این خانم معلم کودکان بازمانده از تحصیل را نجات می‌دهد ضربه مهلک غرب بر بنیان خانواده با به رسمیت شناختن خانواده‌های تک والد و همجنس تأثیر شیردهی بر سیستم ایمنی مادر و نوزاد دستگیری مدیر یک آرایشگاه زنانه به خاطر تبلیغ کودک‌همسری فرزندآوری باید یک ضرورت ملی باشد نسل جوانِ باغیرت، متعهد و مسئولیت‌پذیر، نیاز آینده جامعه ماست شرایط حجاب با اجرای طرح نور تغییری کرده است؟ رسالت رو به گسترش آموزش زنان؛ کاهش شکاف جنسیتی کاهش مصرف نمک، راهی برای تسکین دردهای زنانه تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد رشد ۲.۴۳ درصدی موالید مادران ۲۰ تا ۲۴ سال پویش ملی «مادران نسل رضوی» از دهه کرامت در سراسر کشور آغاز خواهد شد قرارگاه تعالی زن و خانواده در سال جدید با جدیت پیگیری می‌شود در چه سنی میزان باروری زنان پایان می‌یابد؟ سیده ملک‌خاتون نخستین زن حکمران شیعه سیده ملک‌خاتون نخستین زن حکمران شیعه مروری بر زندگی نخستین بانوی دارنده دکترای ریاضی در خراسان‌رضوی | انتگرال زندگی و حساب عاشقی! قرار نیست همه‌چیز به «خاطره» تبدیل شود تجلیل از بانوان موفق جامعه کارگری
سرخط خبرها
نکوداشت نویسنده فرانسوی، «بانوی رنگ و قصه»، در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود

نکوداشت نویسنده فرانسوی، «بانوی رنگ و قصه»، در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود

  • کد خبر: ۱۸۷۵۲۳
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
نکوداشت کلر ژوبرت، نویسنده فرانسوی و معروف به «بانوی رنگ و قصه» که بیش از ۸۰ کتاب در حوزه ادبیات کودک نوشته است در حرم مطهر رضوی فردا برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، کلر ژوبرت در سال ۱۹۶۱ میلادی (۱۳۴۰ خورشیدی) در پاریس متولد و در یک خانواده مسیحی بزرگ شد. در نوزده سالگی مسلمان شد و بعد با یک دانشجوی ایرانی ازدواج کرد.

کلر ژوبرت لیسانس علوم تربیتی و فوق لیسانس ادبیات کودکان است او در حال حاضر در ایران زندگی می‌کند. کلر ژوبرت نویسندگی‌اش را برای کودکان به‌صورت حرفه‌ای از زمان تولد دو فرزندش شروع کرد.

«درخت سوخته» اولین کتاب منتشر شده او در ایران در سال ۱۳۷۵ است. از او تاکنون بیش از ۸۰ عنوان کتاب منتشر شده است که کتاب «در جستجوی خدا» دو جایزه‌ی جشنواره کتاب سلام و جشنواره کتاب‌های کمک آموزشی رشد را گرفته است.

کتاب «خداحافظ راکون پیر» از او هم سه جایزه‌ی جشنواره‌ی کتاب سلام، پروین اعتصامی و کتاب سال شهید غنی پور را برای این نویسنده به ارمغان آورد.

او در حال حاضر چهره برجسته و نویسنده فعال حوزه ادبیات کودک و نوجوان ایران شناخته می‌شود که به زبان فارسی تسلط دارد و داستان‌های خلاقانه‌اش با دورن مایه مذهبی و الهام از آیات قرآن کریم برای مخاطب کودک نوشته می‌شود.

او علاوه بر نویسندگی، تصویرگری بیشتر آثارش را خودش انجام می‌دهد این امر موجب شده که کتاب‌های او بسیار متنوع و در بین کودکان ایران بسیار پرطرفدار باشد.

انتشارات به‌نشر تا کنون کتاب‌های مجموعه ۸ جلدی «یک داستان تخیلی با مفهوم قرآنی»، مجموعه ۴ جلدی «داستان‌های شکر خدا»، «یک داستان دنباله دار»، «دوست عجیب»، مجموعه چهارجلدی «داستان‌های پاپاپا» را از این نویسنده چاپ و روانه بازار نشر کتاب ایران کرده است.

برخی از این آثار از جمله مجموعه کتاب‌های یک داستان تخیلی با مفهوم قرآنی در سال ۱۳۹۷، برگزیده شانزدهمین «جشنواره کتاب رشد»، شد. همچنین کتاب داستان «کفش‌های بافتنی» از مجموعه ۴ جلدی داستان‌های شکر خدا در سال ۱۳۹۸، نامزد دریافت جایزه کتاب سال «شهید حبیب غنی‌پور»، شد.

مراسم نکوداشت «بانوی رنگ و قصه»، خانم کلر ژوبرت، به همراه رونمایی از مجموعه کتاب «داستان‌های پاپاپا» و کارگاه انتقال تجربه یکشنبه ۱۶ مهر ساعت ۹ تا ۱۱ صبح در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی واقع در بست شیخ طوسی حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود که عموم علاقه‌مندان به حوزه ادبیات کودک و نوجوان می‌توانند در این مراسم شرکت کنند.

در برگزاری این مراسم سازمان کتابخانه‌ها، موزه و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و رواق کتاب با انتشارات به‌نشر همکاری می‌کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.