حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید!
سرخط خبرها

بیرانوند در بند حاشیه

  • کد خبر: ۴۴۶۱
  • ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۰
بیرانوند در بند حاشیه
نگاهی به حواشی و پیامدهای رفتار توهین‌آمیز بیرانوند در بازی مقابل تراکتورسازی که فیلم آن در فضای مجازی داغ شده است

دوباره در راه رختکن، دوباره یک رفتار توهین‌آمیز و دوباره دوربین‌هایی که برای ثبت و ضبط رفتار سلبریتی‌ها همیشه بالا هستند. علیرضا بیرانوند بعد از پایان بازی پرسپولیس و تراکتور در ورزشگاه یادگار امام، وقتی به‌سمت رختکن حرکت می‌کرد، رو به طرفداران تراکتورسازی رفتاری ناپسند انجام داد که فیلم آن در فضای مجازی داغ شد و حاشیه‌های زیادی را به‌دنبال داشت. بیرانوند که همین دو هفته پیش عنوان «مرد سال فوتبال ایران» را به خود اختصاص داده بود، در دیدار هفته آخر لیگ هجدهم که پرسپولیس با شکست پارس جنوبی به قهرمانی لیگ برتر رسید، با مأموران نیروی انتظامی درگیر شد؛ اتفاقی که به محرومیت تعلیقی سه‌جلسه‌ای و جریمه 50میلیون تومانی سنگربان پرسپولیس انجامید. حالا باشگاه تراکتورسازی با استناد به فیلم جدید بیرانوند، از او به کمیته انضباطی شکایت کرده است. این یعنی باشگاه پرسپولیس و این گلر در خطر از دست دادن بازی حساس هفته چهارم(شهرآورد تهران) هستند که اگر این اتفاق بیفتد، انتظار می‌رود دروازه‌بان پرسپولیسی‌ها با برخورد قاطع مسئولان باشگاه روبه‌رو شود؛ البته این تمام ماجرا نیست و بخش زیادی از اعتراض‌ها به فضای مجازی کشیده شده است.


تقصیر بیرانوند یا تماشاگران فحاش؟
بین طرفداران تراکتورسازی و پرسپولیس دعوای شدیدی بر سر رفتار بیرانوند رخ داده است که رد آن در اینستاگرام و توئیتر مشخص است. کافی است هشتگ بیرانوند را جست‌وجو کنید تا با سیل این پیام‌ها رو‌به رو شوید: «آقای ‎بیرانوند! شما دروازه‌بان تیم ملی هستی. مردم شما را دوست دارند. چرا هی یه کارهایی می‌کنی که مجبور بشی بری عذرخواهی کنی؟! اون حرکات در بازی ‎تراکتور و ‎پرسپولیس واقعا باورکردنی نبود.» برخی کاربران هم با کنایه زدن به آسان‌گیری‌های کمیته انضباطی در قبال بیرانوند، خواستار برخورد شدیدتر با او بودند: «بعد از تو صورت بازیکن حریف زدن و فحش نشون دادن به هوادارها و داد زدن سر داور، به‌زودی رئیس کمیته اخلاق می‌گه: اگه بیرانوند وسط زمین آدم هم بکشه، محکومیت تعلیقیش اجرا نمی‌شه. نزدیک دربی چه انتظاراتی دارید شماها!» کاربر دیگری به اسم حامی نوشته بود: «حرکت زشت بیرانوند چون در محوطه دو‌ومیدانی رخ داده، مربوط به فدراسیون دو‌ومیدانی است. روابط‌عمومی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال».
طرفداران پرسپولیس هم با پست‌ها و کامنت‌هایشان، سعی می‌کردند بخش دیگر ماجرا را نشان بدهند: «‏کور کردن چشم دو هوادار توسط سپاهانی‌ها، شکستن صندلی‌های ورزشگاه فولادشهر توسط استقلالیا، حمله وحشیانه به هوادار فوتبال توسط منشا، 90دقیقه فحاشی توسط تراکتوری‌ها مجازاتی نداره، فقط منتظر واکنش ‎بیرانوند به تماشاگرنماهای فحاش بودن تا اعمال قانون کنن!» کاربر دیگری نوشته بود: «شروع‌کننده و باعث و بانی بی‌احترامی، بعضی از تماشاگرای تراکتور بودن؛ اون وقت می‌خوان از بیرانوند شکایت کنن. من به‌عنوان یه پرسپولیسی نمی‌خوام تعمیم بدم حرکت زشت تماشاگرای تراکتور رو و بگم همه مقصرن، ولی قطعا رفتار بیرانوند، ماحصل رفتار زشت تماشاگرا بود!»


تمرکز بر حرفه‌ای ماندن
رفتار علی بیرو، ریشه در اتفاقات بسیاری دارد که خروجی آن قطعا چیزی جز تباهی فوتبال این استعداد خاص نخواهد بود. گلر محبوب سرخ‌پوشان تهرانی که بعد از جام‌جهانی، اسم خودش را در فهرست خرید تیم‌های مختلف اروپایی می‌دید، به‌دلیل قراردادی که به‌صورت کاملا احساسی با پرسپولیسی‌ها امضا کرده بود، نتوانست مسافر اروپا شود تا این اتفاق هم روی بداخلاقی‌های این بازیکن تاثیر بگذارد. بیرانوند اگر می‌خواهد در ادامه مسیر فوتبالی‌اش، روزهای بهتر و درخشان‌تری را ببیند، باید دست از حواشی گاه‌وبی‌گاه بردارد و تمرکزش را روی بازی‌اش بگذارد.
مرور رفتارهای الن اسمیت، استعداد ناب فوتبال انگلیس، در ابتدای قرن21 شاید تلنگر خوبی برای بیرانوند باشد؛ جایی که سر الکس فرگوسن، معمار فوتبال منچستریونایتد، اسمیت را یک یاغی وحشی نامید. آلن اسمیت که یکی از بهترین هافبک‌های نفوذی آن سال‌های فوتبال انگلیس بود، خیلی زود از دایره بازیکنان حرفه‌ای خارج شد و تا جایی پیش رفت که در سی‌ودوسالگی در هیچ‌کدام از تیم‌های درجه‌چندم انگلیس هم جایی نداشت! حواشی خارج از زمین اسمیت به‌همراه درگیری‌های گاه‌وبی‌گاه این بازیکن با هواداران و حتی بازیکنان خودی، او را خیلی زود از جمع بهترین‌ها خارج کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->