آسیب شناسی سرودهای تولید شده با تکیه بر «هویت دخترانه» پادکست | بانویی که احیاگر قدیمی‌ترین صندوق پوش مرقد مطهر امام رضا(ع) است شیب نزولی نرخ باروری در کشور متوقف شد خراسان رضوی رتبه نخست کشوری ارائه تسهیلات جوانی جمعیت را کسب کرد راهبرد‌های دستیابی زنان به فرصت‌های شغلی مناسب MRI پیشرفته نارسایی قلبی پنهان در زنان را آشکار می‌کند! رشد استقبال زنان از رمزارز‌ها در سال‌های اخیر افزایش سهم زنان از اشتغال بخش صنعت در ۱۷ استان | معمای اشتغال نیمی از زنان «سیستان و بلوچستان» در صنعت درآمد‌های زیرزمینی مدلینگ به چه قیمتی؟ از تشکیل باندهای مافیایی تا جراحی آرایشگران در خانه! انعکاس هویت فاخر زن در شاهنامه فردوسی معضلی به نام تلفن همراه برای کودکان خانواده، رُکن حیاتی جامعه پادکست | پیشکش «شمس‌الملوک» به بارگاه شمس‌الشموس (ع) انتصاب عجیب سرمربی والیبال در تیم‌ملی دوومیدانی! ایجادتشکل جهانی دخترانه در حمایت از دختران فلسطین حمایت از زوجین نابارور روند صعودی دارد نگاهی به جایگاه زن و خانواده در شاهنامه فردوسی تقاضای ۲۳۰۰ زوج برای دریافت تسهیلات تشویقی ۵۰۰ میلیون‌تومانی دهه‌شصتی‌ها درمان رایگان کودکان؛ سرمایه‌گذاری نو برای «سلامت»
سرخط خبرها
گام دوم انقلاب بدون الگوی سوم زن مسلمان تحقق پذیر نیست

گام دوم انقلاب بدون الگوی سوم زن مسلمان تحقق پذیر نیست

  • کد خبر: ۱۹۳۶۱۷
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
کارشناس امور زنان و خانواده در مشهد گفت: گام دوم تمدن سازی انقلاب و تمدن نوین اسلامی بدون الگوی سوم زن نمی‌تواند تحقق پیدا کند.

مریم اردبیلی در گفتگو با شهرآرانیوز در حاشیه نشست تحلیلی ضرورت مشارکت زنان در انتخابات مجلس که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد اظهار کرد: عاملیت و کنشگری زنان از نظر مبانی اصیل دینی چه در تاریخ صدر اسلام و چه پس از آن و در دوران انقلاب اسلامی بر اساس گفتمان امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب خلق و امکان آن ایجاد شد و گسترش پیدا کرد.

اردبیلی بیان کرد: کنشگری زنان در فضا‌های آینده ضرورت دارد و می‌تواند موثر و تأثیر گذار باشد. خلق کنش اصیل زنانه مبتنی بر الگوی سوم زن مسلمان در فضا‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تعیین کننده است.

در واقع این زنانگی و کنش زنانه خودش مقوّم خانواده و مقوّم کنش مردانه است و تکمیل کننده‌ی یکدیگر هستند و با هم تضادی ندارند.

این پژوهشگر اجتماعی تصریح کرد: گام دوم تمدن سازی انقلاب و تمدن نوین اسلامی بدون الگوی سوم زن نمی‌تواند تحقق پیدا کند که ابعاد آن در دیدگاه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب وجود دارد، ولی هنوز این الگو به طور کامل محقق نشده است.



مریم اردبیلی به اهمیت خانواده و حرکت‌های جمعی در بستر آن اشاره کرد و افزود: حفظ خانواده و تعادل میان عاملیت زن و مرد در جامعه و اقتضائات آینده‌ی جهان، مزیت گام دوم تمدن انقلاب اسلامی است. حفظ خانواده، زنانگی و مادرانگی در تعادلی با عرصه‌های مختلف اجتماعی و ... از ثمرات تحقق الگوی سوم زن مسلمان است.

اردبیلی با بیان این مطلب که در تحقق الگوی سوم باید به نسل جدید به ویژه نوجوان‌ها نیز اهمیت داد بیان کرد: ما وقتی می‌گوییم زن مسلمان، وقتی می‌گوییم خانواده‌ی عامه، منظورمان بازگشت به الگو‌های گذشته و مردسالاری که قبلا تجربه کردیم نیست، بلکه منظورمان این است که ما از مبانی و اصول و تجارب مثبت‌مان استفاده کنیم و مدلی را با هم آفرینی نسل جدید خلق کنیم که برای آن‌ها هم این نوع از کنش جذاب، اثرگذار باشد تا با اختیار خود وسط میدان کنش باشند.

وی افزود: نگاه تهدید محور به نسل نوجوان و اینکه تمایزات این نسل را صرفا از جنس منفی صورت بندی کنیم یک اشتباه بزرگ است. نقش زنان در اسلام و تعدیل این نگاه اشتباه و کشف فرصت‌های نسل آینده و سرمایه گذاری روی آن‌ها فرصتی مناسب است که باید به آن توجه کنیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.