نسل جوانِ باغیرت، متعهد و مسئولیت‌پذیر، نیاز آینده جامعه ماست شرایط حجاب با اجرای طرح نور تغییری کرده است؟ رسالت رو به گسترش آموزش زنان؛ کاهش شکاف جنسیتی کاهش مصرف نمک، راهی برای تسکین دردهای زنانه تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد رشد ۲.۴۳ درصدی موالید مادران ۲۰ تا ۲۴ سال پویش ملی «مادران نسل رضوی» از دهه کرامت در سراسر کشور آغاز خواهد شد قرارگاه تعالی زن و خانواده در سال جدید با جدیت پیگیری می‌شود در چه سنی میزان باروری زنان پایان می‌یابد؟ سیده ملک‌خاتون نخستین زن حکمران شیعه سیده ملک‌خاتون نخستین زن حکمران شیعه مروری بر زندگی نخستین بانوی دارنده دکترای ریاضی در خراسان‌رضوی | انتگرال زندگی و حساب عاشقی! قرار نیست همه‌چیز به «خاطره» تبدیل شود تجلیل از بانوان موفق جامعه کارگری رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم برابری جنسیتی همیشه به نفع بانوان نیست ویدئو | کودکان، قربانی بلاگر‌های آرایشی رکوردشکنی جوانمردی در جام‌جهانی پاراتیراندازی | تیم ایران طلا گرفت ویدئو | استقبال ویژه خانوادگی از سرمربی قهرمان آسیا با پرچم متبرک
سرخط خبرها
سلیمی: امسال امور بین الملل حوزه زن و خانواده را به طور جد پیگیر هستیم

سلیمی: امسال امور بین الملل حوزه زن و خانواده را به طور جد پیگیر هستیم

  • کد خبر: ۲۲۲۷۰۷
  • ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹
رییس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای شهر مشهد گفت: با اطمینان کامل می‌توان گفت موضوع زن و خانواده در حکم زیربنا و جوهره تمامی ارکان و لایه‌های نظام برنامه‌ریزی شهری است.

فاطمه سلیمی در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: با ایجاد کمیسیون بانوان و خانواده در شورای ششم، سیاست‌هایی را در سه حوزه مختلف از جمله برنامه و بودجه، سخت افزار و نرم افزار مرتبط با موضوعات زن و خانواده ایجاد کردیم.

وی افزود: برای اولین بار در شهرداری مشهد در حوزه برنامه و بودجه، بودجه‌ای را به حوزه زنان و خانواده اختصاص دادیم تا در برنامه‌های شهرداری نگاه خانواده محوری مورد توجه قرار گیرد.

رییس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای شهر مشهد ادامه داد: در حوزه سخت افزار به توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز زنان پرداخته ایم که شامل توسعه زیر ساخت‌های ورزشی بانوان، احداث بوستان بانوان از جمله شهربانوی وکیل آباد و شهربانوی کوهسنگی، توسعه بوستان‌های کوچک مقیاس و تعمیر و تجهیز بوستان‌های قبلی است.

سلیمی با بیان اینکه پیگیر توسعه زیرساخت‌های ورزشی حوزه بانوان نیز در شهر هستیم تصریح کرد: در نظر داریم چند بوستان بانوان دیگر در شهر مشهد از جمله شهربانوی بسیج، آفتاب، طرق و کرامت را امسال بهره براری کنیم..

وی افزود: در حوزه نرم افزاری که جنبه فرهنگی و آموزشی دارد نیز طرح‌هایی نظیر طرح «با هم» و «ترنم زندگی» و برنامه‌های بسیار دیگری را برای خانواده تدارک دیده ایم، با اطمینان می‌توان گفت موضوع زن و خانواده در حکم زیربنا و جوهره تمامی ارکان و لایه‌های نظام برنامه‌ریزی شهری است.

وی اضافه کرد: ایجاد کمیسیون بانوان و خانواده در این دوره شورای شهر از مهم‌ترین و ضروری‌ترین اقداماتی بود که به همت همکارانم در شورای اسلامی شهر دوره ششم رقم خورد.

عضو هیات رئیسه و رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر تصریح کرد: هر چند تحقق صد درصدی منویات در متن این اقدام مهم الزام ممارست و ادامه این ماموریت را می‌طلبد، اما برای تمام تلاش‌های صورت گرفته و همراهی‌های انجام شده در این حوزه که تاکنون بوده است از همه همکاران دغدغه‌مندم در شورا و شهرداری سپاس‌گزارم.

سلیمی اضافه کرد: تاکنون اقدامات به‌سزایی در سطح شهروندان و همکاران شهرداری صورت گرفته است که نمایش بخشی از ماموریت‌های کمیسیون بانوان و خانواده بود.

وی ادامه داد: از جمله این موارد می‌توان به همکاری با انجمن‌های موضوع خانواده از جمله انجمن نفس در حوزه پیشگیری از سقط جنین، اقدامات در حوزه تقویت بانک شیر، اقدامات توانمندسازی و افزایش آگاهی و عزت نفس در بانوان، آموزش‌ها در حوزه سلامت مادران باردار در سطح شهر، باشگاه‌های مخاطب محور ویژه تمامی اعضای خانواده از جمله طرح‌های «باهم»، «صدای پای زندگی»، «مهرانه»، «ریحانه»، «تمام»، «کهکشان کودکی»، «ترنم زندگی» و ...، اقدامات زیرساختی و فضاسازی‌های شهری با تاکید بر طراحی و ایجاد بوستان‌های موضوعی ویژه بانوان و ایجاد مراکز رویش نوین در سطح شهروندان اشاره کرد.

عضو هیات رئیسه و رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر افزود: همچنین در کنار موارد مذکور اقداماتی در حوزه پزشکی و رفاهیات پرسنل همچون هزینه‌های ناباروری، رفاهیات ویژه امور پزشکی و سلامت مادران باردار، دوره‌های آموزشی تربیت فرزند، مشاوره‌های ازدواج و ...، غربالگری‌های ویژه بانوان و آقایان، هماهنگی‌های ایاب و ذهاب مادران باردار و ... در سطح کارکنان شهرداری نیز انجام شده است.

رییس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای شهر مشهد گفت: امسال نیز مسائل حوزه بین المللی در زمینه زن و خانواده را به طور جد پیگیر هستیم تا اقدامات انجام شده در حوزه زن و خانواده در مشهد را ارتقا و اقدامات صورت گرفته و تجارب کلان شهر مشهد در حوزه زنان را به سطح بین الملل ارایه کنیم همچنین اقدام موثری در جهت نمایش تصویر واقعی جهان شهر برکت و کرامت در حوزه زن و خانواده رقم زنیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.