امدادرسانی آتش‌نشانی مشهد به ۱۶۱ مورد عملیاتی در پی بارش شدید باران (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات بخشدار مرکزی مشهد در پی وقوع سیل در روستای ده‌غیبی (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سد «سراب» صالح‌آباد خراسان‌رضوی پس از سال‌ها سرریز شد پیش‌بینی رگبار باران در نقاط مختلف کشور | افزایش دما تا دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌چیز درباره گروگان‌گیری در پالادیوم + جزئیات و عکس پیش‌بینی وقوع رگبار و رعد و برق در خراسان رضوی طی روز‌های آینده (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت ۲ اخاذ مامورنما در مشهد ثبت بیش از ۳۰ میلیمتر بارندگی در ۵ شهر خراسان رضوی (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) گرفتار شدن خودرو به همراه ۴ سرنشین داخل سیلاب در حاشیه شهر مشهد (۲۰ اردیبهشت) قطع برق محله سیدی مشهد با سقوط داربست روی شبکه ۲۰ هزار ولتی| نقص برطرف شد کلات با ۵۷ میلی متر بارندگی رکورددار بارش در خراسان رضوی شد کودک ۱۰ ساله چطور قاتل شد؟ | چرا کودکان نباید فیلم ترسناک تماشا کنند؟ اعترافات تکان دهنده دختر ۱۰ ساله تهرانی درباره قتل دوستش| آدمکشی را ار فیلم‌های ترسناک یاد گرفتم بارندگی و سیلاب موجب انسداد موقت محور‌های مواصلاتی خراسان رضوی شد(۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) گروگانگیری یک زن و دخترش مقابل مجتمع پالادیوم+تصاویر راه ارتباطی ۲۰ روستای کلات خراسان رضوی بر اثر سیل قطع شد ۳۶ مصدوم در تصادف زنجیره‌ای در جاده نیشابور (۲۰ اردیبهشت) مسدود شدن ۶ جاده در خراسان رضوی بر اثر ریزش کوه و سیلاب هدیه روز دختر چی بخریم؟ دستگیری ۱۴ سرشبکه یک شرکت هرمی در مشهد
سرخط خبرها

بازدید اینفلوئنسر‌های چینی از آثار تاریخی نیشابور و حرم مطهر رضوی + فیلم (۱۶ اسفند ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۱۵۷۰۲
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
بازدید اینفلوئنسر‌های چینی از آثار تاریخی نیشابور و حرم مطهر رضوی + فیلم (۱۶ اسفند ۱۴۰۲)
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی گفت: ۱۱ اینفلوئنسر اهل کشور چین از آثار تاریخی شهرستان نیشابور بازدید کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، سید جواد موسوی با اعلام این خبر، اظهار کرد: این شمار اینفلوئنسر در یک روز اخیر از آثار تاریخی متعدد و ارزشمند شهرستان نیشابور از جمله آرامگاه خیام، عطار و سایت موزه شادیاخ بازدید کردند.

وی اضافه کرد: بازدید از کاروانسرای تاریخی «فخر داوود» که در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده یکی دیگر از برنامه‌های این گروه بود که زیبایی‌های معماری آن بسیار مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

وی بیان کرد: این کاروانسرا متعلق به دوره تیموری است که در دوره قاجار بازسازی شده و با توجه به سرپوشیده بودن آن در گذشته به عنوان کاروانسرای زمستانی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی گفت: این کاروانسرای زمستانی مربوط به دوره تیموری با قدمت ۷۰۰ ساله در مسیر جاده ابریشم و در ۶۰ کیلومتری مشهد به نیشابور قرار گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: این استان با ثبت هفت کاروانسرای تاریخی در فهرست جهای یونسکو و نیز قنات قصبه در شهرستان گناباد دارای رتبه بسیار مناسبی در حوزه آثار تاریخی در جهان است.

موسوی تاکید کرد: معرفی این ظرفیت‌ها می‌تواند در آینده نه چندان دور این استان را به عنوان یکی از کانون‌های اصلی ورود گردشگران بین المللی بدل کند.

وی افزود: جشن نوروز، تعزیه، نقالی، ورزش پهلوانی و ساخت و نواختن دوتار، هنر بخش‌های شمال خراسان است که به عنوان آثار معنوی ایران در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی اظهار کرد: فعالان برتر فضای مجازی و اینفلوئنسر‌های چینی در پروژه «ایران سلام»، هم‌زمان با عید بهاره چینی به مدت چهار روز (۱۴ تا ۱۷ اسفندماه) از مسیر جاده ابریشم در خراسان رضوی بازدید دارند.

موسوی افزود: بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهرستان‌های داورزن، سبزوار، نیشابور، مشهد و طرقبه شاندیز از اولویت‌های بازدید این گروه اینفلوئنسر چینی است.

استان خراسان رضوی با دارا بودن جاذبه‌های متعدد گردشگری از جمله تعداد ۲ هزار و ۴۲ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی ثبت شده در فهرست آثار ملی و هشت اثر ثبت شده در فهرست یونسکو، سالانه میزبان بیش از ۳۰ میلیون زائر و گردشگر داخلی و خارجی است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->