گفت‌وگو با مهتاب پلارک، نوجوان قهرمان در ورزش‌های رزمی و موتورکراس
  • کد مطالب: ۱۳۱۰۸۰
  • /
  • ۰۲ آبان‌ماه ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۶

گفت‌وگو با مهتاب پلارک، نوجوان قهرمان در ورزش‌های رزمی و موتورکراس

مهتاب پِلارک، دانش‌آموز رشته تربیت‌بدنی است و توانایی‌های زیادی را در ورزش‌های مختلف از خود نشان داده است.

شبنم کرمی- بچه‌های خوب! این روزها که زمان بیشتری را صرف موبایل و تبلت می‌کنید و به‌علت رفت و آمدهای کمتر و آپارتمانی بودن بیشتر خانه‌ها، فرصت تحرک و بازی کمتری دارید حتما باید ورزش و نرمش را جزو برنامه‌های روزانه خود قرار دهید تا بتوانید سلامتی و شادابی‌تان را حفظ کنید.

مهتاب پِلارک، دانش‌آموز رشته تربیت‌بدنی مدرسه فاضله است.

او با علاقه‌ی خود به ورزش در مسیر قهرمانی ملی گام نهاده و توانایی‌های زیادی را در ورزش‌های مختلفی مانند موتورکراس، کنگ‌فو، جودو، اسب‌سواری و بسکتبال از خود نشان داده است.

با مهتاب گفت‌وگو کردیم که می‌خوانید.

 

گفت‌وگو با مهتاب پلارک، نوجوان قهرمان در ورزش‌های رزمی و موتورکراس

 

آغاز یک راه روشن

 ورزش را از ۸سالگی و با ژیمناستیک آغاز کردم اما پس از مدتی به ورزش‌های رزمی علاقه‌مند شدم و ۵سال کنگ‌فو کار ‌کردم، از ۱۵سالگی موتورکراس را هم شروع کردم و از یک سال پیش با تغییر رشته‌ رزمی، جودو را به‌صورت حرفه‌ای ادامه داده‌ام. 

عاشق هیجان هستم و دوست دارم با رشته‌های ورزشی بیشتری آشنا شوم و خودم را در آن‌ها محک بزنم، البته به رشته‌های جودو و موتورکراس خیلی علاقه‌مندم و قصد دارم تا قهرمانی جهان آن‌ها ادامه دهم. 

 

گفت‌وگو با مهتاب پلارک، نوجوان قهرمان در ورزش‌های رزمی و موتورکراس

 

مدال‌های رنگارنگ من

نخستین مقام ورزشی خود را پس از ۵ماه تمرین، سال۹۶ در مسابقات کنگ‌فو استان کسب کردم. سال۹۷ سه مدال نقره، طلا و برنز استانی در رشته‌ی کونگ‌فو به‌دست آوردم.

در رشته موتورکراس نیز دو مدال نقره و طلای استانی سال۹۸ و نقره کشوری سال۹۹ را کسب کردم.

امسال هم تاکنون توانسته‌ام مدال نقره‌ی استانی جودو را از آن خود کنم و به‌صورت تفریحی به رشته‌های ورزشی اسب‌سواری و بسکتبال نیز مشغول هستم.

 

گفت‌وگو با مهتاب پلارک، نوجوان قهرمان در ورزش‌های رزمی و موتورکراس

 

پیروزی با عشق و روحیه قهرمانی

با توجه به روحیه قهرمانی‌ام قصد دارم با تلاش بیشتر و به‌طور هدفمند به مقام‌های بالاتری برسم و به‌زودی عضو تیم ملی جودو شوم تا بتوانم در مسابقات کشوری و آسیایی و بین‌المللی شرکت و در موتورسواری نیز به موفقیت‌های جهانی دست پیدا کنم و در آینده نیز در یک شغل ورزشی مشغول به کار شوم.

این روحیه آن‌قدر در من قوی است که سال۹۸ در مسابقات کشوری موتورکراس یک روز قبل از مسابقات، کتفم آسیب دید اما با وجود آن، با تحمل درد و سختی توانستم مقام دوم را به‌دست بیاورم.

البته در رشته‌های ورزشی که دنبال می‌کنم فقط عشق به ورزش مشوقم است، با این حال امیدوارم با مهیا شدن بیش از پیش شرایط پیشرفت، قهرمانی جهان در رشته‌های مختلف ورزشی برای بسیاری از دختران و بانوان ایرانی در حد یک آرزو باقی نماند. 

 

امکانات به علاوه‌ی هدف

امکانات در همه رشته‌های ورزشی مهم است. مثلا در تمرین موتورسواری به دلیل نبود پیست استاندارد، کتفم آسیب دید و دچار شکستگی پا شدم یا در تمرین جودو برای انتخابی کشوری ترقوه‌ام شکست.

با این حال برای پیروزی در این ورزش‌ها به آماده جسمانی بالا و مهم‌تر از آن داشتن هدف نیاز هست.

هر ورزشی ابتدا برای سلامتی و بالا رفتن روحیه خوب و لازم است. در ضمن هنگام ورزش به نقطه ترقی فکر می‌کنیم که سبب رسیدن به آرامش ذهنی می‌شود.

 

گفت‌وگو با مهتاب پلارک، نوجوان قهرمان در ورزش‌های رزمی و موتورکراس

 

ورزش در کنار درس

همواره تلاش کرده‌ام در کنار درس‌خواندن و کسب نمره‌های عالی به پیروزی و قهرمانی دست پیدا کنم زیرا اعتقاد دارم برای یک ورزشکار خوب بودن باید سطح تحصیلات بالایی داشته باشیم، چون ورزشکار کم‌سواد در جامعه پیشرفته امروز جایگاهی ندارد.

از داشتن حامی بزرگی مانند پدرم، خدا را شکر می‌کنم و تلاش خودم و راهنمایی استادان بزرگم را سبب پیروزی‌هایم می‌دانم.

به دوستانم توصیه می‌کنم ورزش کنند حتی اگر برای آرام کردن ذهن و داشتن بدن سالم باشد. در کنار آن تلاش کنند حتما از تحصیلات بالایی برخوردار شوند زیرا این دنیا، دنیای تکنولوژی است.

همچنین از زندگی خود لذت ببرند، چرا که عمر در گذر است. 

من امروز، نه فقط گذشته‌ام که آینده خود را با رشته‌های جودو و موتورکراس ساخته‌ام و باور دارم با توجه به توانایی و هوش بالای خانم‌ها، هیچ ورزش سختی وجود ندارد و ما می‌توانیم از پسِ همه آن‌ها به‌راحتی برآییم و آرزو دارم شیرزنان ایرانی بیش از پیش در سطح مسابقات جهانی شکوفا شده و پیروز باشند.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.