طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع یکی از مهمترین اقدامات شهید آیت الله رئیسی بود کشف ۱۷ کیلوگرم زعفران قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد(۱ خرداد ۱۴۰۳) قطار فوق‌العاده مشهد برای مراسم تشییع رئیس‌جمهور از مهاجرت ۱۰ هزار پزشک تا توزیع نابرابر پزشکان متخصص در کشور  برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام شد ممنوعیت‌های تردد ویژه مراسم تشییع پیکر رئیس جمهوری در مشهد اعلام شد تشکیل پرونده قضایی برای منتشرکنندگان مصادیق توهین‌آمیز درخصوص سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد برای روز پنجشنبه (٣ خرداد ١۴٠٣) هم‌زمان با مراسم تشییع و تدفین رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه، یکم خرداد ١۴٠٣) | آغاز بارش‌های پراکنده باران در استان آسیب‌هایی جدی که روغن مصرف شده به مغز می‌زند تا زنده هستید، تکلیفتان را برای اهدای‌عضو مشخص کنید دستگیری اعضای باند گروگان‌گیری اتباع خارجی در تهران ۱۰ راهکار برای به حداکثر رساندن کالری‌سوزی در ۳۰ دقیقه خوراکی‌های سالمی که می‌توانید جایگزین نان کنید نحوه مصرف برگه زردآلو برای یبوست | طبع قیسی خشک گرم است یا سرد نقش مهم تغذیه در تکامل دندان‌ها ۷ دلیل احساس تشنگی مداوم
سرخط خبرها

در هفته اول مرداد ۴۲۰۰ نفر در خراسان رضوی خون خود را اهدا کردند

  • کد خبر: ۳۶۰۷۲
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
در هفته اول مرداد ۴۲۰۰ نفر در خراسان رضوی خون خود را اهدا کردند
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: از ۲۸ تیرماه تا ۳ مردادماه ۴۲۸۸ نفر با حضور در پایگاه‌های اهدای خون استان خون خود را به نیازمندان اهدا کردند.

جانقربان- دکتر مجید عبداللهی در گفتگو با شهرآرانیوز افزود: این آمار به نسبت هفته گذشته که تعداد اهدا ۲۴۷۱ نفر بود با رشد دوبرابری همراه بوده است، اما همچنان میزان ذخایر خونی با استاندارد فاصله دارد و با کمبود آن مواجه هستیم.


وی اظهار کرد: در هفته گذشته مشارکت بانوان ۲۶۴ نفر و تعداد آقایان ۴۰۴۸ نفر بوده که باتوجه به آمار اهدا از این تعداد برخی خون ناقص اهداکرده و یا بعد از معاینه منصرف شده اند.


این مقام مسئول گفت: ۱۱۹۴ نفر از این تعداد افرادی با سابقه مراجعه و تعداد ۲۴۶۲ نفر افرادی هستند که به‌صورت مستمر به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه می‌کنند.


مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی افزود: در تاریخ یادشده در مجموع ۵۵۴۱ نفر به پایگاه‌های اهدای خون در خراسان رضوی مراجعه کرده‌اند که تمام این افراد موفق به اهدای خون نشده‌اند.


عبداللهی اظهار کرد: همچنان تعداد مرجعان اهدای خونی گروه خونی «O مثبت» بیشترین و گروه‌های خونی «AB منفی» و «O منفی» کمترین است.


وی گفت: با اوج‌گیری دوباره کرونا و نیاز به منابع خونی از شهروندان درخواست می‌کنیم در امر خداپسندانه اهدای خون و اهدای پلاسما مشارکت پررنگ‌تری داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->