رسانه‌های فلسطینی: تنها ایران می‌تواند در چند دقیقه معادله را عوض کند سلوان مومیکا، فرد عامل اهانت به قرآن در نروژ کشته شد (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معامله گران بورس رژِیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی با خبر بودند؟ دانمارک ممنوعیت قرآن سوزی را تصویب کرد مقاومت لبنان چندین پایگاه اشغالگران را هدف حمله موشکی قرار داد وزیر خارجه قطر: نابودی حماس با ادامه جنگ هرگز اتفاق نخواهد افتاد ترکیه تعدادی از اعضای پ.ک.ک. را کشت ویدئو| اثبات کذب بودن ادعای رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان الشفاء تمام پروازهای بحرین به رژیم صهیونیستی لغو شد ویدئو| لحظه شکار شدن تانک رژیم صهیونیستی توسط نیروهای گردان قسام سازمان ملل خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در غزه شد واکنش‌های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی روسیه آزمایش موشکی در قطب شمال را تکذیب کرد تیراندازی در یک مرکز درمانی در هلند چند کشته و زخمی برجای گذاشت پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق چین و سوریه ۳ سند همکاری امضا کردند جزئیات بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران| فارس و تسنیم هم تحریم شدند تعداد جان‌باختگان سیل لیبی از ۱۱ هزار نفر گذشت تعداد جان‌باختگان سیل در لیبی به ۵۳۰۰ نفر رسید
سرخط خبرها

تعداد جان‌باختگان سیل در لیبی به ۵۳۰۰ نفر رسید

  • کد خبر: ۱۸۴۰۲۶
  • ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
تعداد جان‌باختگان سیل در لیبی به ۵۳۰۰ نفر رسید
وزارت کشور لیبی از افزایش شمار جان باختگان سیل شهر «درنه» لیبی به ۵۳۰۰ نفر خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز وزارت کشور لیبی از افزایش قربانیان سیل اخیر در لیبی خبر داد و اعلام کرد که آمار جان باختگان سیل در شهر درنه از ۵۳۰۰ نفر هم فراتر رفته است.

دلیل ویرانی گسترده شهر درنه لیبی چه بود؟

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بارش بیش از حد باران در حومه شهر درنه، شهری ساحلی در شمال کشور لیبی بر اثر طوفان «دانیال» منجر به بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها شد و در نتیجه آن دو سد در بالادست این شهر لیبی شکسته شد.

بنا به گفته مقامات و رسانه‌های لیبی، طوفان موسوم به دانیال منجر به بارندگی شدید در منطقه بلندی‌ها در امتداد ساحل لیبی می‌شود که در مقایسه با بارش‌های سابق بیشتر بوده و این مسئله باعث پر شدن سد «دره دَرنه» در ۱۵ کیلومتری بالادست شهر می‌شود.

سد خاکی از آنجایی که ظرفیت حجم زیادی از آب را نداشته و طی دهه‌ها نظارتی بر آن نشده، شکسته می‌شود و سیل عظیمی در دره بزرگ به راه می‌افتد و هرچه در مسیر داشت را با قدرت به پایین سوق می‌دهد و به سد دوم در بالا شهر درنه می‌رسد.

سد دوم نیز خاکی بوده، ولی در مقایسه با سد اول ظرفیت کمی داشته و ورود سیل پرقدرت از بالادست رودخانه باعث شکسته شدن سد دوم و ورود آب عظیم به شهر شده و در امتداد مسیل، رو به پایین حرکت و مناطق مرکزی شهر را ویران می‌کند.

وزیر لیبیایی: ۲۵ درصد از شهر دَرنه ناپدید شده است

خبرگزاری رویترز به نقل «هشام شکیوات»، وزیر حمل و نقل و هوانوردی دولت لیبی گزارش داد که در اثر سیل ویرانگر در شمال این کشور، ۲۵ درصد از شهر درنه در کرانه جنوبی دریای مدیترانه ناپدید شده است.

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل نیز در این زمینه گفت: ۱۰ میلیون دلار برای حمایت از آسیب دیدگان سیل در لیبی اختصاص داده شده است.

تصاویر فضایی از «درنه»؛ قبل و بعد از فاجعه بزرگ لیبی
تعداد جان‌باختگان سیل در لیبی به ۵۳۰۰ نفر رسید

تصاویر فضایی از قبل و بعد فاجعه بزرگ جاری شدن سیل ویرانگر شهر درنه از عمق این حادثه هولناک حکایت می‌کند.

تصاویر گرفته شده از فضا حجم ویرانی در شهر درنه در شرق لیبی را پس از وقوع طوفان دانیل و جاری شدن سیل مهیب ناشی از شکسته شدن سد‌های اطراف این شهر نشان می‌دهد.

مفقود شدن صد‌ها اتباع خارجی در لیبی

در میان قربانیان سیل اخیر لیبی اتباع کشور‌های خارجی نیز وجود دارد، به طوری که شهرداری شهر طبرق واقع در شرق لیبی امروز چهارشنبه اعلام کرد: ۱۴۵ مصری در شهر درنه بر اثر طوفان دانیل جان باختند.

وزارت خارجه فلسطین نیز از مفقود شدن ده‌ها شهروند فلسطینی در اثر طوفان دانیال که منجر به سیل در شمال لیبی شده، خبر داد و آن را فاجعه واقعی دانست.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->