۲۰ درصد زوج‌های ایرانی نابارورند | حرارت موبایل یکی از عوامل ناباروری در مردان اهدای عضو بیمار مرگ مغزی به سه بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارس، پلنگ باغ وحش مشهد به دلیل شکستگی دست چپ همچنان تحت درمان است زیاد عرق می‌کنید؟ شاید یکی از این بیماری‌ها را دارید از کنار این علائم ساده نگذرید | ۳ نشانه هشداردهنده که ممکن است خطرآفرین باشند صدور مجوز واردات تجهیزات و داروهای ایثارگران با ارز ترجیحی ۸۷ هزار زائر خانه خدا از ۲۱ فرودگاه کشور به سرزمین وحی اعزام خواهند شد توضیح سازمان غذا و دارو درباره روغن‌های وارداتی آلوده وزیر علوم از ادغام دانشگاه‌های کم‌دانشجو خبر داد فوت یک نفر بر اثر ابتلا به هاری در مشهد دستگیری نیکوکاران قلابی که طلا‌های ۶۰ پیرزن مشهدی را ربودند + عکس نور آفتاب و انجماد، بطری‌های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند! تداوم رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجت‌الاسلام‌والمسلمین زرندی به سِمت ریاست کل دادگستری استان خراسان‌رضوی منصوب شد آغاز ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از امروز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به وضعیت اقتصادی و معیشتی پژوهشگران در حوزه علوم انسانی میزان دقیق افزایش حقوق مستمری‌بگیران اعلام شد | حداقل «حقوق» بازنشستگان تامین اجتماعی؛ ۱۰ میلیون و ۹۰ هزار تومان مشارکت بیش از ۴۰ هزار نفر در پویش مشهد مهربان نگاهی به ابهامات فروش دارو در فضای مجازی
سرخط خبرها

رتبه نخست ثبت بیماری‌ها به دانشگاه علوم پزشکی مشهد رسید

  • کد خبر: ۲۰۴۳۸۹
  • ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
رتبه نخست ثبت بیماری‌ها به دانشگاه علوم پزشکی مشهد رسید
مسوول کمیته ثبت بیماری‌ها و پیامدهای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه موفق به کسب رتبه نخست علوم پزشکی کشور در حیطه برنامه‌ ثبت بیماریها (رجیستری) و پیامدهای سلامت شد.

به گزارش شهرآرانیوز دکتر خلیل کیمیافر افزود: این دانشگاه در آخرین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای دومین بار رتبه نخست ثبت بیماری‌ها درمیان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را کسب کرد.

وی بیان کرد: طراحی و راه‌اندازی برنامه‌های رجیستری بیماری‌ها و پیامد‌های سلامت از سال ۱۳۹۳ به عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شمار می‌رود.

مسوول کمیته ثبت بیماری‌ها و پیامد‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: با توجه به وجود بیش از ۸۰ عنوان برنامه رجیستری در این دانشگاه، مقالات، طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه با استفاده از داده‌های این برنامه‌ها تدوین و اجرا شده است.

کیمیافر گفت: عقد تفاهمنامه با سایر دانشگاه‌های کشور و مراکز بین المللی خارج از کشور از دیگر برنامه‌های کمیته ثبت بیماری‌ها و پیامد‌های سلامت دانشگاه است که از داده‌های این رجیستری‌ها برای تدوین «گایدلاین‌ها» و تصمیم‌گیری در حوزه‌های مدیریت سلامت و مراقبت‌های بهداشتی درمانی نیز استفاده شده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با افزون بر ۹ هزار دانشجو، ۲۵ هزار کارمند بهداشتی و درمانی و حدود ۵۰ مرکز تحقیقاتی در رشته‌های مختلف پزشکی به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->