رسانه‌های فلسطینی: تنها ایران می‌تواند در چند دقیقه معادله را عوض کند سلوان مومیکا، فرد عامل اهانت به قرآن در نروژ کشته شد (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معامله گران بورس رژِیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی با خبر بودند؟ دانمارک ممنوعیت قرآن سوزی را تصویب کرد مقاومت لبنان چندین پایگاه اشغالگران را هدف حمله موشکی قرار داد وزیر خارجه قطر: نابودی حماس با ادامه جنگ هرگز اتفاق نخواهد افتاد ترکیه تعدادی از اعضای پ.ک.ک. را کشت ویدئو| اثبات کذب بودن ادعای رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان الشفاء تمام پروازهای بحرین به رژیم صهیونیستی لغو شد ویدئو| لحظه شکار شدن تانک رژیم صهیونیستی توسط نیروهای گردان قسام سازمان ملل خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در غزه شد واکنش‌های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی روسیه آزمایش موشکی در قطب شمال را تکذیب کرد تیراندازی در یک مرکز درمانی در هلند چند کشته و زخمی برجای گذاشت پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق چین و سوریه ۳ سند همکاری امضا کردند جزئیات بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران| فارس و تسنیم هم تحریم شدند تعداد جان‌باختگان سیل لیبی از ۱۱ هزار نفر گذشت تعداد جان‌باختگان سیل در لیبی به ۵۳۰۰ نفر رسید
سرخط خبرها

سازمان ملل خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در غزه شد

  • کد خبر: ۱۹۰۰۶۱
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹
سازمان ملل خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در غزه شد
سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در نوار غزه شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دوجاریک روز شنبه به وقت محلی برابر با ۲۱ اکتبر ۲۰۲۳ و ۲۹ مهرماه جاری در بیانیه‌ای درباره وضعیت خاورمیانه گفت: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل از کمک‌های امیر قطر به خاطر تلاش‌های وی برای آزادی دو آمریکایی که در غزه گروگان گرفته شده بودند، سپاسگزار است.

سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد: دبیرکل بار دیگر درخواست خود را برای آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان‌ها تکرار می‌کند.

دوجاریک افزود: گوترش باز هم خواستار دسترسی بدون مانع و پایدار به کمک‌های بشردوستانه در غزه، احترام کامل به قوانین بین المللی بشردوستانه و حمایت از غیرنظامیان، و همچنین تلاش هماهنگ جامعه بین المللی برای جلوگیری از گسترش درگیری در منطقه است.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس «سران صلح قاهره ۲۰۲۳» گفت: بار دیگر دعوت به آتش بس برای برقراری صلح براساس راهکار موسوم به "دو دولتی" می‌کنیم، باید به توافقنامه‌های ژنو پایبندی وجود داشته باشد.

دبیرکل سازمان ملل افزود: باید قانون بین المللی اجرا، از حمله به غیرنظامیان و مدارس و بیمارستان‌ها و مراکز سازمان ملل پرهیز و از غیرنظامیان حفاظت شود. ساکنان غزه نیاز دارند که کمک‌های انسانی بیشتری به آن‌ها شود، زمان برای پایان کابوسی که کودکان را تهدید می‌کند، فرا رسیده است.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز گذشته اعلام کرد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در پی مذاکره با قطر، دو آمریکایی (یک مادر و دختر) بازداشت شده را آزاد و به صلیب سرخ تحویل داده است.

سی ان ان افزد: آزادی این دو شهروند آمریکایی نتیجه مذاکرات قطر و حماس است که پس از ربودن حدود ۲۰۰ نفر از اسرائیل توسط حماس در ۷ اکتبر آغاز شد.

ابوعبیده سخنگوی جنبش حماس در بیانیه‌ای گفت: «گردان‌های القسام در واکنش به تلاش‌های قطر، دو شهروند آمریکایی (یک مادر و دخترش) را به دلایل بشردوستانه آزاد کردند تا به مردم آمریکا و جهان ثابت کنند که ادعا‌های بایدن و دولت فاشیستی او دروغ و بی‌اساس است.»

وزارت خارجه آمریکا روز شنبه به وقت محلی برابر با ۲۱ اکتبر ۲۰۲۳ و ۲۹ مهرماه جاری اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور در بیانیه‌ای گفت: «ما از تمام طرف‌ها می‌خواهیم گذرگاه رفح را باز نگه دارند تا ادامه جریان کمک ممکن شود. این کمک برای رفاه مردم غزه حیاتی است. ما به صراحت اعلام کرده ایم: حماس نباید در توزیع این محموله کمکی حیاتی دخالت کند. مردم غیرنظامی غزه مسوول تروریسم وحشتناک حماس نیستند و نباید بخاطر اعمال منحط آن رنج ببینند.»

بلینکن در ادامه ادعاهایش افزود: «همانطور که رئیس جمهور بایدن گفته بود، اگر حماس این کمک را بدزد و آن را منحرف کند بار دیگر نشان داده که هیچی علاقه‌ای به رفاه مردم فلسطین ندارد و عملا از توانایی جامعه بین المللی برای ارائه این کمک جلوگیری می‌کند. باید از غیرنظامیان محافظت شود و کمک باید به سرعت به آن‌هایی نیاز دارند برسد.»

بلینکن مدعی شد: «ما به همکاری نزدیک با شرکای منطقه‌ای برای تاکید بر اهمیت پیروی از قانون جنگ، حمایت از کسانی که خواستار انتقال به منطقه امن هستند یا می‌خواهند کمک ارایه و تسهیل دسترسی به غذا، آب، کمک پزشکی و پناهگاه برای شهروندان غزه در هرکجا که هستند، ادامه خواهیم داد.»

نیرو‌های مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیرکننده‌ای را با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کرده‌اند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->