مردم با محور عدالت، آزادی و توسعه با اتکا به آموزه‌های دینی در این روز به ثمر نشست.

الهام مهدیزاده، شهرآرانیوز، محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه موضوع عدالت در تمام وجه اعم از سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است، اظهارداشت: مردم با همه کاستی و کمبود‌ها و نامهربانی‎‌ها در راهپیمایی حاضر می‌شوند.

به گفته وی، حضور مردم بر مبنای دغدغه‌شان به ایران است و رساندن پیام به سردمدارانی است که فشار حداکثری به مردم آورده‌اند.


رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه با اشاره بر اینکه شنبه ۱۹ بهمن ماه وفات ام‌البنین و روز تکریم مادران شهید بود، افزود:  نقش حضرت ابوالفضل، نقش بی‌بدیلی است،  مادر ایشان هم جایگاه خاصی داشت. ما ام‌البنین زیادی در انقلاب و جنگ داریم. از مقام این مادران و صبوری آنان قدردانی کنیم.


حیدری خاطرنشان کرد: همه روز‌ها روز زن است. حضرت فاطمه یک کنشگر سیاسی بود و این نشان از حضور و نقش آفرینی زنان در جامعه دارد. باید به این مهم همه باور و اعتقاد داشته باشیم.

دوران احمدی نژاد خانه‌نشین شدیم، اما عقب‌نشینی نکردیم

حمیدرضا موحدی‌زاده، نائب رییس شورای اسلامی شهر مشهد در نطق پیش از دستور هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه استقلال در انزواو ماجراجو تعریف نمی‌شود، افزود: استقلال به معنای جلوگیری از استعمار بود. شعار آزادی در برابر نظام شاهنشاهی بود. شاه با ساواک خفقان ایجاد کرده بود. آن زمان آزادی فرهنگی بود. اما آزادی سیاسی نبود. مردم دنبال آزادی سیاسی بود که مردم ایران دنبال این آزادی بودند .


به گفته وی، جمهوریت هم برای جلوگیری از حق ویژه‌ای بود که عده‌ای تا ابد می‌توانستند حکومت کنند. 


وی در ادامه اظهارداشت: امروز باید اکثر قاطع پشت نظام باشند. بایو سیستم پرثمر باشد. در سایه جمهوری اسلامی باید حق آزادی بیان و اعتراض وجود داشته باشد.


موحدی زاده افزود: باید حکومت بر قلب‌ها را تکرار کنیم چرا حکومت بر بدن‌ها ماندگار نیست و از سویی مطلوب انقلاب ما نیست. قانون اساسی ما ظرفیت زیادی دارد که یا بلد تیستیم یا نمیخواهیم استفاده کنیم. در قانون اساسی آمده اداره کشور و شهر‌ها متکی بر ارای مردمی است. آیا اداره شهر توسط شورا ضرر دیده‌اند؟ درحالی که در این دوران امید به شهر برگشت؟


نائب رییس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه با اشاره بر اینکه، ما از اصلاحات دست برنمیداریم و در برابر همه این موارد به اصول خود می‌مانیم، تصریح کرد: دوران احمدی نژاد خانه نشین شدیم، اما عقب نشینی نکردیم. ما دنبال براندازی نیستم، اما اگر فدایند انتخابات نقد شود نیز به معنای براندازی نیست.

مثال بزنم حسین امینی برای شهر قائم کاندید شده فرماندار بود معتدل‌تر از امینی سراغ ندارم. گفتن ایشان نباشد.
در نقد انتخابات حرف‌هایی شنیده می‌شود که به هیچ عنوان هوشمندانه نیست. اینکه برخی از مسئولان بگویند هرکس انتخابات را نقد کند در صف دشمن است.


نمیدانم آیا پژواک این گفته‌ها خود را در جامعه دیده اند یعنی ۲۵ میلیون ایرانی در صف دشمن هستند؟


مردم باید معیار انتخابات ببیندند و در این راه آنان انتخاب می‌کنند. قطعا اگر یک تیم با خودش رقابت کند قطعا برنده می‌شود.

مصوبات هشتاد و پنجمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس


تصویب لایحه انتقال محل دفن زباله شماره یک و کارخانه تولید کمپوست

ماده واحده: شهرداری مشهد مقدس مکلف است، با توجه به غیر استاندارد بودن محل دفن زباله در مرکز شماره یک (جاده قدیم نیشابور)، حل مشکلات و بهبود شرایط زیست محیطی در محدوده این مرکز و انتقال مرکز مزبور و کارخانه کمپوست مرتبط با آن به محدوده میامی، حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه، نسبت به انجام مطالعات امکان سنجی انتقال مجموعه یاد شده به همراه کارخانه تولید کمپوست به محدوده مذکور (در ابعاد زیست محیطی و سایر موارد مربوط) اقدام و نتایج را در قالب گزینه‌های مدنظر و به همراه تجزیه و تحلیل هزینه‌ای در بودجه سنواتی سال ۱۳۹۹ پیش بینی و جهت تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه نماید.
تصویب تفریغ بودجه سال ۱۳۹۷ شهرداری مشهد مقدس (تفریغ بودجه شهرداری سال ۹۷ با ۱۴ رای به تصویب شورای شهر مشهد رسید.)

تصویب اساسنامه شرکت گردشگری توسعه و عمران هفت حوض و تغییر عنوان به شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد

ماده واحده- به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود، مستند به بند ۱۵ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۰۱/۰۳/۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی، ماده ۸۴ قانون شهرداری و ماده ۹ بخشنامه شماره ۱۹۲۷۴ مورخ ۲۰/۰۲/۱۳۹۴ وزارت کشور با موضوع ضوابط تشکیلاتی شهرداری‌ها و در راستای اجرای مصوبه شماره ۴۳۷۹/۹۸/۵/ش مورخ ۱۹/۰۳/۱۳۹۸ شورای اسلامی شهر، نسبت به اصلاح اساسنامه شرکت گردشگری توسعه و عمران هفت حوض و تغییر عنوان این شرکت به شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد به شرح پیوست (مهرشده توسط شورای اسلامی شهر) و طی مراحل قانونی لازم با رعایت تبصره زیر اقدام نماید.

▫️تبصره: درصورتی که اموال و دارایی‌هایی در اختیار شرکت در حساب سرمایه ثبت نشده باشد، حداکثر ظرف مدت یک سال پس از تشکیل شرکت، شناسایی و ارزیابی ریالی شده و پس از تصویب طرح افزایش سرمایه در مجمع عمومی فوق‌العاده و تأیید آن از سوی مراجع قانونی ذی‌ربط، به حساب سرمایه شرکت انتقال می‌یابد.


تصویب لایحه موضوع بکارگیری بانوان آتش نشان در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد

ماده واحده: به شهرداری مشهد مقدس (سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی) اجازه داده می‌شود نسبت به استفاده از خدمات تعداد هشتاد نفر از بانوان دارای حداقل ۳ سال (تا حال حاضر) سابقه همکاری داوطلبی با سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد پس از احراز صلاحیت‌های فنی و تخصصی، با استفاده از روش‌های ممکن در بکارگیری نیروی انسانی اقدام نماید.

▫️تبصره: شهرداری مشهد مقدس موظف است آثار مالی اجرای این مصوبه را در بودجه سال ۹۹ و لوایح بودجه سنواتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی پیش بینی نماید.

تصویب لایحه خرید ۸۶ دستگاه اتوبوس دیزل شهری اسکانیا

ماده واحده: به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود، در راستای دستیابی به هدف کمی خدمت "تأمین و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی" برنامه عملیاتی میان مدت ۱۴۰۰-۱۳۹۷ و مستند به بند ۲ ماده ۳۱ آیین‌‎نامه معاملات شهرداری تهران تسری‌یافته به کلانشهرها، نسبت به خرید ۸۶ دستگاه اتوبوس دیزل شهری اسکانیا (یورو ۴ مدل پارسین و مجهز به فیلتر DPF) به قیمت هر دستگاه، ۱۶.۳۳۰.۲۷۵.۰۰۰ (شانزده میلیارد و سیصد و سی میلیون و دویست و هفتاد و پنج هزار) ریال بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده، مطابق با مشخصات فنی و پیش‌نویس قرارداد پیوست و با رعایت تبصره زیر اقدام نماید.

▫️تبصره: پرداخت بهای ناوگان، به صورت نقد و همزمان و متناسب با تعداد ناوگان تحویلی می‌باشد.


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->