پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم
سرخط خبرها

قرعه‌کشی زمین برای خانه‌دار‌شدن ۵۰۰ خانواده روستایی در شهرستان مشهد

  • کد خبر: ۲۲۲۹۱۳
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
قرعه‌کشی زمین برای خانه‌دار‌شدن ۵۰۰ خانواده روستایی در شهرستان مشهد
قرعه‌کشی طرح نهضت ملی مسکن برای خانه‌دار شدن و کمک به معیشت مردم از سال گذشته در شهرستان مشهد آغاز شد و در سال جدید نیز در پانزدهمین هفته از اجرای این طرح، این بار نوبت به روستا‌های اسماعیل‌آباد، امین‌آباد و پایین‌ده رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، در آیین واگذاری ۲۵۰ واحد در این روستا‌ها فرماندار مشهد با تأکید بر برنامه‌ریزی‌هایی که برای تأمین مسکن و رفع مشکل مردم در این زمینه در دولت سیزدهم انجام شده است، بیان کرد: بخشی از موضوع معیشت مردم مربوط به مسکن است. اگر این مشکل را برطرف کنیم، به معیشت مردم خدمت کرده‌ایم. در زمینه مسکن روستایی حدود پنج ماه است که فعالیت‌هایی کرده‌ایم تا این موضوع را مدیریت کنیم.

محسن داوری گفت: در این نوبت از واگذاری، زمین در سه روستای اسماعیل‌آباد، امین‌آباد و پایین‌ده تأمین شده است، افراد ثبت‌نام کرده‌اند، واجدان شرایط شناسایی شده‌اند و در‌همین‌راستا قرعه‌کشی انجام می‌شود.

امکان ساخت تا ۹۵ متر زیربنا

وی با اشاره به این مسئله که هر زمین به دو نفر متقاضی واگذار می‌شود تا در دو طبقه خانه بسازند، افزود: برای واگذاری این زمین‌ها هیچ وجهی اخذ نمی‌شود و امکان ساخت تا ۹۵‌متر زیربنا فراهم شده است. اما این زمین‌ها قابل‌واگذاری نیستند؛ زیرا به‌صورت ۹۹ساله اجاره داده می‌شوند و بعد از ۹۹‌سال سند منتقل می‌شود.

فرماندار مشهد در ادامه تصریح کرد: دهیاری و بنیاد مسکن باید ظرف دو هفته پروانه ساخت را صادر کنند؛ بنابراین به محض واگذاری، باید به‌دنبال پروانه ساخت و ساخت مسکن باشید. هرکس ظرف یک ماه فونداسیون را پی‌ریزی نکند، می‌توانیم زمین را از او پس بگیریم و در قرعه‌کشی بعدی به نفر دیگری واگذار کنیم.

وی ادامه داد: بعد از دریافت پروانه، متقاضیان برای دریافت وام به بانک معرفی می‌شوند. ۳۵۰‌میلیون وام قرض‌الحسنه با سود ۵ درصد و بازپرداخت بیست‌ساله پرداخت می‌شود که برای مدت ساخت و مشارکت نیز تنفس دارد. ضمانت وام نیز به‌صورت زنجیره‌ای است و امیدواریم تابستان در این خانه‌ها سکونت وجود داشته باشد.

۱۲‌هزار و‌۵۰۰ نفر متقاضی در روستا‌ها

در این مراسم بخشدار بخش مرکزی شهرستان مشهد نیز با اعلام این آمار که تاکنون ۱۲‌هزار‌و‌۵۰۰ نفر در مرحله اول ثبت‌نام قرعه‌کشی طرح نهضت ملی مسکن شرکت کردند، گفت: استعلامات هفت‌گانه این ثبت‌نام‌ها نیز انجام شد. ۳ هزار‌و‌۵۷۸ متقاضی در چهارده روستا نیز تأیید شده‌اند. در این مراسم نیز برای ۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن قرعه‌کشی صورت گرفت که ۱۷۰ واحد در روستای اسماعیل‌آباد، ۶۲ واحد در روستای امین‌آباد و هجده واحد در روستای پایین‌ده قرار دارد.

کوتاه شدن زمان دریافت پروانه

حسن کاظمی با اشاره به کوتاه شدن فرایند زمانی دریافت پروانه ساخت از حدود چهار ماه به ۲۵ روز، اظهار کرد: دهیاران کار‌های استعلام را براساس برنامه‌ای که داده‌ایم، انجام می‌دهند تا پیش‌نویس پروانه را صادر کنند و متقاضیان کار‌های ساخت را سریع‌تر انجام دهند.

وی با بیان اینکه اگر مردم برای ساخت خانه‌ها همت کنند، شش ماه دیگر در منزل خودشان هستند، افزود: هرکس توان ساخت ندارد، باید اعلام کند تا واحد را به کسی که توان ساخت دارد، تحویل دهیم. بازرسی‌های محلی توسط نمایندگی‌های دهیاری و شورا‌ها نیز در‌این‌راستا انجام می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->