گفتگو با کوروش چمنی، دانش‌آموز با استعداد و هنرمند مشهدی
  • کد مطالب: ۱۳۹۱۹۲
  • /
  • ۲۰ آذر‌ماه ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۳
  • ۱

گفتگو با کوروش چمنی، دانش‌آموز با استعداد و هنرمند مشهدی

کودکی و نوجوانی فرصتی برای کشف خودمان و استعدادهایمان و بهترین زمان برای بیشتر آموختن و تجربه‌کردن راه‌های گوناگون رسیدن به پیروزی است.

شبنم کرمی - کودکی و نوجوانی فرصتی برای کشف خودمان و استعدادهایمان و بهترین زمان برای بیشتر آموختن و تجربه‌کردن راه‌های گوناگون رسیدن به پیروزی است.

کوروش چمنی ۱۵ سال دارد و دانش‌آموز مدرسه‌ی شهید بهشتی است. او در زمانی کوتاه توانسته است پیروزی‌های زیادی را در رشته‌های مختلف به دست آورد. با کوروش دراین‌باره گفتگو کردیم که می‌خوانید.

 

موفقیت‌های گوناگون من

نخستین‌بار وقتی پنج‌ساله بودم نفر سوم مسابقات شطرنج استان شدم. ورزش را از کودکی با شنا آغاز کردم، اما ورزش ووشو را از ۱۰ سالگی با تشویق و ترغیب‌های دوست خوبم، امیرعلی، انتخاب و دنبال کردم.

فعالیت‌های هنری و نقاشی را هم از ۶ سالگی شروع کردم و به نقاشی بسیار علاقه‌مند شدم. همان زمان در هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی «خورشید ولایت» شرکت کردم و توانستم رتبه‌ی اول سال۹۳ این جشنواره را از آن خود کنم.

پس از آن، با تلاش به موفقیت‌های گوناگونی دست یافتم. سال ۹۵به‌عنوان عضو شورای دانش‌آموزی مدرسه انتخاب شدم که شروع خوبی بود. سپس موفق به کسب رتبه‌ی برتر علمی‌تربیتی استان در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ شدم.

بعد از آن کسب رتبه‌ی اول شهرستان در جشنواره‌ی نوجوان سالم در رشته‌ی نقاشی در سال تحصیلی ۹۶-۹۷، مقام سوم مسابقات ورزشی شهرستان در رشته‌ی ووشو سال ۹۶، مقام دوم مسابقات ورزشی شهرستان در رشته‌ی پینگ‌پنگ سال ۹۶،

مقام سوم مسابقات استعدادیابی ووشوی بسیج استان سال ۹۶، رتبه‌ی برتر جشنواره‌ی غذای سالم مدارس شهر در سال ۹۷، مقام سوم تیمی تنیس روی میز استان در سال ۹۷، رتبه‌ی دوم شهرستان در بیست‌ویکمین دوره‌ی مسابقات «پرسش مهر» رئیس‌جمهور در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰در رشته‌ی طراحی با موضوع آموزش در ایام همه‌گیری کرونا،

رتبه‌ی اول شهرستان در مسابقات فرهنگی‌هنری رشته‌ی پوستر سال ۱۴۰۰، رتبه‌ی اول مسابقات پژوهش درون‌مدرسه‌ای استان سال ۱۴۰۰، رتبه‌ی اول مدرسه و رتبه‌ی دوم شهرستان و دوم استان در هفتمین دوره‌ی جشنواره‌ی نوجوان خوارزمی سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰در محور پژوهش،

رتبه‌ی اول شهرستان و استان در مسابقات «پرسش مهر» در رشته‌ی طراحی با مداد سال ۱۴۰۰، رتبه‌ی اول استان جشنواره‌ی نوجوان سالم (یاریگران زندگی) در مقاله‌نویسی سال ۱۴۰۰،

رتبه‌ی چهارم شهرستان در مسابقه‌ی روز آزمایشگاه (تولیدات الکترونیکی) ۱۳۹۹-۱۴۰۰و در نهایت مقام اول و کسب مدال طلای مسابقات ووشوی قهرمانی استان در ماده‌ی ساندا در وزن ۴۲کیلوگرم سال ۱۴۰۰را تاکنون در کارنامه‌ی پیروزی‌های خود ثبت کرده‌ام.

 

افتخار خانواده‌

از میان موفقیت‌هایی که تاکنون به ‌دست آورده‌ام از پیروزی در جشنواره‌ی نوجوان خوارزمی احساس خیلی خوبی داشته‌ام. به‌ویژه از اینکه توانستم سبب افتخار خانواده‌ام باشم خوشحال بودم.

موضوع پژوهشم در جشنواره‌ی خوارزمی تأثیر کرونا بر کارآفرینی بود. این موضوع را به این دلیل انتخاب کردم که مادرم جزو افرادی بود که با آمدن کرونا شغلش را از دست داد.

برای همین، به این فکر افتادم که کرونا چه تأثیری بر شغل‌ها و به ‌وجود آمدن یا از بین رفتن آن‌ها داشته است. این پژوهش در این زمینه که اگر در آینده بیماری دیگری آمد، مردم چگونه بتوانند به کارشان ادامه دهند، مفید خواهد بود.

 

دوست‌داشتنی‌های من

بازی‌کردن، کتاب‌خواندن، فیلم‌دیدن و گرفتن نمره‌ی ۲۰ را خیلی دوست دارم و خوشحالم می‌کنند اما دروغ‌گویی، بدقولی، بی‌ادبی و گستاخی مرا ناراحت می‌کند. به ورزش علاقه دارم و تلاش می‌کنم با تمرین زیاد پیروز باشم، زیرا ورزش‌های مختلف سبب فعالیت ذهن، افزایش تمرکز و بالا رفتن مقاومت بدن می‌شوند.

به آشپزی هم علاقه دارم و در مسابقات غذای سالم به‌ مدت ۳سال در کلاس‌های چهارم، پنجم و ششم با درست‌کردن سالم‌ترین غذا برنده ‌شدم که در هر ۳سال کشک‌ بادمجان مشهدی درست کردم.

درس‌هایم زیاد و سخت هستند اما با برنامه‌ریزی از پس آن‌ها و فعالیت‌های دیگرم به‌خوبی برمی‌آیم. در آینده هم دوست ‌دارم پزشک شوم تا به‌ دیگران کمک کنم و خانواده‌ام به‌ وجودم افتخار کنند.

دوران قرنطینه هم فرصتی بود تا با رایانه بیشتر آشنا شوم و توانستم انیمیشن‌سازی و برنامه‌نویسی را یاد بگیرم.

 

تو می‌توانی

از هم‌سالانم می‌خواهم از اکنون برای آینده برنامه‌ریزی کنند و کنکور را در برنامه‌ریزی‌هایشان در نظر بگیرند تا به رشته و دانشگاه مورد علاقه‌ی خود برسند. طوری درس بخوانند که سال پیش از کنکور، بدون استرس فقط با مرور درس‌ها به هدف خود برسند.

از مادرم که همیشه به ‌من دلگرمی داده، کمکم کرده و به ‌من ایمان داشته و تشویقم کرده است که «کوروش تو می‌توانی»، پدرم که با تهیه‌ی وسایل مورد نیازم یاری‌ام کرده و خاله‌ام که همیشه در مسابقات طراحی و نقاشی مرا کمک و راهنمایی کرده است، سپاسگزارم.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
آرمین fn
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
0
1
بسیار مصاحبه خوب و پر باری بود و مرا به تلاش بیشتر تشویق کرد