رسانه‌های فلسطینی: تنها ایران می‌تواند در چند دقیقه معادله را عوض کند سلوان مومیکا، فرد عامل اهانت به قرآن در نروژ کشته شد (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معامله گران بورس رژِیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی با خبر بودند؟ دانمارک ممنوعیت قرآن سوزی را تصویب کرد مقاومت لبنان چندین پایگاه اشغالگران را هدف حمله موشکی قرار داد وزیر خارجه قطر: نابودی حماس با ادامه جنگ هرگز اتفاق نخواهد افتاد ترکیه تعدادی از اعضای پ.ک.ک. را کشت ویدئو| اثبات کذب بودن ادعای رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان الشفاء تمام پروازهای بحرین به رژیم صهیونیستی لغو شد ویدئو| لحظه شکار شدن تانک رژیم صهیونیستی توسط نیروهای گردان قسام سازمان ملل خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در غزه شد واکنش‌های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی روسیه آزمایش موشکی در قطب شمال را تکذیب کرد تیراندازی در یک مرکز درمانی در هلند چند کشته و زخمی برجای گذاشت پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق چین و سوریه ۳ سند همکاری امضا کردند جزئیات بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران| فارس و تسنیم هم تحریم شدند تعداد جان‌باختگان سیل لیبی از ۱۱ هزار نفر گذشت تعداد جان‌باختگان سیل در لیبی به ۵۳۰۰ نفر رسید
سرخط خبرها

تعداد جان‌باختگان سیل لیبی از ۱۱ هزار نفر گذشت

  • کد خبر: ۱۸۴۲۹۹
  • ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
تعداد جان‌باختگان سیل لیبی از ۱۱ هزار نفر گذشت
وزارت بهداشت دولت لیبی اعلام کرد که آمار جان باختگان سیل شهر درنه لیبی از ۱۱۳۰۰ نفر فراتر رفته است.

به گزارش شهرآرانیوز وزیر بهداشت دولت لیبی اعلام کرد که شمار کشته‌ها در اثر سیل ویرانگر درنه، شهری ساحلی در شمال لیبی، از ۱۱۳۰۰ نفر فراتر رفته و تعداد مفقودی‌ها به ۱۰ هزار رسیده است.

وزارت بهداشت دولت لیبی پیش‌تر پیش بینی کرده بود که شمار کشته‌ها در اثر سیل ویرانگر درنه، به ۱۰ هزار نفر و تعداد مفقودی‌ها به ۱۰۰ هزار برسد.

شهر درنه در شمال لیبی قرار دارد و بر اساس آخرین آمار در سال ۲۰۱۱ (قبل از سرنگونی قذافی) ۲۰۰ هزار نفر جمعیت داشته است.

این مقام لیبیایی فاجعه رخ داده در این کشور را که سالیان است درگیر جنگ داخلی بوده است، این گونه توصیف کرد: یک سری از محله‌های شهر کاملاً با ساکنانش بر اثر سیل به دریا ریخته شده و محو شده است.

مسیل وادی درنه، یک رودخانه فصلی است که از بین کوه‌های واقع در شمال این شهر شروع شده می‌شود و به دریای مدیترانه می‌ریزد. مقامات لیبی دهه هفتاد میلادی برای جلوگیری از وقوع سیلاب در این شهر، اقدام به ایجاد دو سد خاکی و تعدادی سیل‌بند در بالادست این مسیل کردند، ولی حجم بارش بالا منجر به این شده است که همه این سد‌ها و سیل‌بند‌ها و پنج پلی که کرانه‌های این رودخانه را به هم وصل می‌کرد، شکسته شود و مقادیر زیادی سنگ و خاک به‌سمت پایین‌دست رودخانه حرکت کند.

ازآن‌جایی که ورودی شهر رودخانه ظرفیت انتقال این همه آب و گل‌ولای را نداشت، سیل در امتداد رودخانه و محله‌های اطراف نفوذ می‌کند و تا فاصله چندصدمتری عمده ساختمان‌ها حتی ساختمان‌های ۱۰ طبقه و بیشتر را با خود برده است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->