حرم نوشت های یک خادمه | دعوت نامه مخصوص چقدر با راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان آشنا هستید؟ فیبروم رحمی در کمین زنان با فشار خون بالا والدین بخوانند| اصول تربیتی و تنبیهی کودک ۴ تا ۶ ساله تفریح‌نکردن، منجربه اختلال در خانواده و افسردگی بانوان می‌شود فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران اعلام آمار مرگ‌ومیر‌های سال ۱۴۰۲ | زنان یا مردان، کدام بیشتر فوت کردند؟ نامه عاشقانه و عارفانه آیت‌الله شهید سیدمصطفی خمینی به همسرش | بازنشر به مناسبت درگذشت بانو معصومه حائری تشریح فعالیت‌های مرکز امور بانوان بنیاد کرامت رضوی کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا ۹۵ درصد سقط جنین ها در کشور مشروع است مادران بخوانند| نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان نیاز به فضاهایی برای شادی دختران و سپری‌کردن اوقات فراغت آنان داریم تمدن‌ها با کاهش جمعیت از بین می‌روند مواد غذایی موثر در بهبود علائم «یائسگی» بسته‌شدن لوله‌های رحمی و خطر ناباروری در زنان «فاطمه»، اسم رمز صبوری در غزه + فیلم دستگیری و انهدام باندهای قاچاق دختران
سرخط خبرها
احکام روزه زنان در ایام عادت ماهانه چگونه است؟

احکام روزه زنان در ایام عادت ماهانه چگونه است؟

  • کد خبر: ۲۱۸۰۳۹
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱
روزه گرفتن برای خانم‌ها در ماه مبارک رمضان با توجه به اینکه دوره عادت ماهانه را می‌گذرانند احکام ویژه‌ای دارد که بهتر است به آن توجه کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان بخشی از احکام بانوان مربوط به روزه گرفتن را در اینجا ذکر می‌کنیم.

اگر زنی مستحاضه باشد و فراموش کند که غسل کند روزه او قبول است؟

مستحاضه اگر غسل مغرب را انجام داده، روزه صحیح است و الا امساک کند و قضا کند، ولی در مورد سایر غسل‌ها روزه صحیح است.

چنانچه زن بعد از اذان صبح از خون حیض یا نفاس پاک شود یا در میان روزه خون حیض مشاهده نماید، روزه‌ی او چه حکمی دارد؟

اگر زن بعد از اذان صبح از خون حیض یا نفاس پاک شود نمی‌تواند روزه بگیرد و اگر روزه رمضان بوده باید بعد از ماه رمضان، آن را قضا کند، همچنین اگر در اثناء روز خون حیض یا نفاس ببیند اگرچه نزدیک مغرب باشد مگر این‌که بعد از غروب آفتاب خون ببیند که در این صورت روزه آن روز صحیح است.

اگر زن حائض یا نفساء(خون نفاس) قبل از اذان صبح پاک شوند، اما در انجام غسل کوتاهی نماید روزه‌ی او چه حکمی دارد؟

اگر زن پیش از اذان صبح از حیض یا نفاس پاک شود و در غسل کردن کوتاهى کند، بنابر احتیاط واجب روزه‌اش باطل است، ولى چنانچه کوتاهى نکند، مثلاً منتظر باشد که حمّام باز شود یا آب حمّام گرم شود و تا اذان غسل نکند درصورتی‌که تیمّم کرده باشد روزه او صحیح است.

چنانچه زنی در ماه رمضان قبل از اذان صبح از حیض یا نفاس پاک شود، اما وقت تنگ باشد، وظیفه‌ی او چیست؟

اگر در ماه مبارک رمضان پیش از اذان صبح از حیض یا نفاس پاک شود و براى غسل وقت ندارد تیمّم کند و روزه‌اش صحیح است، امّا اگر براى هیچ‌کدام از غسل و تیمّم وقت ندارد باید بعداً غسل کند و روزه او نیز صحیح است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.