شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد گذری بر تاریخ انتشار نخستین نشریه‌های طنز در مشهد| تلخ و شیرین فکاهی نامه‌ها در ارض اقدس ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند انسجام ترافیکی در جنوب شهر مشهد رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان
سرخط خبرها
از آغاز فرایند انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد و کلات؛

تاکنون ۶۹ نفر انصراف دادند

  • کد خبر: ۱۷۸۹۶
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
تاکنون ۶۹ نفر انصراف دادند
فضای لازم برای تبلیغات در شهر از سوی شهرداری مشهد در نظر گرفته شده و ۱۳ گروه از سوی شهرداری نیز برای امحای تبلیغات غیرمجاز فعالیت دارند.
به گزارش شهرآرانیوز، احمد ریواده معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار مشهد گفت: جمعیت زیاد و گستردگی جغرافیایی حوزه انتخابیه مشهد و کلات موجب رونق تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی این حوزه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شده است.

وی افزود: تاثیر فضای مجازی در فعالیت‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات غیرقابل اجتناب است با این حال فعالیت‌های میدانی و فیزیکی نامزد‌ها بیشتر به حضور در مساجد، مراسم و دیدار با مردم محلات و روستا‌های حوزه انتخابیه اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: نامزد‌ها در این جلسات برای طرح دیدگاه‌های خود به گفتگو با مردم می‌پردازند و در این راستا هر شب مجوز‌های بسیار برای برگزاری همایش‌ها و دیدار‌های رودرروی نامزد‌ها در مساجد و فضا‌های سرپوشیده شهری و روستایی صادر می‌شود.

وی به تخلفات احتمالی در تبلیغات انتخاباتی اشاره کرد و گفت: برای برخورد با تخلفات در فضای مجازی کمیته پیگیری جرایم انتخاباتی در دادگستری خراسان رضوی تشکیل شده و شیوه نامه برخورد با این تخلفات در این کمیته پیگیری می‌شود.

ریواده افزود: دامن زدن به مطالباتی که خارج از اختیارات نمایندگی باشد یا امکان اجرا نداشته باشد در تبلیغات این دوره بسیار محدود شده است و براساس گزارش‌های دریافتی از سوی دستگاه قضایی و ستاد انتخابات، کمترین تخلفات در این خصوص مشاهده شده است.

وی ادامه داد: تبلیغات میدانی و در فضای شهری طی روز‌های آخر تبلیغات انتخاباتی اوج می‌گیرد و نامزد‌ها تمام تلاش خود را برای تبلیغات فیزیکی و میدانی به روز‌های آخر موکول می‌کنند.
وی گفت: فضای لازم برای تبلیغات در شهر از سوی شهرداری مشهد در نظر گرفته شده و ۱۳ گروه از سوی شهرداری این شهر نیز برای امحای تبلیغات غیرمجاز فعالیت دارند.
 
اهداف غیرانتخاباتی برخی انصراف دهندگان
معاون فرماندار مشهد افزود: از آغاز فرایند انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد و کلات که بیش از ۵۰۰ داوطلب نامزدی ثبت نام کرده بودند تاکنون ۶۹ نفر انصراف دادند و از روز ۲۲ بهمن و اعلام اسامی ۳۳۳ نامزد نمایندگی در این حوزه انتخابیه تاکنون شمار نامزد‌های موجود به ۳۱۷ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: از آغاز فرایند انتخابات و پس از ابلاغ قانون شفافیت مالی نامزد‌های انتخاباتی، برخی از داوطلبین نامزدی نمایندگی در فراخوان‌ها و فرایند یاد شده مشارکت نداشته و برای انجام این امور به فرمانداری مراجعه نکرده و شماره حساب ارائه نکردند لذا از همان ابتدا مشخص بود این افراد قصد حضور جدی در انتخابات ندارند.

وی گفت: به نظر می‌رسد هدف آنان، تایید صلاحیت شدن و انگیزه‌های شخصی بوده است با این حال نمی‌توان دلایل قطعی برای این انصراف‌ها اعلام کرد.
تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های نمایندگی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از بامداد پنجشنبه ۲۴ بهمن ماه آغاز شده است تا ۲۴ ساعت قبل از انتخابات ادامه دارد.

۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند.
استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۲ حوزه انتخاباتی دارد.
حوزه انتخابیه مشهد و کلات با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت و پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی، بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی محسوب می‌شود.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند در سراسر کشور برگزار می‌گردد.
 
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->