رضا پورحسین، استاد روانشناسی و مدیر اسبق صداوسیما، با هشدار نسبت به «احتضار سینمای کودک ایران»، تاکید میکند که والدین و مسئولان، با کمکاری خود، ذهن کودکان را به داستانها و فرهنگهای بیگانه سپردهاند. او سینما را قله هنر و مؤثرترین ابزار تربیت میداند و از مدیران ارشد میخواهد برای احیای آن، تمامقد بایستند؛ چراکه تربیت بدون هنر، ناقص به بار مینشیند.
فیلم «صدای هند رجب» با طولانیترین تشویق ایستاده در ونیز روبه رو شد و حضار ۲۲ دقیقه ایستادند و برای فیلم دست زدند و در میان اشکها و شعارهای «فلسطین آزاد» فضایی ضد رژیم صهیونیستی خلق کردند.
سریال «محکوم» که از فردا در شبکه نمایش خانگی منتشر میشود، کاراکتر زنی را به عنوان قاضی در سیستم قضای کشور نشان میدهد که در داستانی پرتنش میان خانواده و کارش، گرفتار میشود.
مدونا، «ملکه پاپ»، همواره نماد آزادی و عصیان برای میلیونها نفر بوده است. اما آیا کارنامه او واقعاً حامل پیامهای رهاییبخش بود یا جنبههای پنهانتر و انتقادیتری نیز در پسِ این شهرت جهانی وجود دارد؟ این متن به بررسی ابعاد بحثبرانگیز شخصیت هنری و زندگی عمومی او، از انقلاب جنسی تا ارتباط با کابالا و حمایت از همجنسگرایان، میپردازد.
«دست ناپیدا»، روایتی مهم از خدمات بیبدیل زنان اندیمشک در سالهای دفاع مقدس است؛ اما این فیلم ارزشی، در میان هیاهوی سینمای تجاری، سهم ناچیزی از اکران یافته است. تهیهکننده اثر از چالشهای تولید و نمایش اینگونه آثار سخن میگوید.
شهربانو موسوی، بازیگر سریالهای کمدی، با انتقاد از غلبه قصههای غمناک بر صفحه تلویزیون تأکید کرد: مردم طنز جذاب را بسیار دوست دارند و قرار نیست همه قصهها جدی باشند و ما را به گریه بیندازند. او که مشتاق بازگشت به دوربین است، دلیل ماندگاری سریالهایی مانند «متهم گریخت» را همذاتپنداری مردم با شخصیتهای آن دانست.