حرم نوشت های یک خادمه | دعوت نامه مخصوص چقدر با راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان آشنا هستید؟ فیبروم رحمی در کمین زنان با فشار خون بالا والدین بخوانند| اصول تربیتی و تنبیهی کودک ۴ تا ۶ ساله تفریح‌نکردن، منجربه اختلال در خانواده و افسردگی بانوان می‌شود فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران اعلام آمار مرگ‌ومیر‌های سال ۱۴۰۲ | زنان یا مردان، کدام بیشتر فوت کردند؟ نامه عاشقانه و عارفانه آیت‌الله شهید سیدمصطفی خمینی به همسرش | بازنشر به مناسبت درگذشت بانو معصومه حائری تشریح فعالیت‌های مرکز امور بانوان بنیاد کرامت رضوی کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا ۹۵ درصد سقط جنین ها در کشور مشروع است مادران بخوانند| نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان نیاز به فضاهایی برای شادی دختران و سپری‌کردن اوقات فراغت آنان داریم تمدن‌ها با کاهش جمعیت از بین می‌روند مواد غذایی موثر در بهبود علائم «یائسگی» بسته‌شدن لوله‌های رحمی و خطر ناباروری در زنان «فاطمه»، اسم رمز صبوری در غزه + فیلم دستگیری و انهدام باندهای قاچاق دختران
سرخط خبرها
تاسیس مهدکودک در ادارات به کجا رسید؟

تاسیس مهدکودک در ادارات به کجا رسید؟

  • کد خبر: ۲۱۶۷۴۱
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
«تجربه مادران شاغل از همزمانی شاغل بودن و مادر بودن تجربه موفقی نیست که بتوانند به داشتن فرزندان بیشتری بیندیشند»؛ این سخن برخی مادران شاغل است که در ادارات خود مهدکودک برای نگهداری فرزندان ندارند و امیدوارند در سال جدید مهد کودک اداره‌شان به بهره‌برداری برسد.

به گزارش شهرآرانیوز، در ایستگاه مترو دانشگاه تربیت مدرس، مضطرب ایستاده و منتظر ورود قطار است، گاهی با خودش صحبت می‌کند؛ نگرانی و اضطراب را به فضای پیرامونی خود منتقل می‌کند؛ خانمی که کنار دست او ایستاده است، از اینکه او با این اضطراب از خط زرد ایستگاه عبور کرده است؛ نگران است؛ صدایش می‌کند و می‌گوید «خانم بیایید پشت خط زرد؛ الان قطار می‌آید و خطرناک است».

وضعیت روحی و جسمی وی، نظر سایر مسافران را جلب کرده است؛ خانمی به او نزدیکی می‌شود و علت این حال پریشان را جویا می‌شود که زن مسافر به ساعت ایستگاه که ۱۷:۱۵ دقیقه را نشان می‌دهد اشاره می‌کند و می‌گوید: دخترش در مهد کودک منتظر او است.

او می‌گوید: هر روز مربی فرزندم در قبال مبلغ بیشتری که به مهد پرداخت کرده ام، از فرزندم مراقبت می‌کند، اما امروز کاری برایش پیش آمده که مجبور است زودتر فرزندم را تحویل دهد؛ اگر دیر برسم، فرزندم دچار مشکل می‌شود.

این حال را در بسیاری از مادران دیده ام؛ مادرانی که کودکی در مهد و یا فرزند دانش آموزی، در مدرسه منتظر رسیدن او هستند.

زنِ جوان ِنگران در پاسخ به پرسش یکی از مسافران که به او می‌گوید: چرا همسرت بچه را تحویل نمی‌گیرد؛ پاسخ می‌دهد که همسرش در شهر کرج شاغل است و نمی‌تواند در ساعت معین خود را به مهد برساند و کودک را تحویل بگیرد.

او می‌گوید که شاغل در یکی از ادارات حوالی میدان فاطمی تهران است و اداره شان، مهد کودک ندارد تا حداقل برخی روز‌ها فرزند سه ساله اش در مهدی نزدیک او باشد.

سخنان مادرِ نگران در حالی است که دولت سیزدهم طی سه سال گذشته تلاش‌های بسیاری برای جبران کم کاری‌های گذشته در ایجاد مهد‌های کودک در ادارات داشته است و انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرده است که در دولت به شغل منعطف اعتقاد داریم و تلاش داریم که این امر اتفاق بیفتد.

خزعلی گفته است: در حوزه قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده این دولت ارتقا وضعیت مهد کودک را در دستور کار قرار دارد و برخی از دستگاه‌ها این موضوع را اجرایی کرده‌اند و این امر به عنوان امتیاز در جشنواره شهید رجایی نیز مورد توجه قرار دارد.

وی ادامه داد: در موضوع فرزندآوری نیز در حال حاضر تلاش کرده‌ایم تا بانوانی که در پست‌های مختلف حضور دارند و فرزند می‌آورند پستشان حفظ شود و در ارزیابی‌ها نیز بالاترین نمره ارزیابی به آنها ارائه شود.

بر اساس این گزارش؛ قانون جوانی جمعیت همه دستگاه‌های اجرایی را موظف کرده تا به منظور حفظ حقوق مادر و کودک، فضای مناسب برای استراحت، شیردهی و نگهداری کودکان فراهم کند؛ و آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور نیز در آیین بهره برداری از بیمارستان ۳۱۳ تختی امام خمینی (ره) شهریار، دستور صریح و آشکاری برای اجرای آن صادر کرده است و این دستور توقع‌ها برای اجرای سریع‌تر قانون را افزایش داده است.

آیت الله رئیسی در این خصوص اظهار داشت: تاکید دارم مهدکودک نه فقط در بیمارستان‌ها بلکه همه ادارات و سازمان‌ها محل‌هایی را به عنوان مهدکودک برای بچه‌ها آماده کنند تا خانم‌هایی که شاغل هستند دچار زحمت نشوند و هم اینکه کودکان با آرامش در کنار مادران باشند و این جزو هزینه‌هایی است که دولت باید پرداخت کند، این کار در جهت افزایش جمعیت بسیار نقش دارد.

وی متذکر شد: مساله ایجاد مهدکودک در همه سازمان‌ها برای خانم‌هایی که مشغول به کار هستند از جمله کمک‌هایی است که دولت می‌تواند در راستای فرزندآوری و افزایش جمعیت داشته باشد و این از تاکیدات دولت است.

آیت‌الله رئیسی عنوان کرد: یکی از کمک‌هایی که دولت می‌تواند انجام دهد این است که مهد‌های کودک را در همه ادارات و سازمان‌ها فعال کند تا خانم‌هایی که مسئولیت بر عهده دارند و از سوی دیگر می‌خواهند نسبت به فرزندشان مادری داشته باشند، بتوانند هر دو کار را انجام دهند و دغدغه خاطر نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در مراکزی که ما بازدید داشتیم مهد‌های کودک وجود داشت و خیلی خوب توانسته‌اند از این محیط استفاده کنند توصیه من این است که در مراکز دیگر هم این کار انجام شود.

به نظر می‌رسد؛ دستور رئیس جمهور فصل الخطاب همه بهانه جویی‌ها در راه ایجاد مهد کودک در ادارات است تا بانوان شاغل بتوانند بدون نگرانی مسئولیت خود را اجرا کنند و فرزندانشان نیز در محیطی امن و با آرامش رشد کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.