راه هایی برای حفظ یک اکوسیستم سالم  «Right Green»
  • کد مطالب: ۸۹۰۶۷
  • /
  • ۰۲ آذر‌ماه ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۴

راه هایی برای حفظ یک اکوسیستم سالم «Right Green»

آدیا جوشی (Aadya Joshi) وقتی پانزده‌ساله بود یک محل وسایل دورریز را که در همسایگی‌اش قرار داشت به یک باغ تبدیل کرد.

آدیا جوشی (Aadya Joshi) وقتی پانزده‌ساله بود یک محل وسایل دورریز را که در همسایگی‌اش قرار داشت به یک باغ تبدیل کرد. او ساکن شهر بمبئی در هندوستان است. آدیا این باغ را با استفاده از گیاهان بومی همان منطقه ایجاد کرد.

آدیا می‌گوید کاشتن گونه‌های بومی سبب جذب حشرات و حیوانات بومی به یک منطقه می‌شود. او می‌گوید: «راه نجات یک زیست‌بوم این نیست که برویم هر جایی هر درختی بکاریم. ما باید مطمئن شویم که داریم چیزی را جایگزین می‌کنیم که از آن منطقه حذف شده است.»

آدیا حالا هجده‌ساله است و ریاست سازمان «Right Green» یا «سبز صحیح» را به عهده دارد. او این سازمان را با هدف آموزش به مردم (از جمله دانش‌آموزان) درباره‌ی کاشت و پرورش گیاهان بومی و حفظ یک اکوسیستم سالم تأسیس کرده است. او هم‌چنین پایگاه داده‌ای متشکل از بیش از ۲۰۰۰ گیاه موجود در هندوستان ایجاد کرد.

مردم می‌توانند با مراجعه به این پایگاه داده، درباره‌ی اینکه چه گیاهانی بومی منطقه آن‌ها هستند، اطلاعات کسب کنند. آدیا هنوز در حال توسعه‌ی این پایگاه داده است. او می‌گوید اگر به چیزی باور دارید، باید دست‌به‌کار شوید و برایش کاری انجام دهید، اهمّیّتی ندارد دیگران به شما چه می‌گویند.

منبع: www.timeforkids.com

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.